Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 19. juli 2020

Min tidligere bestekamerat Frode Kølner, var visst russ året etter meg, selv om han gikk i parallell-klassen min, (på Torstrand skole), på slutten av 70-tallet. (Fra Østlands-Posten 15. september 1990)


https://www.nb.no/items/cdff9a690153c7081d7cc38ed9ad428b?page=23&searchText=kølner

PS.

Det er mulig, at Frode, var russ 89, (som meg).

Men at de samla inn, til aldershjemmet, i flere år.

Og at Frode var russeformann, (for eksempel), i 1989, (og samla inn omtrent halvparten av pengene da).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var visst sånn, at Frode var med i russestyret, i 1990, men at navnet hans ikke ble ramsa opp, av avisa, (fra Østlands-Posten 19. september 1989):


https://www.nb.no/items/8d9df4092d433988e81278bbf2f8c553?page=7&searchText="blårussen"

PS 3.

Da bildet i PS-et overfor, ble tatt, (19. september 1989).

Så gikk jeg på NHI, (Norges Høyskole for Informasjonsteknologi).

Og jeg hadde vært russ, året før.

Så Frode, (som gikk i parallell-klassen min, på Torstrand skole, på slutten av 70-tallet).

Han har kanskje vært et år, på High School i Amerika, (eller noe lignende), uten at jeg har fått det med meg.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Han som min tidligere bestekamerat Frode Kølner står sammen med her, er vel forresten min blodsbror Ben Ove Broks aka. Granskauen aka. Huleste, fra Mellomhagen/Gloppe/Østre Halsen, (fra Østlands-Posten 24. mars 1990):


https://www.nb.no/items/cf7a6fc6a95510d88298d21250a25717?page=3&searchText="blårussen"

PS 5.

Det er mulig, at Ben Ove Broks, er et år yngre, enn meg, (og Frode Kølner).

Men min lillesøster Pia og jeg, hadde bodd, et snaut år, i Hvatum/Brunlanes, (og før det, på Østre Halsen, i Vestmarka og på Bergeråsen).

Så Ben Ove var veldig varm i trøya, i Mellomhagen.

(For han hadde vel bare bodd der.

For å si det sånn).

Og det han sa til Pia og meg, (da vi våget oss ut i Mellomhagen, en av de første dagene, som vi bodde der), var: 'I huleste, heiteste granskauen'.

(Noe sånt).

Og så sa han, (det er mulig at han satt på en sykkel), at: 'Der bor kvælærn'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Ben Ove ble konfirmert samme år som meg, så det er mulig, at han også, har vært et år, på High School i Amerika, eller noe lignende, (siden at han var russ, året etter meg), fra Østlands-Posten 2. mai 1985:


https://www.nb.no/items/2b9a8030f1320e906ded7dfbcf71efeb?page=3&searchText="ben%20ove%20broks"

PS 7.

Jeg gikk jo første klasse, (skoleåret 1977/78), på Østre Halsen skole.

(Vi flytta til Jegersborggate, i Larvik sentrum, våren 1978.

For å si det sånn).

Så det er mulig, at Ben Ove, gikk i klassen min.

Det var noe sånt som tre klasser, på vårt trinn, (på Østre Halsen skole), mener jeg å huske.

Og av de klassen min der, så husker jeg best Erik E., (Erik Engelstad), siden at han har samme fornavn, som meg.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Jeg husker forresten også, en bondesønn, som gikk i klassen min.

På grunn av naboguttene, (Pål Andre Larsen og de).

Så pleide jeg å gå en omvei, hjem fra skolen.

Og da gikk jeg noen ganger, nesten i lag, med han bondesønnen.

Det var sånn, at Ben Ove og jeg, skulle i bursdagen, til han bondesønnen, (muligens våren 1978).

Og så sykla vi rundt litt, før vi dro i bursdagen.

Så vi kom litt for seint.

(Og vi ble lurt til å klatre inn i utedoen dems, (av faren til bondesønnen), osv.

For å si det sånn).

Jeg ville kanskje ikke komme så tidlig, i bursdagen, siden at jeg pleide å gå samme vei som han bondesønnen, hjem fra skolen.

(Selv om det var en omvei, (nesten bort til Gloppe bru), for meg.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Det kan kanskje ha vært den gården her:


PS 10.

Kiil heter det visst der:


https://seeiendom.kartverket.no/eiendom/3805/1016/1/0/0

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter