Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 1. februar 2020

Min morfars onkel Bernhof Ribsskog, (som ligger begravet på Vår Frelsers gravlund), ble visst obdusert, (noe jeg også mener å ha lest, i John H. Stamnes sin biografi), selv om han døde i den relativt høye alder av 80 år, (men han hadde kanskje dedikert sitt legeme til forskningen)


https://www.begravdeioslo.no/maler/grav/grave_id/3255

PS.

John H. Stamnes mener at obduksjonen var 5. juni, men det blir sadistisk, for dødsdatoen var jo 4. juli, (ifølge gravsteinen øverst):


https://docplayer.me/5470596-Rapport-bernhof-ribsskog-1883-1963-noen-streif-fra-osloperioden-john-h-stamnes-hogskolen-i-nord-trondelag-rapport-nr-69.html

PS 2.

Det står i PS-et ovenfor at Margit Ribsskog f. Høie, var redd for linerler.

Og jeg fanga faktisk en linerle en gang, (skoleåret 1988/89), husker jeg.

(Jeg fanga kanskje ti fugler, (som jeg som oftest slapp fri vel).

Ved å bruke min farmors handlevogn-tralle sin handlekurv, (som kunne minne om et bur opp-ned), som felle, (nesten som dyrefeller som man kan se i Donald, bare at jeg ikke hadde pinne under, men en hyssing, som jeg satt og holdt i, inne på min farmors kjøkken, på Roksvollshøgda)).

Men jeg turte ikke å rappe min farmors handlekurv, (og bruke den, som bur).

Så jeg hadde bare linerla, inne på rommet mitt, (husker jeg).

(Mitt andre rom, i Leirfaret 4B, på Bergeråsen.

Et rom min onde stemor Haldis mente at var min fars rom, (selv om han aldri sov der).

En gang som min yngre fetter Tommy og jeg lekte cowboy og indianer, (eller noe lignende), inne på det rommet.

Antagelig i 1981 eller 1982.

Eller noe sånt).

Og noen folk, (som skulle låne videofilmer av meg), la merke til dette.

Og min stesøster Christell kom opp for å se på fuglen, (var det vel).

Og min yngre søster Pia flytta så inn hos meg.

(Hu bodde nede hos min fars samboer Haldis, til vanlig.

Og de som bodde der, var bare oppe i Leirfaret 4B, hvert skuddår liksom.

For å si det sånn).

Og jeg glemte da bort fuglen, (det ble litt mye for meg med både Pia og kamerater).

Og fuglen døde.

(Jeg fant den død bak vannsenga en dag.

Husker jeg).

Så Pia må ha flytta inn hos meg, (i Leirfaret 4B), før snøen kom, høsten 1988.

(Noe sånt).

Og den linerla jeg fanga, må ha vært en, som ikke hadde flydd tilbake til Afrika/Sør-Europa, (den høsten).

(Det var en nokså ung linerle, (tror jeg).

Og den var bare glad for å bli fanga, (kunne det virke som).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter