Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 10. august 2020

Grans Bryggeri-direktør/eier Guttorm Gran jr. likte visst best å gå i kjole, under oppveksten, (kan det virke som). Fra Østlands-Posten 14. mai 2004


https://www.nb.no/items/4dc42f691290fe018ef6a4cd25828ee6?page=13&searchText="helle%20gran"

PS.

Og hu Helle Gran, som sitter til venstre, for Guttorm Gran.

Hu likte visst best å gå i gutteklær, (kan det virke som).

Og hu Helle Gran, (som døde i fjor).

Enten var det hu, som var venninne, med min mor.

Ellers så var det hennes søster Liv.

(Noe sånt).

Guttorm er muligens fetteren, til Liv og Helle.

(For Guttorm er ikke nevnt, sammen med søsknene, i dødsannonsen til Helle.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:


https://labe.vareminnesider.no/order_info.php?order_id=3722608&set_site_id=210&memorial_page_created=0&design=labe&sign=0ad52680734876c5506a760d625ccc84

PS 3.

Monica og Tine er antagelig døtrene, til han Finn Erik, (som jeg ikke kan huske å ha møtt), hvis jeg skulle tippe.

Og så er antagelig Helle Cathrine, (som vi kalte Cathrine), datteren til Liv.

(Noe sånt).

Min mor sa alltid, at vi skulle til Cathrine, når vi skulle besøke Grans, (i Stavern).

Så jeg husker best det navnet.

Men Cathrine, (som var på min alder), hu hadde, (på midten av 70-tallet), en slags lillebror, som bodde/hang, hos dem.

(Dette var en som likte å leke med Meccano, (mens jeg var mest vant med Lego).

Og som var interessert i engelsk fotball, (som sin Stavern-kamerat).

Husker jeg).

Og dette kan ha vært Guttorm Gran jr. sin sønn.

(Tenker jeg nå).

Og han Guttorm Gran jr. bodde visst, i etasjen under dem, (i Stavern).

(Hvis jeg har forstått det riktig).

Liv fikk visst sin egen sønn, på slutten av 70-tallet.

Og da slutta min mor, å besøke de.

(Eller, jeg flytta til min far, på Berger, høsten 1979.

Så det kan ha vært derfor, at jeg ikke fikk med meg det, at Cathrine fikk en ny lillebror.

For å si det sånn).

Og han sønnen døde visst, som 20-åring, (eller noe i den duren), har ei i slekta dems fortalt meg, på Facebook.

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Cathrine sin onkel er/var visst fisker, (han ligner forresten på min barnehageonkel Erik, fra Ulåsen barnehage, på dette bildet):


https://www.nb.no/items/1b615359132fde059b0c359733b39eb3?page=0&searchText="finn%20erik%20gran"

PS 5.

Mer om avdøde Helle Gran, (Cathrine sin tante):


https://www.nb.no/items/349df10367084faf66f8c71f1e0a54b9?page=1&searchText="finn%20gran"

PS 6.

Mer om Cathrine Gran sin lillebror, som jeg aldri møtte, (fra Østlands-Posten 6. november 2001):


https://www.nb.no/items/7ae509218d86ff49ae6328e5bfa2da2e?page=13&searchText="espen%20gran%20pedersen"

PS 7.

Det kan virke som.

(Fra dødsannonsen i PS-et overfor).

At han lillebroren, (til Cathrine Gran), som jeg husker.

(Han som var født på begynnelsen av 70-tallet.

Og som likte Meccano og engelsk fotball).

Han har muligens bytta kjønn, og kaller seg nå muligens Cecca.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det med unger stemmer jo ikke da, hvis Cecca/Cecilie egentlig er en mann, (fra Østlands-Posten 24. mai 2008):


http://www.e-pages.dk/op_no/1696/?gatoken=dXNlcl9pZD0zNzEyODY3OS1hNmU3LTQ3NWQtODY3MC00OGI5ZTgwYmRmOTImdXNlcl9pZF90eXBlPWN1c3RvbQ%3D%3D&token=YV91c2VyX2lkPTE4MTAwMjEmYV91c2VyX2tleT0zNzEyODY3OS1hNmU3LTQ3NWQtODY3MC00OGI5ZTgwYmRmOTImYV9zdWJfa2V5PQ%3D%3D

PS 9.

Cecilie Gran gikk visst i første klasse, i 1986, så da er hu vel født, i 1978 deromkring.

Og da er nok det en søster, av Cathrine Gran, som jeg ikke har møtt.

Så hvor han broren, som var født, rundt 1972, har blitt av.

Det kan man kanskje lure på.

Hm.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer om dette, (fra Østlands-Posten 12. februar 1986):


https://www.nb.no/items/0a27bda797f176a79b11ced9ee9e8dac?page=5&searchText="cecilie%20gran"

PS 11.

Det står jo i artikkelen i PS 5, at Helle Gran flytta hjem til moren, og jobbet som hennes terapeut, da moren ble syk.

Så det var kanskje bestemoren, som bodde, i etasjen under Cathrine Gran og de.

Og hu ble muligens sinnsyk, da.

(Noe sånt).

Men jeg mener å ha lest et sted, at huset, var eiet, av Guttorm Gran/Grans Bryggeri.

Så det er mulig, at han Grans-eieren, tok seg av sine slektninger, da.

(Noe sånt).

Men hvordan min mor havnet opp i dette.

Det fikk jeg ikke med meg.

(Jeg var bare 4-5 år gammel, da jeg ble kjent med Cathrine og de.

Og min mor pleide ikke å være så åpen alltid, om ting og tang, ovenfor min lillesøster Pia og meg.

Må jeg si.

Blant annet så pleide hu ikke å si fra, på forhånd, hvis vi skulle flytte.

Det var sånn, at en stor flyttebil, (en lastebil), rygget inn i oppkjørselen vår, (våren/sommeren 1975).

Mens Pia og jeg var ute og lekte.

Utafor huset.

(Selv om vi pleide å bli dratt med, på forskjellig skøy, av hu Jorunn Eide, (og de).

Som var et par år eldre enn oss.

For å si det sånn.

Jorunn og de pleide å stå utafor døra vår, og rope, på: 'Erik og Pia'.

Husker jeg).

Og så lurte Pia og jeg på, (i Østre Halsen), om det var Herman og de, eller vi, som skulle flytte, (når flyttebilen kom ryggende inn i oppkjørselen vår).

Husker jeg.

Og så var det vi som skulle flytte.

Viste det seg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Guttorm Gran sr. kjøpte visst huset i Stavern, i 1959.

Og det kan ha vært, for å hjelpe sin bror Finn Gran, som gikk konkurs, med sin sukkertøyfabrikk, i Larvik, da Helle Gran var seksten år.

(Som det står forklart om, i PS 5).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette:


https://johncons-mirror.blogspot.com/2019/09/liv-gran-min-avdde-mors-70-talls.html

PS 14.

Mer om Cathrine Gran sin onkel Finn Erik Gran, (fra Østlands-Posten 2. august 1985):


https://www.nb.no/items/0dd92d4a3422d29ff1689103a4250e7d?page=1&searchText="finn%20erik%20gran"

PS 15.

Finn Erik Gran sin ekskone, døde visst, i min lillesøster Pia sin favorittby Torrevieja, (fra Østlands-Posten 23. juli 1994):


https://www.nb.no/items/ed8858ed779bf3f5c189ac15839dd71a?page=15&searchText="hege%20m.%20østby"

PS 16.

Cathrine Gran sin onkel, måtte visst selge båten sin, på tvangsauksjon, (fra Fiskeribladet 19. mars 1991):


https://www.nb.no/items/dd5667157141c3285643c0d5ebd49ec4?page=13&searchText="finn%20erik%20gran"

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter