Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 28. august 2020

Mer fra Norge

På fredag 10. juli, så dro jeg, til Rema Ensjø, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

De kommuneansatte, i Bærum, er for late, når det gjelder, å fjerne grafitti, (kan det virke som):


PS 2.

Dopselgerne, (eller hva man skal kalle de), liker ikke, at folk handler så seint, (klokka var bortimot 23), i helgene:


PS 3.

Her var det noe søl på setet, (på t-banen):


PS 4.

Her var det møkkete og jævlig, (må man vel si):


PS 5.

Her har dem vært dårlige til å tømme:


PS 6.

At vasken ikke virker, kan jeg ikke huske, å ha opplevd noen gang, iløpet av de cirka femten årene, som jeg jobba, i butikk, (men Rimi baserte seg på våtservietter, ved flaskeautomatene, så det hadde kanskje vært en ide, for å si det sånn):


PS 7.

Her var det mye rot på gulvet:


PS 8.

Her er det rot i hylla:


PS 9.

Min tidligere studiekamerat Dag Anders 'Dagga' Rougseth, (fra HiO IU), surrer visst fælt, i sin nye data-jobb, i Rema, (for å fleipe litt):


PS 10.

Da jeg skulle 'tæppe-betale', så virka ikke det, (med en gang), og kassereren begynte da istedet, å ekspedere, en annen kunde, (som kun skulle ha snus, eller smågodt, eller noe lignende), istedet for å vente, til at han var ferdig, med å ekspedere meg, (noe som vel må kalles dårlig kundeservice, for å si det sånn):


PS 11.

Dagen etter, (lørdag 11. juli), så dro jeg, til Nav Sandvika.

For å levere, en husleie-faktura, (siden at jeg går på sosialen), var det vel.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Da Corona-en begynte, (i våres), så sa vel Ruter, at de skulle vaske billettautomatene oftere, men nå har de visst blitt sponsa, av Apple, (for å si det sånn):


PS 13.

For eksempel så er det sånn, når det gjelder selvbetjeningskassene, på Meny (Bekkestua), at man skal bruke, en lignende touch-skjerm.

Så dette er tydeligvis greit, på Meny.

Men å bruke touch-skjermer utendørs, (på t-banestasjonen), er visst ikke anbefalt.

Så her kan man lure litt, (må man vel si).

(Problemene rundt det med å bruke Ruter sin billett-app, har jeg jo blogget om tidligere.

Da Kringkastingsrådet, (var det vel), ville ha mer høyre-sarkasme, i samfunnet, (for noen år tilbake).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

I Sandvika, så sendte jeg også tilbake, en del troll-post, til møkka-firmaene:


PS 15.

Her er mer om dette:


PS 16.

Enda mer om dette:


PS 17.

Og enda mer om dette:


PS 18.

Og enda enda mer om dette:


PS 19.

Og enda enda enda mer om dette:


PS 20.

Og enda enda enda enda mer om dette:


PS 21.

Da jeg skulle tilbake til Oslo, så hadde NSB, (som de het før), tulla.

For Spikkestad ligger jo sør, for Sandvika.

(For å si det sånn).

Likevel så hadde NSB noe 'tulle-informasjon', om et Spikkestad-tog, på plattformen for nordgående tog, (det vil si tog i retning Oslo).

(Noe sånt).

Så NSB/Vy/Jernbaneverket/Bane NOR, hadde informasjon, om et sørgående tog, på plattformen for nordgående tog.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 22.

Her er mer om dette:


PS 23.

Det dukket så opp et Lillestrøm-tog der, (i Sandvika), og dette toget skulle visst stå tomt, i Sandvika, (som vanligvis ikke er endestasjon), i bortimot en halvtime, (med dørene åpne), av en eller annen grunn, (som om det ene nordgående sporet, var Sognsvann t-banestasjon, eller noe lignende):


PS 24.

Det var også noe slags teater, (kunne det virke som), på plattformen:


PS 25.

Jeg gikk på Lillestrøm-toget.

Men det var en konduktør der, som informerte om, at det toget, skulle stå der, i bortimot en halvtime, før det skulle gå.

(Av en eller annen grunn).

Og da måtte jeg nesten si, at jeg heller tok et annet tog, (til Oslo).

(For det ble så klamt/ekkelt/teatralsk, (og merkelig), syntes jeg.

Med det Lillestrøm-toget).

Og på Eidsvoll-toget, (som kom etter Lillestrøm-toget, men gikk før), så ble jeg gått ned, av en neger, (for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 26.

Her er mer om dette:


PS 27.

Enda mer om dette:


PS 28.

På Eidsvoll-toget, så dreit, ei bondedame, (sånn at toget ble stinka ned), mens toget var midt i Oslo, (for å si det sånn), så jeg burde kanskje heller tatt Lillestrøm-toget, men det ble så ekkelt/klamt, med alt tullet dems, (med ny ende/start-stasjon og han nevnte konduktøren):


PS 29.

På Kiwi Hegdehaugsveien, så har de visst, litt kronglete/trange løsninger:


PS 30.

Å bruke handlevogn, har visst gått av moten:


PS 31.

Da jeg jobba, i Rimi.

(Hvor jeg jobba, fra 1992 til 2004).

Så var det forresten sånn.

At hvis det var mer enn tre kunder, i køen.

Så skulle vi rope, på ny kasse.

Men det virker ikke som, at Kiwi, tenker så mye, på dette.

Og det var også sånn, på Rimi Munkelia, (på Lambertseter), ikke så lenge etter at jeg begynte der, (noe jeg gjorde, i desember 1992).

At 'Audi-Monika' tagg Magne Winnem, (som ansatte meg der), om å kjøpe inn, noen handlekurver.

For de hadde kun handlevogner der, fra før.

(For å si det sånn).

Og nå har dette med handlekurver tatt av helt, (kan det virke som).

Men Rimi sin kø-regel, var nok oppfunnet, før de begynte, med handlekurver.

(Hvis jeg skulle tippe.

Etter å ha overhørt, den nevnte tigginga, fra Audi-Monika.

Som forresten seinere ble min forgjenger-butikksjef, på Rimi Nylænde.

Et steinkast, (eller to), unna).

Det er mulig, at butikkene også, burde hatt en annen kø-regel.

Nemlig at de burde åpne ny kasse, hvis det er sånn, at en kunde, har en full handlevogn.

Mens de andre kundene, kun skal ha, en boks snus, eller en pose smågodt.

(For eksempel).

For handlevogn-kunder, synes nok, at det går an, å stå i kø, etter hverandre.

(For da har de, en handlevogn, mellom seg, og den forrige kunden, (for å si det sånn).

Så da blir det ikke, så klamt.

Men handlekurv-kundene ødelegger, for dette.

For de står mye nærmere hverandre, (siden at handlekurvene er så små).

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 32.

Her var det et helvete å gå, (som i resten av Oslo/Bærum, hadde jeg nær sagt):


PS 33.

Det var ikke bare-bare, resten av veien til Majorstua t-banestasjon heller:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter