Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 26. september 2020

Mer fra Europa

På torsdag 20. august, så dro jeg til Kiel, med Color Fantasy.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Bærum kommune, (og Ruter/Sporveien), er slappe, når det gjelder å fjerne grafitti:

IMG_20200820_094520

PS 2.

Her er mer om dette:

IMG_20200820_094522

PS 3.

Lean frisør i Tollbugata hadde bytta ut 'hjerne-pynten' sin, fra april:

IMG_20200820_102824

PS 4.

Det var den samme frisørdama, som i april, men hu virke mye mindre stiv, (og mye yngre).

(Hu var muligens i sjokk, i april, på grunn av Coronaen.

Hva vet jeg).

Og hu skravla, i et sett, under frisørtimen.

(For å si det sånn).

Hu hadde bada i en foss, (blant annet), sa hu.

Hu hadde vært på to Norges-ferier, (var det vel).

(Noe sånt).

Og det virka ikke som at hu trodde på meg, når jeg forklarte, at helseministeren/regjeringen, hadde gjort det sånn, at de grønne landa, (som det tidligere var lov å reise til), hadde blitt gule.

Da falt hu av, (virka det som).

(Noe sånt).

Men jeg forklarte, at jeg regna med, at sjølve Kiel-ferja var grønn, (for hu spurte vel, om jeg hadde vært på ferie, og da nevnte jeg vel det, at jeg skulle reise med Kier-ferja, rett etter frisørtimen).

Og jeg forklarte også, at jeg ikke hadde tenkt å gå i land i Kiel.

(For der måtte man uansett gå med ansiktsmaske.

Og dette var før, at dette ble vanlig, i Norge/Oslo, (under rushet, på t-banen, osv.).

For å si det sånn).

Og jeg forklarte også, at jeg hadde lest litt, på nettstedet til Color Line.

Og at det stod der, at Kiel-ferjene, var trygge, å reise med, under Corona-en.

(For de hadde et spesielt bra ventilasjons-system, blant annet.

Som bare slapp inn frisk luft, (og som ikke resirkulerte lufta).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Frisørdama gikk, i den samme grønne 'alve-kjolen', som i april.

(Kunne det virke som, ihvertfall).

Og hu hadde en blomsterkrans, på hue.

(Noe som kanskje er litt rart.

Selv om hu er frisør.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Frisørdama stramma også, den kappen, som man har over seg, når man blir frisert, veldig stramt, (i halsen).

Så jeg klarte nesten ikke å prate.

Men jeg fikk ikke sagt fra om dette.

Muligens fordi at jeg lurte på, om det var den samme frisørdama, som i april, (eller ei yngre ei).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det var nesten umulig, å gå gjennom gågata-delen av Karl Johan, etter at jeg hadde vært hos frisøren, (sånn som jeg husker det):

IMG_20200820_105645

PS 8.

Her er mer om dette:

IMG_20200820_105708

PS 9.

På Burger King Klingenberg, så var betjeningen slappe, når det gjaldt å rydde opp søl/søppel:

IMG_20200820_114905

PS 10.

Kiwi Bygdøy Alle burde kanskje hatt fler skilt, på fasaden, (selv om det pusses opp der):

IMG_20200820_121232

PS 11.

Kiwi Bygdøy Alle hadde fortsatt 'Lene Hauge-varer', der hvor kundene går, når de skal inn og ut av butikken:

IMG_20200820_121314

PS 12.

Hvis jeg husker riktig, så var det sånn, at brus-skapene, stod langt unna hverandre, sånn at det ikke var så lett, å finne kald cola, (da er det kanskje bedre, å ha brus-skapene, i en 'bolk', for å si det sånn):

IMG_20200820_121631

PS 13.

Denne butikken var utsolgt, for Gillette Blue 3-barberhøvler, (som egentlig er de beste barberhøvlene, på markedet nå, må man vel nesten si):

IMG_20200820_121927

PS 14.

Oslo kommune er slappe med å fjerne 'Moskva-aktig' grafitti:

IMG_20200820_124311

PS 15.

Fagforeningen til Color Line bruker passasjerne sine benker, når de skal ha møter, (kan det virke som):

IMG_20200820_124806

PS 16.

Det heter seg, at man skal være på ferjeterminalen, en time, før ferja går.

Og ferja går klokka 14.

Og jeg var ombord på ferja, klokka 12.55 cirka, (ser jeg på bildene mine).

Og det var ikke fordi at jeg sneik meg ombord.

Men jeg skulle akkurat sette meg ned, (i avgangshallen), og så sa ei dame, at det var dekk 10 sin tur, til å gå ombord.

(Så det var flaks at jeg ikke hadde lugar på dekk 11.

For de begynte visst rundt kvart på et, med boardingen.

Så de begynner et kvarter for tidlig, (med boardingen), kan det virke som, (for tida).

Noe sånt).

Så jeg rakk ikke å slappe av, et sekund, (i avgangshallen).

(For å si det sånn).

Og jeg gikk da den korteste veien, bort til billett-kontrollen/inngangen til landgangen.

Og da stod ei konferansier-dame, (som styrte boardingen, ved å snakke inn i en mikrofon), i veien.

Så passasjerene oppførte seg, som om det kun var en vei, som ledet, til landgang-døra.

Men det er egentlig to.

Så det var kaos der, (må jeg si).

Og jeg måtte da gå bak de andre passasjerene, (som kom fra venstre).

Og da kræsja jeg liksom, med noen som kom fra venstre, akkurat da jeg hadde kommet til slutten, av køen.

Og det var ikke klart, om disse skulle gå ombord, eller ikke.

Så det var muligens noe tull/gateteater, (må jeg si).

Og jeg var også med Color Fantasy, den 19. september, var det vel, (de reklamerer nå med at de har trygg reise, uten ilandstigning i Kiel).

Og da kjørte de 'glidelås-system', ved billettkontroll-døra.

(De har en automatisk billettkontroll, før man kommer opp i avgangshallen.

Men de ønsker kanskje å kontrollere, at folk ikke går sammen med noen, som har lugar, på et annet dekk, (og de har derfor nå to billettkontroller).

For å si det sånn).

Men de kjørte ikke 'glidelås-system', i august.

Og heller ikke i juni.

(Sånn som jeg husker det).

Så det var rimelig kaos der da, (må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Her er mer om dette:

IMG_20200820_130320

PS 18.

Enda mer om dette:

IMG_20200820_132303

PS 19.

Grunnen til at jeg ikke gikk til Kiwi Solli Plass, er at de nesten alltid er utsolgt, for Rene Hender, (sånn som jeg husker det).

Og derfor så gikk jeg til Kiwi Bygdøy Alle, (for de hadde plenty av denne varen, sist jeg var der).

Og jeg tenkte, at jeg kjøper to med Rene Hender, siden at den varen, er mangelvare, i de fleste butikker, for tida, (kan det virke som ihvertfall).

(Og jeg er ikke så ofte i Bygdøy Alle.

For å si det sånn).

Men nå hadde de ikke plenty, av Rene Hender.

De hadde vel bare en flaske igjen.

Så jeg måtte kjøpe en sær tyrkisk variant, istedet.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 20.

Her er mer om dette:

IMG_20200820_135034

PS 21.

Det var også sånn, at jeg bestilte to poser, på Kiwi, men at jeg kun fikk en pose, (jeg måtte purre), selv om to poser var slått inn:

IMG_20200820_145015

PS 22.

Kiwi var også utsolgt, for Nivea for men, (som jeg vet at Rema selger ihvertfall), og de hadde heller ikke kulepenner, (som for eksempel Kiwi Ensjø selger):

IMG_20200820_145140

PS 23.

Når det gjelder de kulepennene, til Kiwi/Norgesgruppen.

Så husker jeg, at Meny Oslo City, selger de pennene.

Men Meny Colosseum, selger ikke de pennene, (for det spurte jeg om en gang der).

Og Meny sitt nettsted, er sånn, at man kan søke, på prisen, på Meny sine varer.

Og de kulepennene finner jeg ikke, når jeg søker der.

Og heller ikke maur-middel.

(Som Meny Bekkestua ikke hadde, i vår/sommer.

For å si det sånn).

Så hvordan Meny kan kalle seg, et supermarked.

Hvis varer som maur-middel og kulepenner, egentlig ikke er, i grunn-sortimentet.

Det kan man kanskje lure på.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 24.

Da jeg skulle opp på dekk, så ble jeg gått ned, av en voksen pakistaner, (med familie), så det endte med, at jeg tok noen bilder, av noen forsvarstillinger, i Drøbaksundet, (selv om jeg egentlig hadde tenkt meg opp, en trapp til vel):

IMG_20200820_151658

PS 25.

Her er mer om dette:

IMG_20200820_151729

PS 26.

Det er kanskje uhygienisk, at de selger boksøl, på dekk, (disse boksene ligger i en slags 'mølje', nedi en dunk, så jeg vet ikke om de ansatte, tar på toppen av boksene, hvor man seinere skal drikke fra):

IMG_20200820_152511

PS 27.

Det var også noen marinejegere, (eller noe lignende), som svirra lenge rundt ferja, (i to gummibåter, var det vel):

IMG_20200820_153017

PS 28.

Her er mer om dette:

IMG_20200820_153657

PS 29.

Jeg vet ikke om dette er soldater, (eller hva det kan være for noe rart):

IMG_20200820_160816

PS 30.

Det meste var åpent på ferja, (unntatt nattklubben):

IMG_20200820_164348

PS 31.

Jeg har pleid å kjøpe et brett, med cola, på denne ferja.

(For det er nesten 'harry-handel-priser', (129 NOK for 24 bokser).

Og da slipper jeg å kjøpe dyre drikkevarer, i cafeene, osv.

For å si det sånn).

Men det er sånn, i tax free-butikken.

At de har noen gretne gamle gubber der, (en som jeg tidligere har kalt 'Brumlebassen', blant annet).

Og de begynner å sutre, hvis man legger, et sånt cola-brett, oppå kassabåndet.

(Selv om jeg har jobba på OBS Triaden.

Og der hadde jeg nok fått sparken, hvis jeg hadde sutra, (til kundene), på en lignende måte.

Selv om jeg hadde en kollega, som het Frank, som minst en gang beklagde seg over, at kundene la store varer, opp på kassabåndet.

Men det var inne på spiserommet, (at han Frank klagde).

For å si det sånn).

Men hvis man da bruker, en sånn handlekurv, (som de fleste bruker der).

Så kan det være kronglete, å ikke ta opp cola-brettet.

For det ligger kanskje andre varer under/ved det.

(For å si det sånn).

Og man har jo da varene, nesten nede på gulvet.

(Så å stå med rumpa i været, og streve, med å lirke fram noen varer, som ligger delvis under, et tungt cola-brett.

Det er kanskje ikke det helt store.

For å si det sånn.

Det er både slitsomt og ydmykende.

Må man vel si).

Og hvis man har handlekurv, så er det ikke så lett, å forklare om, i kassa, at man har et cola-brett.

(Man må nesten løfte det opp, og vise det, (til kassereren).

For å si det sånn.

På OBS Triaden, så hadde vi masse sladrespeil, som vi kassafolka kunne se sånt i, (om det lå igjen varer i handlevogna).

Men de sladrespeilene var beregnet, for handlevogner.

Jeg tror ikke at vi hadde en eneste handlekurv der, (selv om det var en av Norges største matbutikker).

For å si det sånn).

Men de har noen handlevogner der, (i tax free-butikken), som jeg hadde jeg lagt merke til tidligere.

Og da kommer jo varene høyere opp.

Så da kan man jo bare peke, på cola-brettet, mens man sier fra, (til kassadama/kassamannen), om at de må huske å slå inn dette.

Siden at kassafolka der, har 'mensen' liksom, (og ikke vil ha cola-bretta, opp på kassabåndet).

(For å si det sånn).

Når varene ligger nedi handlekurven.

Så blir det jo nesten, som et sånt pinnespill.

Man må legge opp, de øverste varene, som ikke ligger i klem, først.

Hvis man da skal la et cola-brett, bli liggende, (over/oppå de andre varene), i handlekurven.

Så blir det jo som, at man må ta de underste pinnene, i pinne-spillet først.

Og det blir jo som et helvete.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 32.

De nevnte handlevognene, (i tax free-butikken).

De trodde jeg først, at ikke virka.

Men etterhvert så skjønte jeg, at man måtte trykke ned, et håndtak.

(Noe jeg ikke har vært borti før.

Selv om jeg har handlet til min egen husholdning.

Siden før jeg ble tenåring.

For å si det sånn).

Men det var sånn, at noen klistremerker, som opprinnelig stod på disse handlevognene, (da de var nye), var nesten helt revet bort.

Så her er Color Line slappe.

Når det gjelder å bytte ut disse klistremerkene.

(Hvor det skal stå: 'Trykk her', (eller noe lignende).

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 33.

Her er mer om dette:

IMG_20200820_164833

PS 34.

Med handlevogn, så blei det lettere, å lirke fram 'pinnespill-varene':

IMG_20200820_165625

PS 35.

Cola-brettet liker dem ikke, at jeg legger opp på kassabåndet, så det lot jeg bli liggende, i handlevogna:

IMG_20200820_170040

PS 36.

Dem burde hatt breiere trapp, opp fra tax-free-butikken:

IMG_20200820_171437

PS 37.

Grunnen til at jeg kjøpte ølbokser på dekk, istedet for å kjøpe halvlitere i burger-baren, var betjeningen der, gjorde noe gris, med glassene, (til kunden før meg i køen):

IMG_20200820_183025

PS 38.

På dekk så var det sånn, at jeg hele tida måtte flytte meg, på grunn av gubber, (blant annet en italiener vel), som elga, og det var også sånn, at jeg en gang måtte flytte meg, (da jeg satt helt bakerst på ferja), på grunn av at jeg plutselig ble sittende, midt i en strøm av eksos, (fra pipene, til ferja):

IMG_20200820_202633

PS 39.

Her er mer om dette:

IMG_20200820_162909

PS 40.

TV-en på lugaren, var moden for utskifting, (må man vel si):

IMG_20200821_094118

PS 41.

Her er mer om dette:

IMG_20200821_104331

PS 42.

Å fly rundt i Kiel, med mundbind, virka ikke noe særlig fristende, så da slappa jeg heller av, på lugaren, (og da var jeg også med på dugnaden, til Norge/regjeringen, selv om Tyskland vel egentlig var grønt, på den tida):

IMG_20200821_104421

PS 43.

Her er mer om dette:

IMG_20200821_113338

PS 44.

Enda mer om dette:

IMG_20200821_113400

PS 45.

Jeg gikk opp i burger-baren, like før halv seks.

Og det var fire kjempesvære tyskere, som det nesten kunne virke som, at stod og venta på meg.

Før de stilte seg i kø, rett før meg.

Og en muslim, (muligens en albaner), var nærgående.

Han smatt plutselig bort til disken/gjennom køen, (lenge etter at han hadde bestilt), for å hente en sånn 'maten er ferdig-gadget'.

(Som han vel skulle ha fått med en gang, (av betjeningen).

For å si det sånn).

Og da snitta han meg, (mer eller mindre).

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 46.

Det står på ymse skilt, at burger-baren stenger, klokka 18.

Men hu bak disken, (som ikke stod der hele tida, sånn at tyskerne begynte å stille seg i kø, på feil sted).

(Dette var ei som minna, om Anne-Lene, fra Abildsø.

For å si det sånn).

Hu sa, at de stengte før.

Så jeg kunne ikke spise der.

Hu sa at kjøkkenet stengte før.

Så man kunne få mat, fram til klokken 18, men da måtte man ta med maten, (til lugaren eller ut på dekk).

Men det ga jo ikke noe mening.

(At kjøkkenet stengte før).

For man fikk jo lov til å bestille, fram til klokka 18.

Men man fikk ikke da lov å sitte, i restauranten.

Så det var litt 'russisk', (må man vel si).

De fire tyskerne, (som kom rett før meg), brukte lang tid.

(Og maten dems tok lang tid å lage).

Og derfor måtte jeg vente, i cirka 20 minutter, på maten.

Og da hadde jeg kanskje ikke rukket, å spise ferdig, før klokka 18.

Men hvis jeg hadde fått bestilt med en gang, så hadde jeg nok rukket det.

I forrige uke, så var jeg også med Kiel-ferja.

Og da var det en 'elge-kar', (muligens en tysker), som fikk maten sin, fem på seks, (eller noe).

Og han åt maten, ved et bord der, (mens han satt og så, i min retning, selv om han like gjerne kunne ha sittet, og sett andre veien).

(For å si det sånn).

Så dette, (i august), var noe slags mobbing, av meg, (må man vel si).

Når det står at de stenger klokken 18, så betyr vel det, at man må bestille før klokken 18.

(Og at man så har en halvtime kanskje, på å spise ferdig).

Ellers så burde de ha forklart om dette, på skiltene sine, (må man vel si).

Så dette var dårlig service, fra Kiel-ferja.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 47.

Her er mer om dette:

IMG_20200821_172725

PS 48.

Mer om de nevnte tyskerne, (som muligens var fire homser):

IMG_20200821_172822

PS 49.

Her kan man se de nerdete gadget-ene, som Kiel-ferjene sin burger-barer, har hatt, i alle år, (for å varsle om, at maten er ferdig, inne på de små restaurantene):

IMG_20200821_173503

PS 50.

Jeg kjøpte forresten vanlig Pepsi.

Så litt rart at man da får Pepsi Max-beger.

(Må man vel si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 51.

Her kan man se hu 'Anne-Lene', (som var så vrang/vanskelig):

IMG_20200821_173944

PS 51.

Men jeg satt og venta på maten, (noe som tok lang tid, på grunn av ordrene til de nevnte tyskerne), så dukka det opp fire tyskere til, som mer eller mindre hang over meg, for å være ekle, (kunne det nesten virke som), for det var ledige sete-grupper, lenger inn, i restauranten:

IMG_20200821_174443

PS 52.

Når jeg skulle gå ut på dekk, for å spise, så rulla gåstolen, til hu ene dama, mot meg, så det var nesten som at de prøvde å få meg til tryne, (eller noe lignende):

IMG_20200821_175240

PS 53.

Det var også sånn, at kokken, (var det vel), smatt ut fra kjøkkenet, mens jeg satt og venta.

Og så så han liksom an åsynet mitt, (han var i trynet på meg, må man vel si), før han forsvant inn på kjøkkenet igjen.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 54.

Like før jeg gikk forbi de tantene, med gåstol.

Så stod jeg, og fant servietter og ketchup.

Noen meter bak de nevnte kjærringene, med gåstol.

Og da var det sånn, at en kar, (som kanskje minna litt om kompanisjef Isefjær, fra førstegangstjenesten), plasserte seg i veien for meg, mens han stod og 'brifa', (som de sier), med et norsk flagg, som han hadde på skulderen, på jakka si.

(Det er jo flere utenlandske klesmerker, som bruker norske flagg, på klærna sine.

Som Napapirji.

Og Geographical Norway

Noe sånt).

Så det var muligens noe slags gateteater.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 55.

Her er mer om dette:

IMG_20200821_175552

PS 56.

Det var litt mye fett på burgeren:

IMG_20200821_175409

PS 57.

Stemning fra Kiel-ferja:

IMG_20200821_181303

PS 58.

Her er mer om dette:

IMG_20200821_181800

PS 59.

Enda mer om dette:

IMG_20200821_182044

PS 60.

Det var fortsatt sommer-vær, (må jeg si).

Og siden at de øl-utsalgene, på dekk, var stengt.

Så tok jeg etterhvert med noen ølbokser, og satt meg litt, på dekk.

(Dette var muligens noe jeg huska fra juni, at andre folk gjorde.

Noe sånt).

Men så huska jeg, at jeg burde ha kjøpt litt mer kildevann, i tax free-en, dagen før.

(For å kun drikke øl og brus.

Det blir litt for mye av det gode, synes jeg.

Da er det digg, med litt kildevann også.

For å si det sånn).

Og så var det sånn, på veien til tax free-butikken.

Så lå det et parfymeri.

Så jeg tenkte at jeg kunne kikke innom der.

(For jeg har vært med de nye Kiel-ferjene, noe sånt som 10-20 ganger.

Uten å ha besøkt noe parfymeri.

For å si det sånn.

Selv om jeg husker at Magne Winnem og jeg, begge kjøpte dyr Boss-deospray, på ferja Petter Wessel, høsten 1988.

Men da hadde jeg muligens litt bedre råd.

For å si det sånn).

For jeg tenkte at kanskje dem solgte sånn Nivea for men der, (som dem var utsolgt for, på Kiwi Bygdøy Alle).

(For den bruker jeg, mot træler og rynker og det som er, (om natta).

For å si det sånn).

Og den varen hadde dem ikke.

Og da kikka jeg litt der, (etter å ha kommet på, at et merke, som ikke er så dyrt, og som jeg pleide å kjøpe i England/Tuebrook i 2017 blant annet, het Loreal).

Og den varen kosta 99.

Og da tenkte jeg, at jeg kunne jo kjøpe den, (for jeg huska at det merke var ganske bra, fra 2017 osv.).

Og mens jeg så meg rundt der.

Så ble jeg hefta, av tre selgere.

En middelaldrene/eldre svenske, (var det vel), som prøvde å gi meg, noen slags sugerør eller pulver, eller hva det kan ha vært.

Og ei dame som minna om Maja fra Rimi Nylænde.

Og ei yngre dame, som kanskje minna om min stekusine Isa, (med masse sminke osv.).

Og disse spurte hele tida, om jeg trengte hjelp.

Og jeg spurte om de hadde Nivea for men.

Men det hadde de ikke.

Og hu i kassa, sa at den Loreal gel-en, kosta 199.

Men det stod 99, på labelen.

(Og de var enda billigere i England.

For å si det sånn).

Så hu prøvde å rane meg, (må jeg si).

Så det var en merkelig opplevelse, å handle på dette parfymeriet.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 61.

Her er mer om dette:

IMG_20200821_204944

PS 62.

Enda mer om dette:

IMG_20200821_220618

PS 63.

Den marsipanen som jeg kjøpte, (på impuls).

(Og som jeg ikke la merke til der, dagen før.

Selv om jeg kjøpte noe nedsatt påskemarsipan da.

For å si det sånn).

Den kosta bare 29.90.

Og det var jo billig, for så mye marsipan-sjokolade, (må man vel si).

Men det stod ikke noe om, at det var snakk om, et tilbud.

Men da jeg smakte på sjokoladen, så begynte jeg, å lure litt.

Og det viste seg, at denne sjokoladen, nesten hadde gått ut, på dato.

Og man kunne tydelig smake, at den sjokoladen, ikke var helt bra.

(Vil jeg si).

Så produsenten, (Anthon Berg), burde kanskje hatt kortere holdbarhetsdato, på denne varen.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 64.

Her er mer om dette:

IMG_20200821_220755

PS 65.

Hu 'Maja', (i parfymeriet), sa at Nivea, ikke ønsket å selge sine varer, i tax free-butikker, (så hu stigmatiserte tax free-butikker, må man vel si):

IMG_20200822_011414

PS 66.

Den gel-en, til Loreal, som jeg kjøpte, (til 99 kroner).

Den står det på, at man skal bruke, om dagen.

Men den gel-en er jo helt rød.

Så da blir man jo seende ut, som en indianer.

(For å si det sånn).

Og i England, (da jeg bodde i Tuebrook, høsten 2017), så kjøpte jeg, en annen Loreal-gel, som var oransje.

Og en gang i København, (var det vel), så kjøpte jeg en, som var blå.

Men da blir man jo seende ut som en smurf, hvis man bruker, en sånn blå gel, om dagen.

Så disse er til å bruke om natta, (vil jeg si).

Så jeg må si at det står feil på pakningene.

(For å si det sånn).

Og de fremmedkulturelle vaskefolka, klikka vel, når de så puta mi.

(Hvis jeg skulle tippe).

De har nok har nok aldri hørt om Loreal, (for men).

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 67.

Her er mer om dette:

IMG_20200822_100055

PS 68.

Dette monumentet, burde Oslo kommune shine opp litt, (må man vel si):

IMG_20200822_104004

PS 69.

Nasjonaltheateret stasjon, er kanskje litt 'russisk', siden at den er både en togstasjon og en t-banestasjon, så hvem som har ansvaret, for å rydde opp dette, kan man kanskje lure på:

IMG_20200822_105308

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter