Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 15. juli 2020

Jeg visste ikke at den katten var Pusi. Pusi ble borte rundt årskiftet 1980/1981, (på Bergeråsen). Og da min lillesøster Pia flytta til min stemor Haldis, våren 1982, så fikk hu en katt der, som ikke så ut, (må jeg si). Så hvor Pusi har vært i mellomtiden da, (før den ble borte igjen, på Tagtvedt). Hm. (Fra Østlands-Posten 17. april 1984)


https://www.nb.no/items/ab90182edcb67413afad63331840f2bb?page=7&searchText="ribsskog"

PS.

Det var kanskje fru Landhjem, (en butikkdame, i Larvik sentrum), som satt inn den annonsen.

For da katten til Pia ble borte.

Så forklarte jeg om det, til kattadama, (fru Landhjem).

For Pia ville ikke løpe etter katten sin selv, (da den gikk ut verandadøra, til min mor, på Tagtvedt).

Og Pia ville ikke leite etter katten, heller.

(Ikke noe særlig, ihvertfall.

For å si det sånn).

Men jeg var glad i katter/dyr.

Så jeg ba fru Landhjem, (som jeg hadde gått noen ærend for, (til Posten), i 1978 og/eller 1979), om hjelp, da.

For det var grenser for hvor mye jeg kunne leite etter Pia sin katt, (mens hu satt på sofaen), uten at det ble latterlig, liksom.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det ene telefonnummeret var fru Landhjem sitt, (fra Østlands-Posten 19. desember 1972):


https://www.nb.no/items/7b08ed09474abe19337ef87324382030?page=13&searchText="81%20537"

PS 3.

Det andre telefonnummeret var også fru Landhjem sitt, (fra Østlands-Posten 16. august 1984):


https://www.nb.no/items/909cff0ca963b88ab5336e730d0cf327?page=9&searchText="81%20204"

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter