Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 3. mars 2020

Onkel Martin begynte visst på landbruksskole i Vestfold, (i Melsomvik utenfor Tønsberg vel), høsten 1972. (Fra DT/BB 23. august 1972)


https://www.nb.no/items/591486c547189924c97a3621edfbe552?page=11&searchText="martin%20ribsskog"

PS.

Og så flytta min mor, ned til Vestmarka/Larvik, med min lillesøster Pia og meg, året etter.

(Etter å ha rømt fra min far på Bergeråsen.

Min mor rømte først til sine foreldre, i Hurum.

Og jeg lurer på om min mor, Pia og meg, bodde noen uker/måneder, på Klokkarstua, (i Hurum), våren/sommeren 1973.

Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Onkel Martin er/var glad i, å kjøre motorsykkel.

Så det er mulig, at onkel Martin bodde, hjemme hos sine foreldre, (i Hurum), selv om han gikk på skole, i Melsomvik.

Min farfar Øivind sa, rundt 1980.

At onkel Martin hadde kjørt av veien, (på motorsykkel), like ved Berger-kafeen, (og ned i elva Fossekleiva, som har mange kampesteiner osv.).

Og han som satt bakpå hadde visst daua, (sa min farfar).

Og det kan stemme med, at onkel Martin kjørte motorsykkel hjem fra Vestfold Landbruksskole.

(På begynnelsen/midten av 70-tallet).

Og at han kjørte riksvei/fylkesvei 319.

Siden at han skulle ta ferje fra Svelvik til Verket/Hurum, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Onkel Martin ble visst født, 9. april 1955.

(Så jeg nå, på MyHeritage).

Så han fylte atten år, 9. april 1973.

(Et snaut år etter at han begynte, på Vestfold Landbruksskole).

Så Martin bodde kanskje, på et slags internat, (eller noe lignende), på Vestfold Landbruksskole, (den første tida).

(Noe sånt).

Hvis han ikke bodde, hos sin tremenning Tore Ribsskog, (sønn av kaptein Bjarne Ribsskog), og de, (som er fra Melsomvik).

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det her kan kanskje ha vært onkel Martin sin dødsulykke, og så har min farfar kanskje blanda den ulykken, med en tidligere/annen ulykke, på Berger, (fra DT/BB 10. januar 1977):


https://www.nb.no/items/56edf8d13030991410ccb96c437280e2?page=11&searchText="dødsulykke"

PS 5.

Min tidligere klassekamerat Magne Winnem sin kamerat Stein, (fra Hurum), tulla med den MC-ulykken til Martin.

Da Winnem, Stein og jeg skulle på russetreff, på Kongsberg, natt til første mai, i 1989.

For Stein holdt på å kjøre ut, (i en sving), sånn at jeg hadde blitt kløyva, av autovernet.

(Jeg klarte ikke å si noe.

Det var litt trykket stemning der, (må man vel si).

For jeg kjente ikke han Stein så bra.

Og likevel så satt jeg i passasjersetet foran, (og ikke Magne Winnem).

Av en eller annen grunn).

Men Magne Winnem kjefta på Stein.

(Fra baksetet).

Sånn at Stein kjørte normalt, (istedet for å kjøre ut), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Mer om den nevnte ulykken:


https://www.nb.no/items/b03e3e6598a363d91e32bcad951cb3a4?page=7&searchText=ulykke

PS 7.

Som jeg muligens har skrevet om, i Min Bok 5.

Så var det sånn, sommeren 2002.

Da Pia, Axel og jeg, (og muligens Pia sin mulatt-sønn Daniel), var i bestemor Ingeborg sin 85 års-dag.

I Gurvika, (i Nevlunghavn).

Da lå vi over hos onkel Martin og de, (i Kvelde).

Og på søndagen, så skulle vi kjøre ut til Gurvika, for å rydde, som de sa, (selv om folk da egentlig satt mest på ræva, for å si det sånn).

(Og jeg ble da bare vekket.

Og fikk ikke tatt min daglige rutine.

Som var å dusje, barbere meg og pusse tenna.

Før strevet/maset begynte.

For å si det sånn).

Og da kjørte jeg bak onkel Martin, (som kjørte motorsykkel), husker jeg, (inn til Nevlunghavn).

(Hvor min mormors svigerinne Unse Heegaard f. Trock-Jansen blant annet var.

På besøk hos min mormor).

Og da kjørte Martin, helt ut i høyre veikant, (husker jeg).

(Så langt ut til høyre, som det gikk an å kjøre.

Må man vel si).

Noe jeg vel tok opp, med Axel og Pia, (som satt på i bilen min, som vel var en leiebil, (dette året), siden at det ofte var noe galt med Sierra-en).

(Og Pia og Axel ble da tause/innesluttede, på sin 'vanlige' måte.

Muligens fordi at de ikke har/hadde lappen.

For å si det sånn).

Og det kan muligens ha vært på grunn av, at Martin en gang, hadde kræsjet/kommet bort i, en møtende bil.

Som i artikkelen overfor.

 (Hvis ikke dette skjedde flere ganger, for Martin var også i en MC-ulykke høsten 1990, husker jeg.

Da lå Martin på Sophies Minde, (heter det vel), ved Carl Berner.

Og bestemor Ingeborg hadde bedt meg,  (per telefon eller brev), om å besøke Martin, (som også hadde sin kjæreste Kari Sundheim, (ei kinesisk-studine), på besøk), på sykehuset.

Siden at jeg på den tida bodde i Oslo.

(For å si det sånn).

Og Martin ble forbanna, (da han så meg), husker jeg.

(Han sa seinere, (under det samme besøket), at han trodde at jeg var en Landbrukshøyskole-student, (Martin jobba for Landbrukshøyskolen på den tida), som han ikke likte.

Noe sånt.

For Martin og jeg så hverandre ikke så ofte, på 80/90-tallet.

For å si det sånn).

Og en gang, en sommer, på midten av 80-tallet.

Så var min lillesøster Pia og jeg, på besøk, hos bestemor Ingeborg, (som da bodde i Stavern).

Og da ville Ingeborg og Martin at jeg skulle sitte på, en tur, med Martin, på motorsykkel.

(Etter at Pia hadde gjort det samme, noen dager før vel.

Mener jeg å huske).

Og da kjørte Martin i 160 osv., på smale landeveier, (ute i Brunlanes osv.).

Og Martin sa selv, at hvis det hadde kommet en bil, fra en utkjørsel/sidevei, så ville han ikke hatt en sjanse, til å unngå kollisjon.

Så Martin er en slags desperado/'dare-devil', da.

(Noe sånt).

Og det er kanskje en ting.

Men at han drar med andre folk, (som Pia og meg, (og andre trafikanter)), opp i dritten sin.

Det er vel ikke det helt store, (for å si det sånn).

Og min danskfødte mormor Ingeborg, var visst også med på dette, (at Martin skulle råkjøre med meg bak på motorsykkelen), kunne det virke som.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Min farfar kan ha blandet med denne ulykken, (som jeg blogget om i 2009):


https://johncons-mirror.blogspot.com/2009/08/jeg-lurte-pa-om-dette-var-mc-ulykken.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter