Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 28. februar 2020

Nå er jeg endelig ferdig med å midtstille Angefire-mobil-nettstedet, (etter å ha vært på et lite 'pause-cruise' til København med DFDS)


http://johncons.angelfire.com/vitnemaal_mobil.html

PS.

Nå holdt jeg øye på mobilen, (en 'kontroll-surfing', for hver side jeg endret), mens jeg midtstilte nettstedet.

Og da så jeg, at Chrome plutselig begynte å laste ned, et eller annet.

(Det er to 'nedlastingspiler', på skjermbildet overfor.

Og den ene er vel fra da jeg lasta ned Opera, for noen dager siden).

Men hva den andre pilen kan ha vært i forbindelse med.

Det er muligens noe med Angelfire eller Chrome, da.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg ble forresten litt rystet, av denne København-turen.

For natt til onsdag, så var jeg på nattklubben.

Og to sikkerhetsvakter overfalt meg.

De mente at jeg hadde filmet folk.

Og det hadde jeg ikke.

Jeg var ute på dekk, på dekk 9, (blir det vel).

Og så gikk jeg inn på ferja, og skulle gå ned til dekk 8.

(Dette var snakk om trappeoppgangen, som var like utafor diskoteket).

Og en vakt skrek til meg på dansk.

Og jeg trodde at han mente, at diskoteket var stengt.

(Noe jeg hadde fått med meg).

Og jeg forklarte at jeg var på vei ned trappa, (og at jeg ikke skulle inn på diskoteket).

Men nei, jeg fikk ikke lov til å gå ned trappa.

Den danske vakten, (en kar i 30-åra med tre dagers-skjegg).

Han sa at de hadde fått en klage på meg, for jeg hadde filmet folk.

Og jeg forklarte at jeg bare hadde filmet et skip på dekk, (det kan muligens ha vært Pearl Seaways, det var ihvertfall en ferje som kjørte motsatt vei).

(Jeg hadde tatt noen mobilbilder, (blant annet inne på diskoteket).

Men temaet var video-filming.

Og vakten snakket både på innpust og utpust, liksom.

Og hadde en tone, som en gal demon, (og den andre vakten stod like ved, og fulgte med på hvert ord som ble sagt).

Så jeg bare svarte så godt jeg kunne, (til denne 'nazisten').

For å si det sånn).

Og da skulle vakten se på alle videoene mine, osv.

(På mobilen).

Og jeg fant bare en video fra 2018, (i farta), av russen, (som bråkte), utafor Scandic-hotellet på St. Olavs Plass, (hvor jeg bodde, på den tida).

Og det dukka også opp mange andre filer, som jeg hadde på mobilen.

(Blant annet backup av webdesign, osv.

For å si det sånn).

Og han med tredagers-skjegget kjefta.

Og sa at det ikke var lov å filme folk.

(Det er jo et veldig interessant tema.

I vår tid, så har jo alle smart-telefoner.

Så å si noe sånt kategorisk.

Det må man vel si at er idiotisk.

(Å pirke på/terrorisere en enkelt person, når gud og hvermann filmer hverandre hele tida.

Det blir litt rart.

Må man vel si).

Og klokka 2-3 om natta, er kanskje ikke det beste tidspunktet, å ta en sånn diskusjon.

Det er vel heller noe som det passer bedre å ha om på debatt-program på TV, osv.

Må man vel si).

Og vakten avsluttet med å si, at hvis han så meg igjen, så skulle han....

(Han sa 'A' men ikke 'B').

Så vakten truet meg.

Så på tilbakereisen så turte jeg ikke gå ut på dekk engang.

(Selv om jeg var rimelig blakk.

For jeg hadde jo også kjøpt et nytt nettsted/shell, (og ny olabukse), osv.

Noen dager før jeg dro på cruise.

(For å si det sånn).

Så jeg hadde egentlig ikke noen penger til å bruke opp, (på tilbakeveien), uansett.

(Jeg var innom Aldi og Netto i København.

Så jeg hadde med meg et par bæreposer med mat, osv.

Så det var ikke sånn at jeg sulta.

Men jeg hadde ikke så mye penger å bruke til fornøyelser, (på tilbaketuren), da.

For å så det sånn.

For jeg hadde også en Flickr-regning som venta på meg, når jeg kom hjem.

Og jeg får bare drøye 2.000 i måneden fra Nav, og drøye 3.000 i måneden fra Husbanken.

(Sånn at det blir tilsammen 'livsopphold-støtte'.

Som det kalles.

Det man tidligere kalte: 'Å gå på sosialen').

Så jeg er ikke akkurat millionær.

For å si det sånn).

Jeg tenkte at jeg blogger om dette, når jeg kommer hjem.

Noe sånt).

Og vakten ville ha lugarnummeret mitt.

Så jeg måtte vise han boarding card-et, (som jeg hadde i lommeboka).

Og vakten nektet å si navnet sitt, da jeg spurte han om det.

Så dette var muligens noe gateteater.

Og at mafiaen, (eller 'the usual suspects', som jeg har skrevet om et par ganger tidligere på bloggen), hadde falske vakter ombord på ferja.

For denne vakten spilte muligens min stesøster Christell.

(Har jeg seinere tenkt).

For hu har noen ganger en lignende hatsk/nedlatende 'demon-tone', (og er også feig), må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Ettersom jeg har drevet en del med webdesign i det siste.

Så er jeg litt på etterskudd, med skildringene.

Men jeg har tre 'Mer fra Norge', som jeg ikke har fått skrevet om, (fra tidligere denne måneden).

Og så skal jeg skrive mer om denne ferjeturen, i en 'Mer fra Skandinavia'-bloggpost, (etter det igjen), hadde jeg tenkt.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også en slags dansk sigøyner/tater, (i 50/60-åra), med svart hår og måne.

Som stod på dekk 8, og tisket, (på dansk), med de nevnte sikkerhetsvaktene.

(Mens de stod noen trappetrinn nedenfor, og sjikanerte meg.

For å si det sånn).

Og han sigøyneren/tateren ville ha det til, at jeg sjekket opp han med tre dagers-skjegg, (mens jeg ble forhørt), osv.

(Sånn som jeg forstod det).

Så det var som at alle verdens demoner hadde stått opp fra havet og invadert ferja, (eller noe lignende).

(Må man vel si).

Og han sigøyneren minna kanskje litt, om onkel Martin.

(Selv om onkel Martin har norsk som førstespråk, (og ikke dansk).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Grunnen til at jeg gikk ut på dekk, (etter å ha vært på diskoteket), det var, at noen spanjoler/italienere.

(To par i 20-årene vel).

De lekte seg i trappene, (på vei ned fra 'diskotek-dekket').

Så de oppførte seg ikke ordentlig/konformt da, (for å si det sånn).

(De dreiv med ordensforstyrrelser.

Må man vel si.

Og Italia var jo også 'Corona-virus-land', (noe Norge ikke var), natt til onsdag.

For å si det sånn).

Så jeg tok et bilde av de, (etter å ha gått opp igjen fra trappa), og gikk heller ut på dekk.

(Mens jeg venta på at disse 'degosene', (som noen sier), skulle forsvinne, (fra trappeoppgangen), da.

For å si det sånn).

For når folk er så ville.

(I fylla).

Så kan man lett havne i 'forviklinger', (som kan utvikle seg til bråk), med sånne 'galninger'/fremmedkulturelle.

Er litt min erfaring, fra X antall byturer i Oslo, (på 80/90/00-tallet), osv.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:



PS 7.

Enda mer om dette:


PS 8.

Det var også mye rart, inne på diskoteket.

Jeg gikk opp dit cirka klokka ett.

(Jeg tenkte at det var kanskje stille der, den første timen, osv.

De åpna vel klokka 23).

Og jeg bestilte en halvliter, (av ei ung dansk bardame).

Og en kar tappet ølen.

Og den var veldig varm.

Og smakte veldig humle, (heter det vel muligens).

Så det var nok ikke Heineken, (som det stod på kvitteringa).

Vanligvis så har jeg pleid å kjøpe Amstel-øl, i tax free-butikken, på DFDS-ferjene, (som et slags minne, om Ayia Napa-sydenferien min, (som Ving-damen prakket på meg, over 'rest-tur-telefonen', til Magne Winnem), i 1998).

Men de siste to-tre gangene, så har ikke DFDS-tax free-butikkene, (på Pearl Seaways og Crown Seaways), hatt vanlig Amstel.

Men de har istedet hatt et slag 'vellagret' Amstel-øl, (som jeg aldri har smakt før, (og som muligens ikke fantes, (på Kypros), i 1998)).

(De har kanskje bestilt feil.

Eller om de tuller).

Og den ølen heller de visst over i 'tappe-systemet', inne på diskoteket, (uten å kjøle den ned), kan det muligens virke som.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:


PS 10.

Enda mer om dette:


PS 11.

Etterhvert så bestilte jeg en halvliter til.

Og da fikk jeg en flaske istedet.

(Av en eller annen grunn).

Og den flasken kostet 65 danske kroner.

(Istedet for 50 danske kroner.

Som er prisen for halvlitere der).

Så den flasken kostet 20 norske mer, enn den vanlige halvliteren som jeg bestilte.

(Så bardamen kvemet muligens.

Ellers så var det kanskje sånn, at ølkranen var i ustand.

Og at de hadde solgt meg noe slags bunnfall/berme, da jeg var der, tidligere på kvelden.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Her er mer om dette:


PS 13.

Mens jeg satt der, og koste meg, med ølen.

(Det var ingen ungkarskvinner der, så langt øye kunne se.

Kun gjenger, i ymse størrelser.

Så det var ikke noe aktuelt å mingle der, (det var dessuten for trangt).

De hadde heller ikke 'cheek to cheek-danser', (den siste halvtimen, som på norske diskoteker, på 80/90-tallet).

Og i andre etasje, (hvor man nok kan mingle og sjekke, (som på 80/90-tallet)).

Der var det stengt.

For å si det sånn).

Så var det sånn, etter at baren stengte.

At en neger, (i 20/30-åra), gikk bort til baren.

(Etter at baren var stengt.

Et gitter var senket, over brorparten av bardisken).

Og negeren ble muligens nektet servering.

(Noe sånt).

Og så fløy han bort til bordet mitt, og begynte å sjikanere meg.

(Bardamen hadde kanskje gjort han opprørt.

Hva vet jeg).

Og han skulle absolutt hilse på meg.

(Formelt.

Han ville trykke hånden min.

Som de sier).

Han snakket dansk.

Og sa et par ganger at han ønsket meg en fortsatt hyggelig kveld, (eller noe i den duren).

Men jeg hadde jo ingen interesse, av denne negermannen, (for å si det sånn).

Så jeg ble sjikanert, (må jeg si).

Men jeg syntes som ung, at det var barnslig, å lære seg karate.

For jeg tenkte at 'den voksne verden', var en sivilisert verden.

Så jeg lurer på hva jeg skal gjøre, med sånne rabagaster, på diskoteker.

(Som trakasserer meg).

For sånn er det også ofte, på Kiel-ferja.

At noen kommer bort til bordet mitt, og begynner å kveme.

Og forrige gang, (var det vel), som jeg dro med DFDS Crown Seaways, (til København).

Så var det han 'Matland/OBS Triaden-Frank-kopien', som jeg blogga om.

Som var som en slags taklende rugby-spiller ovenfor meg, (både i diskoteket, og mens jeg gikk til lugaren).

(For å si det sånn).

Jahn Teigen måtte jo tilslutt bo i Skåne.

(På grunn av at han var kjendis).

Så det er kanskje typisk norsk, (det vil si jantelov-mentalitet), å plage folk, som er litt mer kjente, enn dem selv.

Og andre kjendiser, er kanskje søkkrike.

(Så de kan dra på steder, hvor det koster mye penger, å komme inn.

Hvor 'dritt-folka' ikke har råd til å gå).

Men jeg eier ikke nåla i veggen.

Så jeg må finne meg i, å bli plaga, av all verdens berme, da.

(Kan det virke som).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Her er mer om dette:


PS 15.

Det at den første ølen, (fra PS 8, PS 9 og PS 10), på diskoteket, var varm.

Det kan kanskje ha vært på grunn av, at de hadde pissa oppi ølen der, (tenker jeg nå).

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Dette skipet var det eneste jeg filmet denne kvelden, (men det var forresten en som stod og vifta, med et svært nettbrett, på/ved dansegulvet, sånn som jeg husker det):



PS 17.

Jeg hadde forresten en slags 'bryllupsreise-lugar', på denne cruise-turen.

Den lugaren var på tilbud, til drøye 400 kroner.

(Så det var nesten en tusenlapp billigere enn å dra med Kiel-ferja.

For å si det sånn).

Men en lugar-type, med fire køyesenger, var enda billigere.

En sånn lugar hadde jeg sist, på Pearl Seaways.

Men noen hackere har endret på DFDS sitt nettsted.

Så det står nå: 'stol', istedet for: 'TV', på lugaren sin beskrivelse.

(Noe sånt).

Så hva det skal bety.

Da blir det litt rart/ekkelt/lugubert å bestille den lugar-typen, (synes jeg).

(Selv om den lugar-typen var billigere.

Men 'bryllupsreise-lugaren' har også kjøleskap/minibar, (og en liten flaske 'tysk champagne'), i tillegg til TV.

Noe den med fire køyesenger mangler, (den har hverken minibar eller 'tysk champagne').

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 18.

Her er mer om dette:


https://www.dfds.com/nb-no/ferge/booking/cabin-fares

PS 19.

Det står også, i PS-et overfor.

At man kun kan bruke to av de fire sengene, (på den lugar-typen med fire køyesenger).

Det er ikke så aktuelt for meg, (som pleier å reise aleine).

Men det er likevel litt rart, (må man vel si).

(At man ikke kan bruke mer enn to av sengene.

Det blir vel litt trangt/klamt/svett/ekkelt, for noen, (hvis jeg skulle tippe).

Og hvis man er litt stressa, så ser man kanskje bare, at det er fire senger, på lugaren, (når man bestiller).

Og så må man plutselig ligge som sild i tønne, når feriedagen dukker opp.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter