Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 26. mars 2020

Mora til Annika er visst død. Kondolerer


PS.

Det var sånn.

At da jeg var 2-3 år gammel.

Så bodde min far, min mor, min lillesøster Pia og jeg, på Toppen, på Bergeråsen.

Og der var vi naboer, med Annika og dem.

Og så rømte min mor, fra min far.

Og dro med seg Pia og meg.

Og så bodde jeg, (hos min mor), i Larviksområdet, fra 1973 til 1979.

Og så flytta jeg tilbake til min far, på Bergeråsen.

(Som da hadde flytta fra Toppen til Hellinga, via sine foreldre på Sand).

Og året etter, (1980), så ble faren min sammen, med Haldis Humblen.

Og så drar Haldis meg med, på jobb, på CC Elektro, enkelte lørdager, (fra høsten 1980, kan det kanskje ha vært).

Og plutselig så sitter Annika i bilen.

Som jeg da har glemt, siden 1973.

Men hu gikk i klassen til Christell, (som er Haldis sin datter).

Og sier Annika, (noen dager/uker/måneder seinere og mens Christell også var der), at hennes mor, huska meg, fra da vi bodde på Toppen.

Så Ingrid Horten huska meg, fra Toppen da, (hvor jeg bodde, da jeg var 2-3 år gammel).

(Og hu huska sikkert mora mi og.

Uten at jeg fikk snakka noe særlig med Annika om dette.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg husker også, fra Toppen.

At enten Magnar eller Helge, var rasende på meg.

Og at jeg ikke fikk lov til å gå rundt, på parkeringsplassen der, (utafor huset vårt).

(For han Horten-sønnen, (som var en del eldre enn meg), sperret veien for meg, (uten å si et ord), og satt opp en stygg grimase, (og mer eller mindre jagde meg rundt, ikke langt fra noen stup/steder vel, (bak huset vårt), hvor det muligens var farlig for unger, å gå).

Noe sånt).

De var kanskje sjalu, på grunn av Annika.

(Hva vet jeg).

Så tilslutt, så kunne jeg bare stå helt stille, på en flekk, (ikke så langt fra huset vårt), og se på Drammensfjorden, (husker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det er også sånn, at han Sigurd Elias Otterlei, (som har dødsannonsen ved siden av dødsannonsen til moren til Annika).

Han var grunnlegger, av Svelvik-firmaet Adax, (som vel er mest kjent, for varmovner).

Og der var jeg en gang, på klassetur, (muligens med ungdomsskolen).

(Uten at jeg husker så mye fra den klasseturen.

Annet enn at vi gikk rundt, inne på Adax der.

Dette kan muligens ha vært, i åttende klasse.

Og med EDB-valgfag-klassen.

Hvis jeg skulle tippe.

Noe sånt.

Hvis ikke det var, med handelsfag-valgfag-klassen, (for eksempel), i niende.

Hm).

Og mine kamerater Petter og Christian Grønli.

(Som måtte flytte til sin far Carl-Otto i Mexico, vinteren 1981.

Da deres mor Tove døde, (mens hu var i 30-åra vel)).

De kjente en, (muligens fra Bergeråsen), som jobba, på Adax.

Og jeg kjente ikke så mange, på Berger, det første året.

Så jeg begynte å lage, en vitseavis, som het Vitseposten, og ettermiddagene.

(Etter en ide, av min tidligere kamerat Frode Kølner, i Larvik.

Som en gang ville leke avis.

Og som seinere begynte å 'bable' om, (mens vi spilte fotball), at publikasjoner ved navn Vitseposten, hadde blitt laget, både her og der, i Vestfold og Telemark.

Noe sånt).

Når jeg var hos min farmor og farfar, for å spise middag, (etter skolen).

(Dette var mens jeg venta, på at min far, skulle bli ferdig, nede på verkstedet, (for jeg pleide å sitte på med han, bort til Bergeråsen, de første månedene/årene, etter at jeg flytta fra min mor til min far).

Noe han pleide å være, i 17-18-tida.

Og skolen, (Berger skole), slutta kanskje i 13-14-tida, da.

Noe sånt.

Og det er mulig, at jeg også var hos min farmor og farfar, på lørdagene.

Den første tida.

Hm).

Men vår slektsbedrift Strømm Trevareindustri, (som det nevnte kontoret tilhørte).

Vi hadde ikke kopimaskin, (på den tida).

Men det hadde Adax.

Så Petter, Christian og jeg.

Vi dro inn til Svelvik, (med bussen), en dag, vinteren 1980, (kan det kanskje ha vært).

Og Petter prøvde seg litt, på å seile på isflak, borte ved ferjeleiet, (mener jeg å huske).

(For vi måtte vente, til at han Adax-karen, var den siste som var igjen.

Noe sånt.

Sånn at ikke Otterlei, (for eksempel), skulle finne ut, om kopieringa.

For å si det sånn).

Og vi var også og så, i småbåthavna, (som ligger nede ved Drammensfjorden/Svelvikstrømmen, et steinkast nedenfor ungdomsskolen).

Og da så vi også, (når vi kom opp til riksveien/fylkesveien igjen), at Gro Marit Fjellner, (som seinere gikk i klassen min, (det første året), på handel og kontor, på Sande videregående), dura forbi oss, på en sykkel, (på fortauet).

(Noe sånt).

Og dette var mens jeg gikk i tredje klasse, (eventuelt fjerde klasse), på Berger skole.

Og Adax-karen, kopierte opp, kanskje 5 eller 10 eksemplarer, av Vitseposten, da.

(Noe sånt).

Og jeg lurer på om lærer Leif Tangen, også gjorde noe lignende, på Berger skole.

(En eller annen lærer var det ihvertfall.

For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:


https://www.svelviksposten.no/adax-sjef-sigurd-elias-otterlei-er-dod/s/5-74-79928

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter