Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 18. oktober 2020

Mer fra Bekkestua

På fredag 18. september, så gikk jeg, til Mega Bekkestua, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Ruter, (eller om det er Vy Buss), må bli flinkere til å tømme søppelkassene sine, (som her ved Nadderud stadion):

IMG_20200918_091827

PS 2.

Her kan man se, hvor trangt og jævlig det er, å gå på fortauene på Bekkestua, for tida:

IMG_20200918_092252

PS 3.

På Mega var det rot, (å spre varene, (utover gulvet), før man setter de inn i hylla, blir mer eller mindre regnet som en uskikk, mener jeg å huske, fra den tida jeg jobba som Rimi-butikksjef, (noe jeg jobba som fra 1998 til 2002)):

IMG_20200918_092435

PS 4.

Når det gjelder Palmolive-håndsåpe, så er det vel sånn, (for tida), at noen slag koster cirka 10 kroner, mens andre slag, (i samme type emballasje), koster over 30 kroner, så litt rart, at folk bare tar fra eskene, (for jeg så på en label der, at noen Palmolive-håndsåpe-slag, (fra de eskene som var åpna), kosta mer enn 30 kroner, (hvis ikke labelen var feil)):

IMG_20200918_092837

PS 5.

Jeg blogget jo om den Palmolive-håndsåpa, i går.

Angående at den er så billig for tida, (på Extra, Mega og Meny).

At det blir rart, å ikke kjøpe den.

Selv om de slagene, som er billige, er rimelig sære, (som melk/oliven osv.).

Og den såpa skal egentlig ikke lukte oliven, (sånn som jeg har forstått det).

Men det gjorde den såpa, som jeg kjøpte denne dagen, (mener jeg å huske).

Så her tuller butikkene med såpa, (som også Rema Industrigata gjorde, for noen år tilbake, da deres Prima håndsåpe lukta buble-gum, (noe jeg blogga om), for å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Meny Bekkestua hadde også vare-esker på gulvet, (noe som er styggdom, må man vel si):

IMG_20200918_094750

PS 6.

Her var det litt mange vogner og bur, (da bruker de butikken som lager, når de bruker fler bur/vogner enn nødvendig, (til å ha papp i), må man vel si):

IMG_20200918_094952

PS 7.

Denne jekketralla hører vel hjemme på lageret, (og ikke på butikkgulvet), for å si det sånn:

IMG_20200918_095023

PS 8.

Noen har også lagt en mopp, på gulvet, inntil kjøledisken, (bak jekketralla).

Hvis en sånn kjøledisk lekker.

Så er ofte problemet, at disken er for kald, (på grunn av at varer har vært stabla for høyt, eller disken har vært for full), sånn at det har dannet seg is, inni disken, (muligens fordi at disken da står på kjøling hele tida, på grunn av noe med en termostat).

(Mener jeg sånn halvveis å huske, fra den tida, som jeg jobba, som Rimi-leder.

Noe jeg jobba som fra 1994 til 2004).

Så da må de tine disken, (mener jeg sånn halvveis å huske).

(Istedet for å la de 'lugubre' moppene ligge der.

For å si det sånn).

Så de burde muligens ringe, et firma, (som Norild), som er eksperter, på kjøle/fryse-anlegg.

Sånn at de slipper å ha de 'lugubre' moppene liggende, på gulvet, i butikken.

(For det ser litt merkelig ut.

Må man vel si).

Og hvem har lagt moppen der?

Man må vel gå ut fra, at det er, en vaskedame, (som har lagt moppen der).

(Siden at det oftest er et eksternt vaskefirma, (med omtrent bare nye landsmenn, som ansatte), som tar seg av gulv-vaskinga, i butikkene.

Sånn var det ihvertfall i Rimi, (med vaskefirmaer som ISS og Kvalitetsrengjøring), mener jeg å huske).

Eller er det en butikkleder, som har rota, i moppene, til vaskedama.

Hm.

(Da er det kanskje en møkkete/brukt mopp, som de har lagt der.

Hm).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Harry-ølet er gratis, kan det virke som, (siden at det ikke står noen label der):

IMG_20200918_095148

PS 10.

Da jeg skulle hjem med maten.

Så kunne jeg heller ikke da gå over den brua, som var stengt uka før, (noe jeg blogget om i går).

For der var det, en kvart barnehage, (eller noe lignende), som lekte Bukkene Bruse.

(Noe sånt).

Så det må vel ha vært noe tull/gateteater.

(For så dumme er vel ikke folk, (at de ikke skjønner, at de ikke må lage propp, på den måten).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:

IMG_20200918_101309

PS 12.

Mega hadde forresten PP-pastiller, (som en slags retro-gimmic vel), på tilbud, til ti kroner.

(Min far pleide noen ganger å ha PP-pastiller liggende i hanskerommet, (på 70/80-tallet).

Sånn som jeg husker det).

Og de kjøpte jeg med, en eske av.

(Jeg også pleide å kjøpe disse pastillene, i butikken på Sand, (for jeg fikk husholdningspenger, fra jeg var 10-12 år gammel, siden at min far flytta fra meg, og ned til sin kjæreste Haldis Humblen).

For å si det sånn).

Men da jeg kom hjem, så så jeg, at disse pastillene nå, var uten sukker.

(Originalen, fra 70/80-tallet, var med sukker.

Fant jeg ut, på nettet).

Og jeg er litt skeptisk, til kunstige søtningsstoffer, (som Aspartam osv.).

For hva er egentlig Aspartam?

Det kan man kanskje lure på.

Mens sukker, det er kjent næringsmiddel.

(For å si det sånn).

Jeg husker da jeg var i infanteriet, (under førstegangstjenesten), fra sommeren 1992 til sommeren 1993.

Da ble vi rådet til, å ta med en del sjokolade, på øvelsene, (sånn som jeg husker det).

Og det var fordi, at kroppen trenger ting som sukker/karbohydrater, for å komme seg igjen, etter å ha gått mange mil, (og også for å få energi, mens man går).

(Noe sånt).

Så sukker behøver ikke å være noe negativt.

Det er jo snakk om sunn og ren mat, (må man vel si).

(Folk under krigen, (for eksempel), kunne nok hatt godt av, å spist mer sjokolade, (og ikke mindre), for å si det sånn.

Så det er ikke sjokoladen i seg selv, (eller sukkeret i seg selv), som det er noe galt med.

Må man vel si.

Selv om politikere og fanatikere, i våre dager, har demonisert denne matvaren, (sukker).

Men sukker/sjokolade/sukkertøy/brus er bra, for utslitte folk, for eksempel.

Må man vel si).

Mens Aspartam, det kan man kanskje lure på hva er.

Og det samme med Stevia.

(For å si det sånn).

Jeg mener å ha lest, at kunstig sukker, (som Aspertam), kan være kreftfremkallende.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette:

IMG_20200918_104815 paint

PS 14.

Enda mer om dette:

pp med sukker

http://snackstage.blogspot.com/2019/04/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter