Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 9. oktober 2019

Min morfars kusine Brynhild Bleken, (datter av Arbeiderpartiet-stortingsrepresentant og Trondheim-ordfører Ole Konrad Ribsskog og mor til den kjente kunstmaler Håkon Bleken), har skrevet en bok, om sin oppvekst, i Trondheim


https://www.nb.no/items/4bb9162081f5d60db9d7087e2cc873d7?page=0&searchText="brynhild%20bleken"

PS.

Min oldefars bror Ole Konrad Ribsskog var sosialist.

Men disse hadde likevel hushjelp, (skriver datteren Brynild Bleken f. Ribsskog).

Så hva forskjellen mellom sosialister og borgerlige egentlig var.

Det kan man kanskje lure på.

Hm.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det er muligens litt morsomt, at boken til Brynhild Bleken, (min morfars kusine), er illustrert, av en Jan O. Henriksen.

Og ikke av Brynhild Bleken f. Ribsskog sin kjente kunstmaler-sønn Håkon Bleken.

Men han ble kanskje refusert, (eller hva det heter), av mora.

Som kanskje syntes, at bildene til Håkon Bleken, ikke var 'jordnære' nok.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter