Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 31. mars 2020

Mer om min fars tidligere arbeider Erik Thorhallsson sin storebror Einar Thorhallsson. (Fra DT/BB 29. august 1977)


https://www.nb.no/items/cd4b73b1cc7f12f8f33b50c9f318abc2?page=0&searchText="berger"

PS.

Det var også sånn, at da jeg gikk på Berger skole.

(Hvor jeg gikk fra oktober 1979 til juni 1983).

Så var det en gang noen, som forklarte om, at noen gutter på tråsykkel, (muligens Roger Edvartsen og lillebroren), hadde kjørt over, noen huggorm-unger, i den samme bakken, (der hvor Linda Moen og de bodde, eller om det var den neste bakken, i retning Svelvik, (den før/ved Berger skole)).

(Noe sånt).

Og de orme-ungene, hadde visst blitt lagt på sprit, på et slags Norgesglass, som så ble brukt i undervisningen, på Berger skole.

(For å si det sånn).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Han her står det et annet navn på, men han ligner så mye på Erik Thorhallsson, (som gikk i sjette klasse skoleåret 1981/82), at jeg lurer på, om dette egentlig er Einar Thorhallsson:


https://bergerhistorie.no/bilder/1973-6-klasse/

PS 3.

Disse var vel nitten år, i 1977, så det er muligens en av disse, som er råkjøreren:


https://bergerhistorie.no/bilder/1970-6-klasse/

PS 4.

Det kan også muligens ha vært en av disse, (min farmor Ågot spurte meg et par ganger, (mens jeg åt middag på kjøkkenet, og hu hadde ei sladrekjærring på besøk i stua), om min fars samboer Haldis sin eldste sønn, (Viggo Snoghøj), het Hugo, så det kan kanskje ha vært noe, med det navnet):


https://bergerhistorie.no/bilder/1971-6-klasse/

PS 5.

Man kan se, at rektor Leiv Borgen, ikke klarer å se rett fram, på bildet i PS 4.

(Selv om han klarte det, året før.

Som man kan se, i PS 3).

Så Leiv Borgen, var muligens veldig begeistret, for Hugo Røed.

(Noe sånt).

Og det kan kanskje ha gjort Hugo Røed, litt rar.

(For de ble vel driti ut, av det bildet overfor, må man vel si.

Hva tenkte fotografen på, (kan man kanskje lure på).

De burde vel ha tatt fler bilder, og så valgt ut et, som Borgen klarte å se normal ut på.

Må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Rektor Borgen var visst forresten også, noen ganger begeistra, for unge jenter.

Min stesøster Christell, (eller om man skal kalle henne min fars stedatter).

Hu fortalte meg en gang, rundt midten av 80-tallet.

(Utenom sammenhengen, liksom).

At hennes klassevenninne/venninne, (min tidligere nabo), Annika Horten.

Hadde flydd rundt naken, og vifta med puppa.

En gang, som rektor Borgen, gikk inn, i garderoben deres, etter en gymtime, (det året de gikk i sjette klasse, på Berger skole, nemlig skoleåret 1984/85).

Så rektor Borgen, (som noen måneder seinere slutta som rektor, for å istedet begynne å selge brukte fritidsbåter), hadde en kjærlig interesse, for elevene.

På godt og/eller vondt.

(Kan det virke som).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:



https://baatmegler.com/leiv-borgen-tildelt-aerespris/

PS 8.

Rundt 1981, så kræsja min fars stesønn Jan Snoghøj, inn i et tre, ved Berger kirke.

Og jeg klarte likevel, å få min far, til å kjøre innom Berger Kafe-en, på vei hjem fra ulykkesstedet.

(Min fars samboer Haldis fikk en telefon, fra Lene Andersen og de vel, om at Jan hadde kræsja.

Og jeg pleide å henge litt, utafor huset til Haldis, (som hadde adoptert/stjålet min far), på den tida.

Så jeg ble med, da min far og de skulle kjøre, ned til vraket, (som Jan muligens satt fast inni)).

Og på veien hjem, så kjørte min far innom Berger Kafe-en.

(Mens Haldis satt på med ambulansen til Tønsberg sykehus, (eller om det var Horten sykehus).

Noe sånt).

Og på den tida, så pleide jeg å lese tegneserie-bladet Iskalde Grøss, (husker jeg).

Og i det bladet, (hvis ikke det var utgaven før eller etter), så var det om ei dame, som hadde blitt misbrukt, av en kjeltring.

Og så ble dama redda, (av sin ektemann).

Og så sa hu til sin ektemann, (da de så en mann foran dem på veien), at det var den fotgjengeren, som var voldtekts-mannen.

(Noe sånt).

Og så kjørte ektemannen ned voldtektsmannen, (som hevn).

Og like etter, så smalt det fra kona igjen: 'Det er han'.

(Da de så en ny fotgjenger).

Så kona hadde blitt gal, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter