Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 18. juni 2020

Nå har jeg satt på 'Trondheim-footeren', på alle nettsidene, på mirror-nettstedet


https://www.johncons.net/foelg.html

PS.

Det blir spennende å se, hvordan footeren blir, når jeg får stylet linken, margen, (og paddingen).

Det blir antagelig i morgen, (siden at jeg har sitti en del timer nå, og holdt på med web-design).

Og så skal Angelfire-nettstedet, få den samme footeren, (iløpet av de neste dagene), hadde jeg tenkt.

Og så må jeg vel ta unna noen fler e-poster, brev og skildringer.

(Og labeler, på bloggen.

Som jeg har venta litt med, for å få komme litt raskere til bunnen, av e-post-bunken, osv.

For å si det sånn).

Før jeg begynner med mer web-design igjen etterhvert.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Men nå kan jeg vel snart nevne johncons.net, hvis jeg skal søke web-design-jobber, (for eksempel).

Så da får jeg se, om jeg får søkt noen fler sånne jobber, i sommer/høst.

(For da ser vel johncons.net litt mer proft ut, enn Angelfire-nettstedet, (med sine reklamebanner-bug-er osv.).

johncons.net har ihvertfall et mer proft domenenavn, (enn Angelfire-nettstedet).

Må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Nå har jeg endret på footer-margen og Statcounter-linken:


(Samme link som overfor).

PS 4.

Man kunne kanskje hatt en cookie-footer og en copyright-footer, osv.

(Og en sitemap-footer.

For eksempel).

Og at disse footeren var under hverandre, (og hadde cirka den samme bredden, som den nåværende footeren).

Da ville det også funke, på mobil.

For på mobil, så ville det ikke ha funka så bra, med en veldig brei footer, (for eksempel).

(Må man vel si).

Så jeg får ha dette litt i bakhodet framover.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det er også sånn, at EU, i våre dager, har begynt med en lov, som sier, at man skal ha en slags info-boks, om cookies, når surferen begynner å lese, på nettstedet.

(Noe sånt).

Men det gjelder visst ikke for Statcounter.

(Noe jeg har blogget om tidligere).

Irsk høyesterett, har visst bestemt, at Statcounter sine cookies ikke er cookies, (siden at de brukes til statistikk/web-analyse).

(Noe sånt).

Og mitt nettsted, ligger forresten, på en server, i California, (eller noe lignende), hos Dreamhost.

Så det er vel også sånn, at EU sine lover, ikke gjelder, for det nettstedet.

(Må man vel si).

Det er mulig, at det kun er nettsteder, som har 'reklame-cookies', som trenger å ha, den svar-boksen, (om cookies), når man dukker opp, på et nettsted.

Den svar-boksen husker vel muligens ip-adressen osv., til surferen.

(Sånn at man slipper å klikke hver gang/dag, liksom.

For å si det sånn).

Så det 'EU-styret' er muligens avhengig av, at nettstedene har en egen database, hvor de har oversikten, over surferens cookies-preferanser, osv.

(Noe sånt).

Hvis ikke de bruker en egen cookie, for å lagre cookie-preferanser.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det sies, at den cookie-loven, gjelder for alle, som publiserer med tanke på/i retning av EU.

Men da lurer jeg litt, på den loven.

Jeg husker for eksempel, at det var sånn, at TV3, (i sin tid), kunne ha reklame, mellom sine TV-programmer, fordi at de sendte fra England.

(Og at det derfor gjaldt andre regler).

Når EU da har en lov, som liksom skal gjelde, for de som 'sender' fra Amerika.

Så vitner vel det om noe slags stormannsgalskap/totalitæritet/imperalisme, (eller noe lignende), sammenlignet med den nevnte norske TV-loven, (som TV3 fant et smutthull i, på 80/90-tallet), osv.

(Noe sånt).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:


https://www.sedirekte.com/tv/live/tv3-play.htm

PS 8.

Det er mulig, at EU mener, at de med .eu og .no-domene, (for eksempel).

Må følge den cookie-loven.

(Og ikke de med .net og .com-domene.

For eksempel).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Det finnes visst verktøy, som man kan bruke, for å finne ut, hvilke cookies, som ens nettsted bruker osv., (men det blir etterhvert mye, å sette seg inn i, for folk, som har sine egne nettsteder/hjemmesider, må man vel si):


https://www.cookielaw.org/cookie-audit/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter