Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 13. januar 2020

Mer fra Norge

På tirsdag, så dro jeg ned til Oslo, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Like ved Rema Signaturgården, (var det vel), så lå det, et ødelagt gatelys:


PS 2.

Her er mer om dette:


PS 3.

T-banevogna så ut som, at den ikke hadde blitt vaska, siden Ålesund brant, (for å si det sånn):


PS 4.

Jeg gikk av på Nasjonalteateret.

For jeg skulle til Nav, i Sandvika, (med toget), for å legge inn en ny søknad, om sosialstøtte.

(For det nåværende vedtaket.

Gjelder bare ut januar-måned.

For å si det sånn).

Og da måtte jeg ha, en tilleggsbillett, (for sone 2V, heter det vel).

Og det har jeg som oftest pleid å kjøpe, fra noen automater, som står, like ved rulletrappa ned til tog-plattformen.

Men de automatene, har nå fått ny software.

Og det nye dataprogrammet, har visst ikke et valg, for tilleggsbillett, (virker det som).

(Så jeg måtte finne en av Ruter sine automater.

Borte ved t-baneplattformene.

For å få lagt en tilleggsbillett, på reisekortet, (som de sier).

Dette kaltes vel 'overgangsbillett', i gamle dager.

Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:


PS 6.

Enda mer om dette:


PS 7.

Det krydde av politi i Sandvika.

En politibil stod ved togstasjonen.

Og jeg gikk til Løkketangen Senter.

(Hvor Nav holder til).

Og to politifolk, (en mann og en dame), gikk inn døra der.

Og da gikk jeg bort, til den andre enden av senteret.

(For å legge et søknadsskjema osv., ned i bagen.

Var det vel).

Og da fulgte politifolka etter meg.

I lag med to 'tyttebær-politi', (som min lagfører Bricen, fra førstegangstjenesten, kalte Securitas-vektere).

Og så gikk de inn en dør, ved siden av en brillebutikk.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:


PS 9.

Enda mer om dette:


PS 10.

Og enda mer om dette:


PS 11.

Jeg gikk til biblioteket, for å fylle ut søknaden.

(Siden at det pleier å være trangt og jævlig, på Nav.

Kanskje fordi at de bare har åpent, i tre timer, (fra 11 til 14).

Og negerdamene pleier å lage propp, foran 'den russiske postkassa', til Nav, osv.

For å si det sånn.

Og det er nesten sånn, at negerungene flyr, mellom beina på folk der, noen ganger.

Må man vel si).

Og etter at jeg fylte ut søknaden.

Så satt jeg meg, for å søke litt, på internett-PC-ene.

(For min tidligere sjef, (hos Norsk Hagetidend), Knut Lønø er visst død.

Og da hadde jeg tenkt til å lese, en nekrolog, i Akershus Amtstidende, var det vel.

Og den må man på biblioteket for å lese, (hvis man ikke er millionær, og har råd til å abonnere på alle avisene i landet, da).

Og det var også noen artikler om min 'bonus-bror' Jan Snoghøj, som Nasjonalbiblioteket nettopp har digitalisert.

For å si det sånn).

Og da jeg var ferdig, så slo jeg hue, i en lampe.

Så her har de laget en 'surfe-avdeling', for dverger, (kan det virke som).

(Selv om dette var i andre etasje.

Og det står på et skilt, at i andre etasje, så er det 'voksen-avdeling'.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Her er mer om dette:


PS 13.

Det at bibliotekene nå har egne avdelinger, for voksne.

Det må man vel si, at er del av, en slags 'russifisering', av samfunnet.

Tidligere var samfunnet mest for de voksne/myndige, (må man vel si).

Og så hadde de kanskje egne barneavdelinger osv., på bibliotekene.

Men nå har visst ungene kapret bibliotekene, fra de voksne, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Jeg skulle ha nytt tastatur.

(For det gamle var rimelig slitt.

Dette var et tastatur jeg kjøpte, for en drøy femtilapp vel, på Asda Walton, i 2017).

Og jeg så tilfeldigvis, (fra toget), at de hadde Elkjøp, på Skøyen.

Så jeg gikk av toget der.

Og jeg tenkte, (på plattformen), at de burde ha skiltet, til utgangen.

For jeg var en del, på Skøyen, på midten/slutten av 80-tallet, osv.

(Noen ganger i lag med min kamerat Kjetil Holshagen.

For vi pleide å handle 'elektronikk-ting' hos Frithjof Arngren.

Dette, (elektronikk), var en hobby som egentlig var Kjetil Holshagen sin.

Men som jeg også begynte med, etter at jeg ble kjent med han, (rundt 1984, kan det kanskje ha vært).

(Onkel Håkon dro meg en gang med, (noen måneder/år før jeg ble kjent med Kjetil Holshagen), til en 'elektronikk-gubbe', på Nesbygda.

Og jeg fikk da en gammel vippebryter, (var det vel).

Og jeg hadde også to transformatorer, (en til et togsett som jeg fikk av onkel Martin på midten av 70-tallet, og en til et Lego-togsett, som jeg fikk i julegave av min far, på begynnelsen av 80-tallet).

Og jeg hadde også noen lommelykt-lyspærer, osv.

Disse 'elektronikk-tinga', lå sammen med masse andre ting, som jeg hadde, i en kasse, (som min far hadde laget, på trevarefabrikken, (Strømm Trevare), som min farfar bygde, på 60-tallet), under senga, på det minste soverommet mitt, i Leirfaret)).

Men på 80-tallet, så var Skøyen stasjon gul.

Og nå var det noen mørke bygg der.

Så jeg fant jo fram.

Men det var ikke lett å se, (med en gang), hvor man skulle gå, fra plattformen.

(Vil jeg si).

Og derfor mista jeg retningssansen litt.

(For å si det sånn).

Og jeg havna borte ved Orkla.

Før jeg klarte å se, (da jeg så mot togstasjonen), at jeg gikk feil vei.

Og så gikk jeg tilbake igjen, og bort til Elkjøp, da.

Men der hadde de bare dyre tastatur.

(For å si det sånn).

I høst, så 'streika' scrolle-hjulet, på den gamle datamusa mi.

(En jeg kjøpte i 2015 deromkring vel).

Og jeg søkte på nettet, (på Prisguiden.no eller en lignende tjeneste), og fant ut, at Elkjøp solgte datamus, (av merket Advent), for 25 kroner.

Og jeg dro til Elkjøp Ullevål.

For å kjøpe en av de.

Og det var vel tilbud, (sånn som jeg husker det).

Disse datamusene kosta til vanlig, cirka 50 kroner, vel.

(Noe sånt).

Men da skulle man vel tro, at Elkjøp også ville ha, noen billige tastatur, (av samme merke), til cirka 100 kroner.

(Jeg husker, at jeg lurte på, om jeg skulle kjøpe meg et norsk tastatur, (istedet for mitt engelske, fra Asda Walton).

Da jeg bodde i Trondheim, (hvor jeg bodde vinteren 2018).

Og da hadde Clas Ohlson Solsiden Senter, (hvor jeg kjøpte en musematte), flere forskjellige tastatur, som alle kosta rundt 100 kroner, husker jeg).

Men de hadde bare dyre tastatur, (som kosta 500 kroner og sånn), på Elkjøp Skøyen, såvidt jeg kunne se.

Jeg husker fra da jeg kjøpte en Grundig-TV, på Elkjøp Carl Berner, mens jeg jobba som butikksjef, på Rimi Nylænde, (noe jeg jobba som fra høsten 1998 til høsten 2000).

Da sa Elkjøp-selgerne, til en kunde, at Grundig-TV-en hadde så dårlig lyd.

Men det var sprøyt, (vil jeg si).

(Grundig er et kjent merke.

Og de prøvde vel å 'lure' kunden, til å kjøpe en annen/dyrere TV, (en EMV-vare vel), som de tjente mer på).

Så jeg henvendte meg ikke, til Elkjøp-selgerne.

Men jeg prøvde å søke, på noen laptop-er, som stod utstilt der.

Og for å kjøpe et billig tastatur, (på Elkjøp), så måtte man visst til Drammen.

(Fant jeg ut, på en laptop, som hadde en Safari nettleser.

Så det var muligens en Apple-laptop.

Og jeg fikk ikke til, å skru av Safari igjen.

Så Mac-datamaskiner, (eller hva de kalles nå), er ikke så brukervennlige, (virker det som).

Noe sånt).

Så jeg bare gikk derfra.

Og så dro jeg til Clas Ohlsson Oslo City.

Hvor de hadde et kjempebra tastatur, (som tidligere hadde kostet 149.90), på tilbud, til 59.90.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Her er mer om dette:


PS 16.

Enda mer om dette:


PS 17.

De billige tastaturene, på Clas Ohlson, stod det 'husk batteri' under, men det var tull, (for disse tastaturene hadde ledning, (og var ikke trådløse), for å si det sånn):


PS 18.

Jeg hadde fått en tilbudsavis, fra Meny, (i posten).

De hadde tikroners-tilbud, i forrige uke, (og også uka før vel).

Så jeg dro også innom Meny-butikken, på Oslo City.

(For å spare noen skillinger).

Og chillinøttene, (som da ble nesten halv pris, av Kiwi sin pris), lå i et display, hvor ingen hadde rydda, siden Ålesund brant.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Her er mer om dette:


PS 20.

Rema Ensjø var igjen, (som på nyttårsaften), utsolgt for Prima kjøttdeig:


PS 21.

Jeg dro hjem med Rema-maten osv., (og spiste middag).

Og så dro jeg til Kiwi Hegdehaugsveien.

Og der hadde de tatt inn litt lite First Price-cola.

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 22.

Her er mer om dette:


PS 23.

Da jeg jobba som butikksjef, på Rimi Nylænde, (noe jeg jobba som fra høsten 1998 til høsten 2000).

Så sa assisterende butikksjef Wenche Berntsen, (var det vel), til distriktsjefen, (må det vel ha vært).

At: 'Her rydder vi hyller mens vi setter opp varer'.

(Noe sånt.

En rutine de vel må ha begynt med, etter at jeg ble sykmeldt, for å operere kneet, (på Aker Sykehus), våren 1996.

For før det, så rydda jeg hele butikken, (jeg 'shinet' hyllene, til Matland/OBS Triaden/hypermarked-standard), hver ettermiddag/kveld, (uansett om det var varedag eller ikke).

Husker jeg.

Og like før jeg ble friskmeldt, så ble jeg sendt, (av distriktssjef Anne Kathrine Skodvin), til Rimi Bjørndal.

For å jobbe i en stor Rimi-butikk, i et par år.

Før jeg fikk bli butikksjef.

For å si det sånn).

Og da mente vel Wenche Berntsen, at de som satt opp varer, også tok med seg løs/'halv-løs' papp, som lå i hylla.

Men det gjør de visst, ikke på Kiwi Hegdehaugsveien.

(Kan det virke som).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 24.

Her er mer om dette:


PS 25.

Hermetisk mais og hermetiske tomater, selger forresten mye, i Norge.

(Husker jeg, fra da jeg jobba som Rimi-leder.

Noe jeg jobba som, fra 1994 til 2004).

Så det er mulig, at de har rydda papp, når de satt opp varer.

(For å si det sånn).

Men det ser litt glissent ut, i hylla.

Så her har noe gått galt, (når det gjelder bestillingene), må man vel si.

Og denne butikken kunne kanskje også hatt, en 'pappe-rutine', som vi hadde, på CC Storkjøp, (i Drammen), hvor jeg jobba fra høsten 1988 til høsten 1989.

Da gikk en person rundt, (på en slags runde), i butikken, med en handlevogn, en halvtime før stengetid, kanskje.

Og tok med seg alt av løs/'halv-løs' papp, som lå og fløyt, her og der.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 26.

Hvis jeg hadde hatt så mye pinnekjøtt igjen, (etter jula), som Rimi-butikksjef, så hadde jeg nok fått sparken, (hvis jeg skulle tippe):


PS 27.

Man kan også se, (på bildet ovenfor).

At de som jobber, i denne butikken, ikke har gått på handel og kontor/handelsgymnas, (eller noe lignende).

For den plakaten, som det står: '50%' på.

Den er skrevet, med 'rødruss-skrift', liksom.

(Det vil si, av noen, som ikke har hørt om plakattegne-kurs.

For å si det sånn).

Og de har visst også bare brukt, en vanlig 'bladretur-tusj', (som jeg mener å huske, at butikkene pleide å ha, for å skrive på noe greier, på bladretur-eskene).

Og ikke en ordentlig plakat-tusj, (som Rimi hadde stående to 'karuseller' av, med forskjellige tusjer i, og man skulle fylle blått eller rødt blekk, i disse karusellene, når tusjene begynte å bli tørre).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 28.

Som jeg har blogget om, mange ganger tidligere.

Så pleier First Price sjampo-flaskene osv., ofte å begynne å lekke.

(På den forrige handlerunden.

Så så det ut som, at First Price-sjampoen, på Kiwi Sorgenfrigata, var tukla med, sånn at den skulle begynne å lekke.

Noe jeg blogga om).

Og jeg kjøpte sånn billig First Price Bodylotion, (på Kiwi Hegdehaugsveien).

(For jeg pleier å bruke den, under shave gel-en, når jeg barberer meg.

For å få mindre 'razor-burns'.

For å si det sånn).

Og den body lotion-flaska, (av merket First Price), begynte å lekke, mens den lå, i handlevogna.

Og kassadama hilste på meg.

(Dette var ei som minna litt, (i væremåten), om 'min' kassadame Ingunn.

Som jobba på Rimi Langhus, da jeg var butikksjef der, (noe jeg var fra våren 2001 til sommeren 2002)).

Og jeg måtte spørre henne, om hu hadde, noe tørkepapir.

(Noe hu fant, (i kassa si), etter litt nøling).

Og så tørka jeg bort body lotion, fra Omo Ultra Refill-pakka, osv.

(For det dukka opp så mange kunder, bak meg i køen.

Og de har tidligere 'kvema' rundt stengetid, i den butikken, (ved å kjøre ned et gitter, to ganger, både når jeg gikk inn i butikken og når jeg gikk ut).

Så jeg gadd ikke å hente nye varer, (for det hadde blitt så svett/klamt, for da måtte jeg gått forbi så mange kunder, osv.).

Vanligvis så skulle butikkdama, (som stod i kassa istedet for å sitte), har ropt på en kollega, som kunne ha henta nye varer.

Men så bra kundeservice har visst ikke Kiwi.

For å si det sånn).

Og jeg klagde til kassadama.

Jeg forklarte at jeg hadde klaget på First Price Shampoo-emballasjen osv., på Kiwi Sorgenfrigata.

Og da sa kassadama, at: 'Men dette er First Price'.

(Hu snakka 'Queen's English', som de sier.

Det vil si at hu hadde en veldig snobbete uttale).

Og da måtte jeg forklare, at First Price var Kiwi/Norgesgruppen sin egen merkevare.

Noe vel kassadama måtte ha visst om/skjønt, (siden at hu jobba for Kiwi/Norgesgruppen), for å si det sånn.

Så hu kvema fælt, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 29.

Her er mer om dette:


PS 30.

Hu kassadama Ingunn, fra Rimi Langhus.

Hu fortalte meg en gang, (av en eller annen grunn).

(Dette kan muligens ha vært, mens jeg jobba som låseansvarlig der, (ved siden av studier på HiO IU).

Noe jeg jobba som, fra våren 2003 til høsten 2004).

At hu hadde gått i samme klasse, som den kjente fotballspilleren Martin Andresen.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 31.

På veien hjem, så la jeg merke til, at noen, (av mine naboer), bare har lagt søpla si, på bakken, foran 'Mars-søppelkassa', (noe jeg også har blogga om, i 'Mer fra Bekkestua'):


PS 32.

Mer om Kiwi/Norgesgruppen sin dårlige 'emballasje-patent':

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter