Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 5. oktober 2019

Min døve kusine Lene er visst født utenfor ekteskap, (kan det virke som). Noe sånt




PS.

Her er mer om dette:


https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog#

PS 2.

Min mor Karen, babla om, da vi bodde, i Mellomhagen, (hvor vi bodde fra 1976 til 1978), på Østre Halsen.

At Tone var for ung, da hu fikk Lene.

(Noe sånt).

Så Håkon og Tone kunne kanskje ikke gifte seg før.

Siden at Tone så så ung ut.

(Hva vet jeg).

Eller, Tone var nok en 'hippie-chic'.

Litt som hu Heidi, (fra parfymeriet i Sande), som satt bak meg, i klasserommet, det andre året, på handel og kontor.

(Hu som jeg kontakta, på Facebook, for noen dager/uker siden.

Noe jeg blogga om).

Hu fortalte om, (i klasserommet), at de gikk med slengbukser, (da hu var tenåring), og kalte vanlige olabukser for: 'Pølsebukser', osv.

(Noe sånt).

Og det at Håkon og Tone hadde perleforheng, (mellom stua og gangen), på slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet.

(Noe jeg blogga om, for noen uker siden).

Det passer jo med det, at Håkon og Tone, var litt hippier/blomsterbarn, (som liksom var i tidens ånd, på den tida, for å si det sånn).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Onkel Runar gikk visst på tannlegehøyskole, da han gifta seg.

(Kan man se øverst i bloggposten).

Runar kalte seg visst: 'Stud. odont', da han gifta seg.

(Ifølge DT/BB 4. desember 1972).

Min fetter Ove ble født i 1973.

(Ifølge min MyHeritage-konto).

Så de gifta seg nok fordi at Inger var på tjukka.

(Noe sånt).

Og det at Runar kalte seg 'Stud. odont', istedet for tannlegehøyskole-student, (for eksempel).

Det er kanskje litt sånn 'Erasmus Montanus-aktig'.

Hm.

Inger fikk seg vel forresten ikke noen egen utdannelse/karriere.

Hu har vært husmor for Runar, i alle år, og født fem barn for han.

Og hu har også jobba litt, som kontordame/tannlege-assistent, for onkel Runar, på hans tannlege-geskjeft, i Ås.

(Noe sånt).

Og Håkons kone Tone, fikk seg heller aldri noen utdannelse.

Men hu ble seinere opptatt av oppussing, (og slørhale-gullfisker), på 80-tallet, (husker jeg).

(Og hu har til tider slitt, med sin døve datter Lene.

Vil jeg si at det noen ganger kunne se ut som.

For Tone måtte noen ganger gestikulere veldig raskt, med døvespråk-tegn og 'grimaser'.

For å få Lene til å slutte å være sta/vanskelig, (eller hva man skal si).

Sånn som jeg husker det, fra 80-tallet, osv).

Og både Håkon og Runar, er yngre enn min far.

Så jeg er gromgutten, (på Roksvold/i slekta), da.

Siden at jeg er eldste sønn av eldste sønn, (etter min farfar Øivind).

Og det er ingen andre som er.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var forresten sånn.

At da jeg var fire år.

Så bodde jeg, sammen med min mor, stefar og lillesøster Pia.

I Storgata, på Østre Halsen.

(Vi bodde vel der fra våren 1974 til sommeren 1975.

Noe sånt).

Og da dro min mor meg med til tannlegen, (husker jeg).

Og tannlegen ga meg, et sånt tannlege-speil, (et sånt instrument, med et lite speil på enden), mener jeg å huske.

(Av en eller annen grunn).

Og det tannlege-instrumentet tok jeg vel med, til Roksvold/Sand.

(En gang min lillesøster Pia og jeg var på besøk der).

Så det er mulig, at onkel Runar, (som er tannlege), ikke likte det.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter