Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 25. september 2020

Mer fra Bærum

På mandag 10. august, så gikk jeg, til Mega Bekkestua, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har ikke pleid å handle, i denne butikken før.

Og jeg skulle pante noen tomflasker.

Og det som skjedde, var at det kom en kar, som skutt ut av en kanon nesten.

Og han skulle inn en slags 'Kafka-dør', som var, rett ved siden av flaskeautomaten.

Og jeg har jobba en mannsalder i butikk.

(Også i Forbrukersamvirket/Coop).

Men hva den 'Harry Potter-døra' skulle bety.

Det lurer jeg fortsatt på, (må jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

IMG_20200810_100714

PS 3.

Det var også sånn, at Mega hadde slurva, når de bytta reklame-skilt, på handlevognene:

IMG_20200810_101036

PS 4.

Det var sånn, at Mega hadde tilbud, (denne uka), på svine-kjøttdeig, til 20 kroner pakka.

Og i vår tid, når vanlig kjøttdeig er så dyrt.

Så var det et bra tilbud.

(For å si det sånn).

Men denne butikken hadde, en disk for kylling, en disk for svin, og en disk for okse-kjøtt.

(Noe sånt).

Og svine-kjøttdeigen, (som var på tilbud), fant jeg ikke noen steder.

(De hadde også en betjent ferskvare-disk der.

For å si det sånn.

Og muligens også en tilbuds-disk.

Hvor det lå karbonader, osv.).

Men det var sånn, at ei voksen blondine, dreiv og fylte på kjøtt der.

Og tilslutt, (etter å sett i alle hyllene der), så spurte jeg henne, om hvor den tilbuds-kjøttdeigen lå.

Men den var utsolgt fra Coop, (eller om hu sa NKL), svarte blondina.

(Ei blondine som seinere lurte på, om kan ha vært hu 'Hanne-Panne', (min tidligere OBS Triaden-kollega, som også var en tidligere klassekamerat, av min Lørenskog-tremenning Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen).

Hm).

Da jeg selv jobba som butikksjef/butikkleder.

Så var det sånn, at hvis noe var på tilbud, en uke.

Så bestilte vi det, til den siste leveringa, uka før.

(Sånn at vi hadde tilbuds-varene i hus, på mandag morgen.

For å si det sånn).

Så dette var uproft, av Mega.

(Må jeg si).

Og hvis det var sånn, at NKL var utsolgt.

Så tror kanskje folk, at NKL er et eller annet firma.

Men NKL er Coop sin grossist.

Så Coop og NKL er mer eller mindre det samme, da.

(For å si det sånn).

Eller, jeg så på Wikipedia nå.

Og NKL har visst bytta navn til Coop Norge.

Så det er ikke noe som heter NKL lenger, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

IMG_20200810_101153

PS 6.

Som Rimi-leder, (noe jeg jobba som fra 1994 til 2004).

Så lærte jeg forresten, at varene selger mer, hvis de ligger, i bolker.

Så jeg tror at Mega ville solgt mer kjøttvarer.

Hvis de hadde lagt pølsene ved siden av hverandre.

Og kjøttbollene ved siden av hverandre.

(Og de forskjellige kjøttdeig-slagene ved siden av hverandre).

Osv., osv.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Mega-folka er for slappe med å bytte label-lister, (når limet blir dårlig), kan det virke som:

IMG_20200810_101258

PS 8.

Dagen etter handla jeg på Mega igjen, og da var de utsolgt, for billig håndsåpe, (av merket Xtra):

IMG_20200811_142359

PS 9.

Meny Bekkestua, (som jeg gikk til, etter at jeg hadde vært på Mega), var utsolgt, for billig klor, (av merket First Price):

IMG_20200811_144123

PS 10.

Bekkestua Senter, har vært i drift så lenge, at senile folk drar dit, (mer eller mindre automatisk), når de rømmer fra gamlehjemmet.

(Sånn var det ihvertfall, på Rimi Nylænde.

Hvor jeg jobba, fra 1993 til 1996.

Og igjen, (som butikksjef), fra 1998 til 2000.

Husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:

IMG_20200811_144612

PS 12.

På torsdagen, så gikk jeg ned til Sandvika, med en faktura, (en husleie-regning vel), som Nav skulle ha, (siden at jeg går på sosialen).

Og på veien, så så jeg blant annet, et skilt, som bare lå og slang i grøfta, (og som kommunen/Veivesenet, ikke hadde giddi, å sette opp igjen).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette:

IMG_20200813_161728

PS 14.

Det var et helvete å gå ned til Sandvika, på grunn av eksos, (fra biler som stod i kø), og syklister, som kjørte som gale, på fortauet:

IMG_20200813_170920

PS 15.

I Sandvika, så sendte jeg tilbake troll-post, til møkka-firmaene:

IMG_20200813_172654

PS 16.

Her er mer om dette:

IMG_20200813_172721

PS 17.

Enda mer om dette:

IMG_20200813_172756

PS 18.

Og enda mer om dette:

IMG_20200813_172810

PS 19.

Og enda enda mer om dette:

IMG_20200813_172821

PS 20.

Og enda enda enda mer om dette:

IMG_20200813_172831

PS 21.

Og enda enda enda enda mer om dette:

IMG_20200813_172849

PS 22.

Og enda enda enda enda enda mer om dette:

IMG_20200813_172902

PS 23.

Da jeg skulle gå, tilbake til Bekkestua.

(Jeg tenkte jeg skulle gå i retning av Narvestad, (hvor jeg bodde fra 2015 til 2017).

Og så gå opp til Blommenholm togstasjon, på begynnelsen av Ramstadsletta, (heter det vel), like før Narvestad.

For å unngå han Narvestad-vaktmesteren, (som hetset meg, fordi at jeg ikke hadde arbeid, i 2017), som jeg syntes, at jeg så, utafor tidligere Narvestad, på veien til Sandvika.

For å si det sånn).

Men da jeg skulle gå ut av Sandvika.

Så var det en pakkis-gjeng, (det var vel fire gutter, i slutten av tenårene/begynnelsen av 20-årene), som gikk inn i en park.

Og disse brukte liksom hele fortauet, (og vel så det).

(Så de var muligens ute etter bråk.

For å si det sånn).

Så jeg måtte gå en annen vei.

Og det var også sånn, at det krydde, av vektere, i den nevnte parken.

(Disse kjefta muligens, på noen norske ungdommer.

Noe sånt).

Så det var kaos der, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 24.

Like ved der den parken er.

Så ligger det, en Kiwi-butikk.

(Kiwi Sandvika.

Som ligger like ved utestedet St. James.

Hvor dørvakta nekta meg å komme inn, høsten 2014, (var det vel).

Noe jeg har blogga om tidligere).

Og inne på Kiwi så var det også gateteater, (for å si det sånn).

Jeg havna liksom midt i 'Preben-gjengen', når jeg skulle betale.

De kjøpte alle en eller to six-pack, med mer eller mindre snål øl/rusbrus.

Og en kar, som gikk inn i butikken, (mens jeg venta på å betale), gaula til Preben-gjengen, angående om de skulle ha kondomer.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 25.

Her er mer om dette:

IMG_20200813_181634

PS 26.

Det var forresten sånn på Kiwi.

At han som satt i kassa, (en pakistaner).

Han minna litt, om Irfan, (fra Rimi Bjørndal, den andre perioden jeg jobba der, (fra 2002 til 2003)).

Bare at han hadde fått seg 'jihadist-skjegg', (eller hva man skal kalle det).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 27.

På grunn av den nevnte innvandrer-gjengen, utafor Kiwi.

Så ble det til, at jeg, (litt på måfå), gikk Gamle Drammensvei tilbake.

(Jeg hadde ikke gått den veien før, (fra Sandvika).

Men det virka som en god ide, å ikke gå for nærme de nevnte innvandrer-ungdommene og vekterne.

Som alle virka rimelig rabiate.

Må jeg si).

Så jeg trava opp en ukjent vei, (opp mot Blommenholm osv.), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 28.

Her er mer om dette:

IMG_20200813_182703

PS 29.

Enda mer om dette:

IMG_20200813_184215

PS 30.

Rett etter Blomenholm stasjon, (var det vel).

Så var det, en scene.

(Som ikke gå så mye mening.

Må man vel si).

Fra et hus, så kom det høy fest-musikk.

(Selv om klokka ikke var 19 enda.

For å si det sånn).

Og ei voksen dame, stod som fastfrosset, (muligens på toppen av den nevnte veien, opp fra Ramstadsletta).

(Noe sånt).

Og så var det sånn.

At to-tre tenåringsjenter, i grønne skjorter og hvite miniskjørt.

De dreiv og dro trusene sine opp og ned.

Som om det var noe slags 'russe-skøy', (eller noe lignende).

(Selv om jeg ikke har hørt om grønn-russ før.

Må jeg innrømme).

Og jeg gikk da over, på den andre sida av gata.

Ellers hadde det kanskje blitt, som noe slags kurs, for gynekologer, (eller noe lignende).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 31.

Noen hundre meter før Haslum t-banestasjon.

Så ligger det en restaurant.

Som tidligere het: 'Fire årstider', vel.

Men det har nå blitt, en slags kebabsjappe.

Og da jeg skulle gå forbi den restauranten.

Så ble jeg tvunget til å gå, på parkeringsplassen, til den nevnte kebabsjappa.

For det kom en merkelig/'russisk' ekvipasje gående, som brukte hele fortauet.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 32.

Her er mer om dette:

IMG_20200813_190411

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter