Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 30. november 2020

Mer fra Europa

Som jeg begynte å blogge om, her om dagen.

(I denne bloggposten:

https://johncons-mirror.blogspot.com/2020/11/mer-fra-europa.html).

Så dro jeg med Kielferja, (Color Magic), på tirsdag 20. oktober.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

I tax-free-butikken, (på tirsdagen), så var de tomme, for handlevogner.

Fantasy pleide å ha en hel haug handlevogner, (kanskje 5-6 stykker), ved inngangen.

Men Magic har visst bare en handlevogn.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Siden at det ikke var handlevogner der, så måtte jeg brukte, en 'trille-handlekurv', når jeg handla.

Og da havna jo cola-brettet oppå, en del andre varer, (som for eksempel fenalår-pakka).

Så derfor la jeg cola-brettet oppå kassabåndet.

(Han 'Brumlebassen' på Fantasy, liker jo ikke det.

Men nå var jeg på den nyere ferja Magic.

Så jeg regna med at de kanskje hadde mer serviceinnstilt betjening der.

For å si det sånn).

Og da var det en kassamann, som så ut, som storebroren til Supermann, liksom.

Og han nekta også, å kjøre cola-brettet gjennom kassa, (som de gjør, blant annet på DFDS).

Så jeg måtte bære cola-brettet, gjennom kassa selv.

(Noe som kan være et helvete.

Hvis det er mange andre kunder der.

For å si det sånn).

Og jeg klagde da, (til han 'Supermann-storebroren'), angående at det var tomt for handlevogner der.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

IMG_20201020_181606 rotert

PS 4.

Det var også noen fler rare ting, som skjedde, i tax free-butikken.

Noen fulle trøndere, kom kjørende, med den eneste handlevogna, mens jeg var, nede ved kassene/øl og mineralvann-avdelinga.

(Disse har muligens vært inne, i sigarett/snus-rommet.

Som vel er nesten, som et kjølerom.

På den måten, at det rommet, har en like trang dør, (må man vel si), som et kjølerom, (som for eksempel det på Bunnpris Bislett eller det på Kiwi Sandvika Kino).

For å si det sånn).

Og disse trønderne, (som var svære, og muligens spilte gateteater), lot som at de kjørte inn i meg.

Og de skulle absolutt gjøre et nummer ut av dette.

Selv om de ikke var nær meg.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også en kar der, som jeg lurte på, (på grunn av klærna), om kunne være faren, til han 'Dassen', i TV-serien Wunderland.

(Han som fikk seg prakisplass hos Byggern.

Var det vel).

Og kona til han Wunderland-faren.

Hu rygga inn i meg, mens jeg stod, i kassa, (og klagde, til han 'Supermann-storebroren').

Sånn at hu fikk rumpa si, borti min.

(For å si det sånn).

Og det var fordi, at de hadde, sånne rare 'duo/stereo-kasser' der.

(Uten gjerde imellom).

Istedet for å ha 'normale' kasser.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

IMG_20201020_181845

PS 7.

Første gang som jeg dro med Color Magic/Fantasy.

Det var.

(Som jeg har blogga om tidligere).

På nyåret, i 2015.

Og da jeg flytta tilbake til Norge, (etter ti år i England), høsten 2014.

Så hadde jeg ikke reist, med Kiel-ferja, siden 1979, (eller om det var 1980), da min far dro meg med.

Men det var om Kiel-ferja, i media.

(Høsten 2014).

For de hadde gitt bort masse gratis-billetter.

Og det leste jeg om, (på nettet), noen uker etter at tilbudet var over.

Men jeg var jo vant til å bo, i utlandet.

Og jeg tenkte at jeg skulle kjøpe meg, et par Bare-øl, (til maten), på Rema Slependen, høsten 2014.

For å feire, at jeg hadde fått meg hybel, og at jeg hadde klart å etablere meg igjen, i Norge, etter ti år i England.

(Noe sånt).

Selv om jeg var nesten blakk, da flyet landa på Gardermoen.

(For å si det sånn).

Men da hadde jeg glemt, (etter mange år i England), at ølsalget stengte klokka 20.

Så da fikk jeg ikke lov til å kjøpe øl.

(Av kassadama).

Så det var kanskje derfor, at jeg heller begynte, å dra på cruise, (med Stena Saga osv.).

Siden at jeg nok syntes, at det ble litt traust, i Norge, etter ti år i England, da.

(Noe sånt).

Men tilbake til poenget.

I januar 2015, så lå det tax free-brosjyrer, (både et slags magasin og en slags katalog), på lugaren.

(På Color Fantasy).

Men det har de nå slutta med.

(Noe jeg også har blogga om tidligere.

Det kan kanskje være av miljøvern-grunner.

Eller av 'godtemplar/avholdsbevegelse-grunner'.

Hva vet jeg).

Og derfor, så kikka jeg litt, i tax-free-katalogen, på nettet, før jeg dro.

Og da stod det, at parfymeriet, på ferja, hadde tilbud, på A-Creme.

Og da jeg jobba som butikkleder, (i Rimi), så fikk jeg plutselig, masse rynker, under øya, etter å ha vært på en Syden-ferie, i Ayia Napa, som 27/28-åring.

Og det var litt tidlig, å få rynker, syntes jeg.

Så jeg leste litt, (på nettet osv.), om hvordan man ble kvitt sånt.

(Jeg jobba jo i dagligvarebransjen, og da skulle man vel helst ikke ha for mange lyter.

Mine kolleger, (David Hjort og Diana fra Rimi Bjørndal), pleide å mobbe meg, fordi at jeg hadde en 'evighetskviste', (som David Hjort kalte det), på haka.

Blant annet).

Og da stod det vel, i FHM, (som jeg pleide å kjøpe den engelsk utgaven av, på 90-tallet, (for jeg syntes vel, at Norge var litt traust, på den tida og)).

At retinol/A-vitamin, hjalp mot rynker.

Og en gang jeg var på Vita St. Hanshaugen, (et steinkast fra der jeg bodde, fra 1996 til 2004).

Så hadde de, noen billige 'mini-kaviar-tuber', med retinol, (muligens fra L'Oreal, eller et annet fransk firma).

(Dette var når jeg skulle ha sånne 'fuktighets-pads', til å ha under øya, før jeg dro på jobb.

For å prøve å minske de nevnte 'kråketær-rynkene' litt.

For å si det sånn).

Og da kjøpte jeg med en sånn retinol-tube, i samme slengen.

(Husker jeg).

Og da gikk rynkene i panna mer eller mindre bort, (sånn som jeg husker det).

Og da jeg flytta tilbake, fra England, i 2014.

Så prøvde jeg å finne den varen igjen, på Vita.

Men det fant jeg ikke.

Men jeg fant ut, (på nettet vel), at de hadde A-Creme, (som inneholdt retinol/a-vitamin), på Life.

Og nå, så har jeg fått stygge/vonde/tørre 'corona-hender'.

Og det er det ikke så lett, å finne, noe som hjelper mot.

Men jeg tenkte, at kanskje den A-Creme-en hjalp.

(Etter å ha lest i Color Line sitt tax free-magasin, på nettet.

For å si det sånn).

Men da jeg spurte ei parfymeri-dame, (muligens hu 'Maya', som prøvde å snyte meg, for en hundrelapp der, måneden før).

Så sa hu, at den varen hadde de ikke.

Men de skulle få varer, i Kiel.

Så det var mulig, at de fikk inn den varen, dagen etter, (mente hu).

(Noe sånt).

Så det var rimelig dårlig, når dette var en tilbudsvare, (må man vel si).

Men jeg så heller ikke noen tilbudsplakater utafor parfymeriet, (eller lignende steder).

(For å si det sånn).

Så man må vel nesten si, at Kiel-ferja, har hemmelige tilbud, for tida.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det var også sånn.

At tre lubne damer, (i 20-åra).

Stod i veien for meg, (på teatralsk vis), når jeg kom ut, av tax free-butikken.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

IMG_20201021_011741

PS 10.

Det var også sånn, at på lugaren, så hadde de, mer eller mindre 'homo-erotiske' bilder, av blant annet halvnakne mannfolk, (for å si det sånn):

IMG_20201021_012821

PS 11.

Det var noen som hadde sånn 'kinesisk drone-show', midt på natta, midt ute på havet, kunne det nesten virke som, (men det var 'bare' Storebæltbroen):

IMG_20201021_054930

PS 12.

Her er mer om dette:

IMG_20201021_054938

PS 13.

Enda mer om dette:

IMG_20201021_055558

PS 14.

Parfymeriet hadde også tilbud, (så jeg i tax free-magasinet på nettet, før jeg dro), på et sånt gavesett, (eller om det var for folk som ikke hadde rukket å ta med seg bagasje), fra L'Oreal Men Expert.

Men foran de varene, så stod det lenge, en italiener, (på teatralsk vis, må man vel si).

Og det var også sånn, at tax free-butikken, på Magic, var speilvendt, av den, på Fantasy.

Da jeg gikk inn der, og til høyre.

Så kom jeg ikke til herre-avdelingen, (som på Fantasy).

Men jeg havna, i dame-avdelingen.

(For å si det sånn).

Og også trappa ned til tax-free-butikken, (fra promenadegata), var speilvendt.

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Her er mer om dette:

IMG_20201021_075200 rotert

PS 16.

Hamburger-restauranten var også stengt på onsdagen:

IMG_20201021_173226

PS 17.

Sånt her kunne de kanskje drevet med, mens ferja lå i land, (uten passasjerer), for å si det sånn:

IMG_20201021_173240

PS 18.

Her var det rot:

IMG_20201021_174157

PS 19.

Den Tuborg-six-packen oppå Carlsberg-halvpallen, kan man kanskje lure litt på, (til vanlig har de ikke Tuborg-six-pack der, men kun esker/brett, med 24 løse bokser i):

IMG_20201021_174301

PS 20.

Den fenalår-pakken, som hang fremst, (på onsdagen), så ikke helt bra ut, så den rydda jeg bort, (det er ikke første gangen jeg rydder, i kjøledisken, på Kielferja, for X antall måneder siden, så var det sånn, at halvparten av de røde pølsene osv., hadde gått ut på dato):

IMG_20201021_174826

PS 21.

Pakkedisken er ikke i bruk, (hilsen Bresjnev):

IMG_20201021_175134

PS 22.

Russerne, (eller hva man skal si), hadde også plassert, en håndgel-dispenser #2, innimellom varene, like ved der fenalår-pakkene hang.

Og akkurat mens jeg stod der, og rydda bort den fenalår-pakken, som var dårlig.

Så dukka det opp to nerder der.

(Den ene med Commodore 64-genser.

Var det vel).

Og han ene nerden, skulle absolutt bruke, den 'russiske' håndgel-dispenseren.

Så han elga på meg, da.

(Må jeg si).

Og det var også sånn, da jeg var i kassa.

At jeg mer eller mindre ble gått ned, av en gammel gubbe, som absolutt skulle gå ut av tax free-butikken, (uten å kjøpe noe), i den køen/kassa, hvor jeg stod.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 23.

Her er mer om dette:

IMG_20201021_174641

PS 24.

Enda mer om dette:

IMG_20201022_073553 rotert

PS 25.

Når jeg gikk av ferja, så ble det sagt, (over høytalerne), at man skulle holde pass og nøkkelkort klare, men 'rotasjonsportene' var ikke i bruk, så det var bare å gå rett igjennom de, uten å bruke nøkkelkort/boarding card:

IMG_20201022_102143

PS 26.

Nasjonalbiblioteket var stengt på grunn av streik, (var det vel):

IMG_20201022_103746

PS 27.

Mer om de alltid like dårlig planlagte 'kreftsvulst-veiarbeidene/bygningsarbeidene' som gjør det til et helvete, å bo i Norge, for tida, (må man vel si):

IMG_20201022_104643

PS 28.

Enda mer om dette:

IMG_20201022_104722

PS 29.

Thorstein 'Tosh' Bjørnstad, (fra #blablabla), har fått sin egen TV-serie, (for å fleipe litt):

IMG_20201022_104953

PS 30.

Man kan kanskje lure på, hva som feiler norske politikere, når de gjør operaen så fin, og nasjonalmuseet så stygt:

IMG_20201022_105213

PS 31.

Politikerne har bestemt, at man må bruke munnbind, hvis det er vanskelig, å holde en meters avstand, til andre folk, på t-banen, osv.

Men Ruter forenkler dette, og sier bare, at man må bruke munnbind.

(Kan det virke som).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 32.

Her er mer om dette:

IMG_20201022_110131

PS 33.

Denne validereren, (som det vel heter), får jeg aldri til å virke, med mitt reisekort:

IMG_20201022_110244

PS 34.

Da jeg gikk av t-banen, på Haslum, så hadde jeg 65 kroner igjen, på reisekortet.

Og jeg 'ladet opp', med en hundrelapp, før jeg dro, til Oslo/Kiel.

Men jeg tror det var sånn, at jeg bare hadde to kroner igjen, på reisekortet, før jeg fylte opp, med en hundrelapp.

Så det virker som, at det har skjedd noe rart, når jeg validerte, (på Gjønnes), før jeg dro ned til Oslo.

(Det var en som somla fælt, (ved automaten), før meg der.

Sånn som jeg husker det).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 35.

Her er mer om dette:

IMG_20201022_113946

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter