Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 12. oktober 2019

Onkel Runar sin hustru Inger var visst hjemmeværende da hu gifta seg med onkel Runar. (Fra DT/BB 4. desember 1972)


PS.

Nå er det vel sånn, at Inger har, en 'mongo' lillebror, (som man sa før), som heter Eskild.

(Selv om Eskild vel ikke er like mongo, som min avdøde fetter Joakim i Sveits.

For å si det sånn).

Så Inger hjalp kanskje mora med å passe Eskild.

(Noe sånt).

Og når det da gjaldt onkel Runar.

Så tenkte kanskje Inger, at fra en mongo til en annen mongo, (eller Erasmus Montanus), det blir et fett.

(For å fleipe litt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Nå er det forresten sånn, at min fetter Ove, er født, i 1973.

Så Inger var kanskje på tjukka med Ove, da hu gifta seg.

(Som min mor Karen som var på tjukka med meg, da hu gifta seg.

Og onkel Håkon sin kone Tone, var vel på tjukka med min fetter Tommy, (deres nest eldste barn), da hu gifta seg, i 1975).

Så det menes kanskje, at Inger var hjemmeværende, hos onkel Runar, (i deres leilighet på Kolbotn).

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Mer om bryllupet til Runar og Inger, (fra DT/BB 12. desember 1972):


PS 4.

Det vanligste er vel, å gifte seg, hos bruden.

(Det er vel skikken.

Mener jeg å ha lest et sted.

Og da jeg var forlover for min tidligere klassekamerat Magne Winnem, i 1993.

Så giftet han seg på brudens hjemsted Skarnes.

Husker jeg).

Men Inger og Runar hadde visst selskap, hos min farmor og farfar, på Sand, (hvor Runar muligens bodde på den tida, for han gikk visst på tannlegeskole i Drammen, før han begynte på tannlegehøyskole i Oslo).

Kan det se ut som.

(Dette var kanskje på grunn av Eskild.

Hm).

Selv om postnummeret til Berger, er skrevet feil, (det er egentlig 3075).

Og Vestfold er også stavet feil, (uten 'f').

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Når det gjelder onkel Håkon og tante Tone.

(Som jeg nevner i PS 2).

Så fikk de sitt eldste barn, (min døve kusine Lene), i januar 1971, (var det vel).

Så Lene ble unnfanget i 1970.

Og Håkon er født, i 1946.

Så han fylte 24 år, i 1970.

Men tante Tone, hu er født, i 1955.

Så hu fylte femten år, i 1970.

Men fra hva jeg husker, fra Bergeråsen, på 80-tallet.

Så hadde onkel Håkon, et greit forhold, til Tones mor fru Løff.

(Selv om fru Løff muligens var alkoholiker.

For min lillesøster Pia og jeg.

Vi dro en gang tilbake fra ferieopphold hos vår mor, (på Tagtvedt, i Larvik), på en helligdag, (rundt midten av 80-tallet).

Og da ringte vi vår far, (nede hos Haldis), for å prøve å få han til å hente oss, i Drammen.

(Hvor vi var 'strandet'.

For bussene til Berger, gikk bare hver fjerde time, (eller noe).

Siden at det var helligdag, (muligens andre påskedag).

For å si det sånn).

Og så ringte vi onkel Håkon.

Og han sa at vi kunne vente litt, (på bussen), hjemme hos fru Løff.

(Som bodde kun noen kvartaler fra Drammen rutebilstasjon.

På Strømsø).

Og da lukta det sprit, av fru Løff, (husker jeg).

Da Pia og jeg etterhvert fant fram dit.

(Hvor fru Løff bodde som enke).

Selv om det vel var midt på dagen.

For å si det sånn).

Så om onkel Håkon fikk lov til, av fru Løff, (og herr Løff, hvis han levde da), til å pule Tone, før hu ble lovlig.

Det veit jeg ikke.

Det kan vel kanskje ha vært sånn, at onkel Håkon, (og min far), dreiv og råna rundt, inne i Drammen.

Og så ville Tone være med på 'joy-ride', da.

Og så ble hu etterhvert på tjukka.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter