Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 18. juli 2020

Mer fra Norge

På onsdag 10. juni, så dro jeg, til Rema Torshovdalen, for å handle.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Veien til t-banen blir mer og mer kronglete/trang:


PS 2.

Her er mer om dette:


PS 3.

Rot/søppel ved Bekkestua Handelshus:


PS 4.

Søppel på t-banen:


PS 5.

Her er mer om dette:


PS 6.

Dette hadde jeg å stri med, på vei til t-banen:


PS 7.

Jeg gikk av t-banen på Nationaltheatret, for å sende tilbake 'troll-post', til møkka-firmaene:


PS 8.

Her er mer om dette:


PS 9.

Enda mer om dette:


PS 10.

Og enda mer om dette:


PS 11.

På t-banen til Sinsen, så var det, ei sigøyner-dame, som lagde en scene, og begynte å slå på en dør, (noe som muligens kan ha vært noe slags gateteater):


PS 12.

Her var det rot:


PS 13.

Denne uprofilerte plakaten, (og dette tilbudet), virka litt 'merksnodig', (må man vel si):


PS 14.

I kassa, så var det, ei kassadame, som minna, om min 'undersott' Ingunn Sørlie, fra Rimi Langhus.

(Hvor jeg blant annet jobba som butikksjef, fra våren 2001 til sommeren 2002).

Og hu spurte ikke, om jeg ville ha kvitteringa.

Men hu la kassalappen, i kassaskrinet, (istedet for å kaste den), så det ut som.

Og det syntes jeg, at var litt snodig.

(Det er jo det med personvernet, osv.

For å si det sånn).

Så jeg spurte, etter en liten pause, (det var ganske stille i kassa), om jeg kunne få kvitteringa.

Og da bare printa hu ut en ny kvittering.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Her er mer om dette:


PS 16.

Det var også en 'stinkbombe-aktig' kunde, (som kanskje minna litt om Glenn Hesler), i butikken, som det var et mareritt, å være i nærheten av, (på grunn av møkka-lukt):


PS 17.

Det var også sånn, at det stod, en stor handlekurv, ved kassa, sånn at det ble kronglete, å legge opp varene.

(Siden at handlevogna mi, da ikke kunne plasseres, helt inntil kassa.

For å si det sånn).

Og det stod to vektere, (rett opp og ned), ved 'kjempe-postkassene', ved Nasjonalteateret.

Noe som kanskje kunne virke som, en markering, (eller at de skulle hevde seg).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 18.

Her er mer om dette:


PS 19.

Russen var ute og bråkte:


PS 20.

Det var også sånn, at 'Mars-søppelkassene' var fulle, da jeg gikk for å handle, denne dagen, og Rema hadde tulla, med labelene, for svine-kjøttdeig:


PS 21.

På t-banen, (tilbake til Bærum).

Så syntes jeg forresten, at jeg så, en av mine medstudenter, fra HiO IU.

(Hvor jeg gikk fra høsten 2002 til våren 2004).

Dette var en kar, som var litt eldre, enn de andre studentene.

(Også eldre enn meg vel.

Som hadde slutta som butikksjef).

Og som gikk i skinnjakke, (på forelesningene).

(Sånn som jeg husker det).

Og som fikk et par unge snupper, til å sitte og vri og vrikke på seg/fjolle seg til, (de reagerte på han), når han gikk inn i forelesningssalen, litt etter at forelesningen hadde begynt, (en gang), sånn som jeg husker det.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 22.

Her er mer om dette:


PS 23.

Dagen etter, så hadde noen lagt noe dritt, i hagen min:


PS 24.

Her er mer om dette:


PS 25.

Dagen etter, så skulle jeg på Kiwi, (og jeg skulle også innom Nav i Sandvika).

Og noen, (en far og en datter), kom kjørende, med en sånn dansk 'Christiania-sykkel' bak meg.

Og de brukte jo hele fortauet.

(For å si det sånn).

Og de var helt stille, mens de rullet innpå meg.

Og så skreik den unge datteren, (som satt i en kasse foran på sykkelen), sånn at jeg skvatt, da de var rett bak meg.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 26.

Her er mer om dette:


PS 27.

Masse inngrodd møkk på togstasjonen i Sandvika:


PS 28.

Det var også en kar som brukte hele fortauet, i Sandvika, (muligens noe gateteater, må man vel si):


PS 29.

Det er vel også litt rart, at de har konduktør, på ubetjent-vogna, (må man vel si):


PS 30.

Nasjonalteateret togstasjon, hadde en treig sving-dør, (for å si det sånn):


PS 31.

Her er mer om dette:


PS 32.

Her, (ved inngangen til de vestlige t-banene, (på Nasjonalteateret stasjon)), så har dem slurva, med byggearbeidet, (i sin tid), kan det virke som:


PS 33.

Jeg dro til Sognsvann, (for å slappe av/koble av litt), og ei ung dame med hund, 'elga' på meg, til og med da jeg satt meg ned, på en 'øde' benk, (for å si det sånn):


PS 34.

Her er mer om dette:


PS 35.

Jeg skulle egentlig på Kiwi, så jeg gikk ikke rundt hele Sognsvann, og på veien tilbake til t-banestasjonen, så gikk det ei gammal dame, med krykker, (eller noe lignende), i veien for meg, (sånn som jeg husker det).

(Noe sånt).

Og på Majorstua.

Så var det sånn.

(I Bogstadveien/Valkyriegata).

At ei sprek vekter-blondine, gikk foran meg, bortover gata.

Og det ble vel litt rart, å gå sånn, bak henne.

Så jeg gikk over gata.

Og gjennom en park, (Valkyrie Plass vel).

Og der satt det masse voksne/middelaldrende uteliggere/sigøynere/tatere/bomser/alkoholikere.

Mens en boms, (med Kiwi-pose), gikk på motsatt fortau, (et rimelig trangt fortau), av vekter-dama, mens han hilste/vinket, på veldig teatralsk/overdrevet vis, til taterne/sigøynerne/alkoholikerne, (i parken).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 36.

Her er mer om dette:


PS 37.

Jeg hadde vel egentlig tenkt meg, til Kiwi Sorgenfrigata, men siden at det var noen fæle byggearbeider, på gang, så dro jeg istedet til Kiwi Hegdehaugsveien:


PS 38.

Her har de muligens stabla tomatene for høyt, på Kiwi Hegdehaugsveien, (og vært for slappe, til å rydde opp):


PS 39.

Denne melkekartongen var visst Kiwi-folka også for slappe til å rydde bort:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter