Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 8. juni 2020

Ribskog, (Ribsskog med en s), er en så vanlig skrivefeil, at man til og med kan finne den, i dødsannonser. (Fra Aftenposten 30. desember 1998)


https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/77542/15/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D&query="Ribskog"

PS.

Da jeg bodde i England, (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

Så pleide jeg å stave etternavnet mitt, bokstav for bokstav, over telefonen, (når jeg bestilte fast-telefon/internett-abonnement osv.).

(Jeg lærte det fonetiske alfabetet under førstegangstjenesten.

Og igjen når jeg jobba for Arvato sin skandinaviske Microsoft-produktaktivering, (MSPA).

Hvor jeg jobba, fra 2005 til 2006).

Men i Norge, (før den tid igjen), så pleide jeg å si, (over telefonen): 'Ribsskog med b og to s-er'.

Og da pleide de fleste å få det riktig.

Men min mor klarte visst ikke å få dette riktig, (har jeg lagt merke til seinere).

Jeg vet ikke ikke hva hu sa, (over telefonen).

(Selv om jeg tror at jeg har det med 'b og to s-er' etter henne.

For å si det sånn).

Men ofte så stavet folk etternavnet vårt, med en s, (etter at de hadde snakket med min mor).

(Har jeg funnet ut seinere).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Baard, (fra dødsannonsen øverst i bloggposten), var visst ugift, (ifølge Bjørn Ribsskog sin slektsforskning).

Men søstera Brit, hadde en sønn som het Nils, (ifølge samme slektsforskning).

Men det kan jo være, at Bjørn Ribsskog har surra.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:


https://johncons-mirror.blogspot.com/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

PS 4.

Bretteville-slekten innvandret fra Frankrike, skriver Bjørn Ribsskog, (i PS-et overfor), men de er visst også adelige:


https://no.wikipedia.org/wiki/Le_Normand_de_Bretteville

PS 5.

Bård, (og Bibbi og Goggo), er tremenninger, av min mor, (ifølge mitt MyHeritage-slektstre):


https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog#!profile-1500848-info

PS 6.

Goggo gifta seg visst, med Carl Bretteville-Jensen, (sin andre ektemann), som 41-åring.

Så de fikk visst ingen barn.

(Kan det virke som).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Jeg vet ikke om han Trond kan være min firemenning, (fra Aftenposten 18. mai 1981):


https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/37403/11/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D&query="carl+bretteville-jensen"

PS 8.

Det står jo, i PS 3.

At Trond og Nina er Goggo sine barn, med en Christen Ellingsen, (fra Lofoten).

Så Gorm og Tone må være han Carl Bretteville-Jensen sine ekte barn.

Og så er Trond og Nina, (mine firemenninger), Carl Bretteville-Jensen sine adoptivbarn, da.

(Noe sånt).

Så de er ikke etter Gange Rolf, liksom.

(For å si det sånn).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Mer om at min mor noen ganger fikk det feil, når hu skulle forklare etternavnet sitt, over telefonen osv., (fra DT/BB 29. august 1968):


https://www.nb.no/items/b21ae15c971279432ce0f31046376093?page=21&searchText="ribskog"

PS 10.

Det står, i PS-et overfor.

At min mor hadde Svelvik-telefonnummer.

Men de bodde, (på den tida), i Klokkarstua.

Rett over fjorden, for Svelvik.

Så det var nok grunnen til, at de hadde Svelvik-telefonnummer.

(Hvis jeg skulle tippe).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter