Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 14. januar 2020

Det står i Oslo Adressebok 1991/92, at min onde stemor Haldis, og hennes datter Christell, bodde i Uelands gate. Men det skjemaet er det nok min far som har levert, for Christell sitt navn er feilstavet. Det som var, var at i Ila-komplekset, så var det strenge regler, for å leie ut, (ifølge min far, høsten 1989), og derfor måtte nok Haldis og Christell, ha denne adressen, hos folkeregisteret. Men egentlig var det nok noen andre damer som bodde der, (for å si det sånn)



PS.

Christell bodde faktisk, i Oslo, skoleåret 1991/92.

Men da bodde hu på Fredensborg.

I et bofellesskap sammen med sin venninne Hege Lund, (som gifta seg med Christell sin eldre halvbror Jan Snoghøj sommeren 2000).

(Dette var en leilighet, i andre eller tredje etasje.

I strøket Deichmans gate/Iduns gate.

Christell bodde der, mens hu tok opp fag, (fra allmenn), på Bjørknes.

Husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Nå hadde forresten ikke jeg, noe oversikt, over hvor Christell bodde, på den tida.

(Hu var i vannsengbutikken i Drammen, og i huset deres på Bergeråsen, det første året jeg bodde i Oslo.

Hu ville at jeg skulle skrive en jobbsøknad for henne, for en McDonalds-jobb, husker jeg.

Det må vel ha vært høsten 1989, eller noe sånt.

Og noen uker/måneder seinere, så sa min søster Pia, (på mitt gromgutt-sted Roksvollshøgda), at Christell ville at jeg skulle besøke henne, (og 'stretchbukse-gjengen'), i Havnehagen.

Og i jula så var Christell på Highland Hotel på Geilo, (hvor jeg også ble dratt med), husker jeg.

Men jula 1990, så var vel Pia og jeg, hos Mette Holter, (og min yngre halvbror Axel sin far Arne Thomassen), i Høybråtenveien, (i Oslo).

Og jula 1991, så var vel Pia og jeg, hos bestemor Ågot, på Sand.

Først jula 1992, så var Pia og jeg, i Havnehagen, (sammen med Haldis, min far og Christell).

Så det kan godt være, at Christell bodde X antall måneder/år, i Uelands gate, (på begynnelsen av 90-tallet).

Uten at jeg, (som bodde i Uelands gate, et par uker, i august 1989, (noe jeg har skrevet om i Min Bok 2)), har visst om det.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Eller, Christell, (og Pia), var vel Russ 91.

(De gikk i samme klasse, på ungdomsskolen, (og de siste par årene på barneskolen).

Og de var derfor begge oransjeruss 88.

Og de begynte begge, på allmenn-fag, høsten 1988, (Pia i Sande og Christell i Holmestrand, (for Christell hadde muligens litt dårligere karakterer enn Pia, og kravet, (eller hva det kalles), var muligens litt lavere, i Holmestrand).

Noe sånt.

Både Sande og Holmestrand lå på den tida, (i 1988), i Vestfold.

Og skoleveien til Holmestrand, var cirka dobbelt så lang, (fra Berger), som den til Sande.

Så man var liksom litt dum, hvis man måtte gå på skole, i Holmestrand.

Det er mulig at Christell slapp å bytte buss i Sande.

Men hu måtte muligens stå opp, litt tidligere, enn Pia, da.

Og hu måtte vel bruke vanlige rutebusser, (istedet for skolebuss), til Holmestrand.

Og hvor den videregående-skolen i Holmestrand ligger.

Det er jeg ikke helt sikker på.

Men jeg mener vagt å huske, at den ligger et stykke unna sentrum, (som døveskolen, hvor min kusine Lene gikk/bodde).

Så Christell måtte muligens bytte buss, i Holmestrand.

Noe sånt.

Og når hu skulle hjem, så pleide hu, å dra til Drammen, (istedet for å dra til Berger).

Sånn som jeg skjønte det.

Og så bodde hu heller en del, hos sin eldre halvbror Jan, på Gulskogen, (hvor jeg møtte henne noen ganger, for min far ønsket at jeg skulle ligger over der, (av en eller annen grunn), på fredager, før jeg skulle jobbe lørdagsvakter, på CC Storkjøp, skoleåret 1988/89, (jeg gikk på skole i Drammen, for jeg hadde så gode karakterer, (fra økonomilinja), at jeg hadde fått en av ti skoleplasser, som Vestfold kjøpte, i Buskerud, for utdanning, (som datalinja), som de ikke hadde på Sande videregående).

For å si det sånn).

Men Christell begynte å ta opp fag, (på Bjørknes), høsten 92.

(Sånn som jeg har forstått det, på min søster Pia).

Så man kan kanskje lure på, hva Christell dreiv med, skoleåret 1991/92.

Det har ikke jeg oversikt over.

(Må jeg innrømme).

For når jeg skulle slappe av, fra storbyens mas og kjas.

Så dro jeg til mitt 'gromgutt-sted' Roksvollshøgda, (på Sand).

Og der bodde min farmor Ågot, og min lillesøster Pia.

Men min 'bonus-søster' Christell bodde aldri der.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter