Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Sak 278185
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. januar 2021 kl. 17:56
Til: "LKT1@modhi.no" <LKT1@modhi.no>
Kopi: elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post <post@finkn.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, abuse@telia.com, Sigurd Aune <sigurd.aune@sparebank1.no>, finansinspektionen@fi.se, LKT1@mohdi.no, post@forbrukerombudet.no, michelle.adde@conacto.no, #Conecto <post-mn@modhi.no>, Selma Myhrbraaten <selma.myhrbraaten@modhi.no>, tilsynsutvalget@domstol.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Postmottak <postmottak@domstoladministrasjonen.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, sikkerhetssporsmal@klarna.no, kundeservice@platekompaniet.no, Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, press@klarna.com, post <post@finanstilsynet.no>, caytana.baguion@klarna.com, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, post@flattum.no, post.finance@modhi.no
Hei,
jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet hos dere, om dette.
For dette virker urimelig, synes jeg.
Jeg har sendt om hundrevis av lignende saker, til politiet, (i Norge og England).
Og det er sånn, at hvis man anmelder kjempemange saker, så får politiet 'mensen', og nekter å gjøre jobben sin.
Så derfor er det ikke så lett.
Som nevnt så var det sånn, at han islendingen deres, hverken informerte om produktnavn eller leverandørnavn.
Så det var umulig for meg å skjønne, hva det var, som dere mente, at jeg hadde kjøpt.
Så det var vanskelig for meg, å forsvare meg.
Men det var ikke sånn, at jeg bare sendte om dette, til han nevnte Conecto-islendingen, (Rene Sigurdur Davidsson).
Neida, jeg sendte om dette, til 10-20 forskjellige ansatte, hos Conecto, (mail-adressene stod på nettstedet deres).
Og ingen av dem gadd å svare meg engang.
Og jeg sendte også om dette, til all verdens myndigheter, (og domstoler).
Så dette er som den Nav-saken, (som det har vært om i media), hvor ingen i det norske samfunnet gjorde jobben sin, i mange år.
Så dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
tor. 7. jan. 2021 kl. 12:30 skrev LKT1@modhi.no <LKT1@modhi.no>:
Hei
Som tidligere nevnt må denne saken tas videre i rettssystemet da vi har en fraværsdom på saken. Om det er sånn at du ble svindlet skulle det vært politianmeld før saken gikk til forliksrådet i 2016.
Saken blir opprettholdt som den er hos oss, så kravet må betales i sin helhet.
Med vennlig hilsen / Kind regards
Lisbeth
Rådgiver
MODHI COLLECT AS (tidl. Confide AS)
(Et selskap i SpareBank 1 Gruppen)
________________________________________
Phone: +47 21 49 40 30
E-mail: lkt1@modhi.no
Address: Sjølystplass 3, Postboks 253 Skøyen, 0213 Oslo
KSPrisen
I N T E R N - A L L I A N S E N
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: onsdag 23. desember 2020 01:17
To: LKT1@modhi.no
Cc: Post Finance Modhi <post.finance@modhi.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; post <post@finkn.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; abuse@telia.com; Sigurd Aune <sigurd.aune@sparebank1.no>; finansinspektionen@fi.se; LKT1@mohdi.no; post@forbrukerombudet.no; michelle.adde@conacto.no; #Conecto <post-mn@modhi.no>; Selma Myhrbraaten <selma.myhrbraaten@modhi.no>; tilsynsutvalget@domstol.no; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; Postmottak <postmottak@domstoladministrasjonen.no>; juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; sikkerhetssporsmal@klarna.no; kundeservice@platekompaniet.no; Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>; press@klarna.com; post <post@finanstilsynet.no>; caytana.baguion@klarna.com; Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>; post@flattum.no
Subject: Re: Sak 278185
Hei,
jeg bodde i England fra 2005 til 2014.
Og mellom 2005 og 2014, så var jeg ikke noe i Norge, (jeg var kun en tur, i Wales, rundt 2008, kan det vel ha vært).
Så jeg hadde ikke hørt om Klarna engang, i 2013.
Så hva dette skal bety, det vet jeg ikke.
Men det er som nevnt, noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
Conecto ville ikke si, hva kravet gjaldt engang.
De sa ikke hvilke firmaer/produkter det var.
Men de sa muligens at det var noe med dating-tjenester.
Men jeg har ikke bestilt noe sånt.
Og derfor syntes jeg ikke, at dette var noe, å forlikes om, (i forliksrådet).
Jeg har ikke bestilt noe.
Og enten så har man bestilt noe, ellers så har man ikke bestilt noe.
Og det er ikke en sak å forlikes om.
Skulle vi da sagt at jeg hadde bestilt den varen litt?
Og blitt enige om at det var sånn?
Det ville blitt som noe idiotisk og som en komedie, vil jeg si.
Så det er tydelig, at de som har sendt denne saken til Forliksrådet, ikke har forstått saken, (vil jeg si).
Derfor klagde jeg til Domstolsadministrasjonen.
Så den saken lå på Domstoladministrasjonen sitt bord.
Så de skulle ha sagt fra, til Forliksrådet, om at de så på saken.
Så derfor ville det ikke ha vært riktig av meg, å møte, hos Forliksrådet, når denne saken var hos Domstoladministrasjonen, mener jeg.
Så da hadde jeg gyldig fravær, (fra denne idiotisk farsen), må jeg si.
Så dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Jeg synes også, at dere velger, noen rare navn, til virksomhetene deres.
Conecto høres italiensk ut, (må man vel si), siden at navnet slutter på en vokal, (som jeg husker fra Trivial Pursuit, av italienske navn ofte gjør).
Og Modhi, det høres jo pakistansk ut, eller noe sånt.
Så man kan vel lure på, om dere bare driver å tuller.
Når det liksom er 'distrikts/bygde-banken' Sparebank1, sine firma.
(Det å skrive 'Sparebank1' sånn, er vel heller ikke norsk standard,
Men det er vel 'fjortiss-språk'.
For å si det sånn).
Så disse tulle-navnene deres, må jeg nesten klage på.
Skjerpings!
tir. 22. des. 2020 kl. 10:25 skrev LKT1@modhi.no <LKT1@modhi.no>:
Hei,
Sak 278185 gjelder fakturaer fra Klarna fra 2013. Vi ser at det tidligere har vært lignende korrespondanse mellom deg og Conecto (nå omdøpt til Modhi Norge) på tidspunktet da saken fremdeles lå hos dem.
Conecto forsøkte å avklare saken i Forliksrådet i 2016. Da du ikke møtte opp, ble det avsagt fraværsdom i vår favør.
Dersom du fremdeles er uenig i kravet blir du nødt til å ta det videre i rettssystemet, på bakgrunn av ovennevnte dom.
Ønsker deg en god jul når den tid kommer.
Med vennlig hilsen / Kind regards
Hilde
Rådgiver, team innfordring 3
MODHI COLLECT AS (tidl. Confide AS)
(Et selskap i SpareBank 1 Gruppen)
________________________________________
Phone: +47 21 49 40 30
E-mail: lkt3@modhi.no
Address: Sjølyst plass 3, Postboks 253 Skøyen, 0213 Oslo
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: torsdag 17. desember 2020 17:11
To: Post Finance Modhi <post.finance@modhi.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; post <post@finkn.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; abuse@telia.com; Sigurd Aune <sigurd.aune@sparebank1.no>; finansinspektionen@fi.se; LKT1@mohdi.no; post@forbrukerombudet.no; michelle.adde@conacto.no; #Conecto <post-mn@modhi.no>; Selma Myhrbraaten <selma.myhrbraaten@modhi.no>; tilsynsutvalget@domstol.no; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; Postmottak <postmottak@domstoladministrasjonen.no>
Subject: Klage
Hei,
jeg viser til Deres brev fra 10. desember.
(Se vedlegg).
Dette kravet kjenner jeg ikke igjen.
Hva skal dette bety?
Dette er svindel og terrorisering/mobbing.
Det er noen jævler/troll som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner, (i flere år nå).
Og det er nok det som har skjedd her og.
Jeg har søkt litt om dere på nettet.
Og jeg har funnet ut, at dere tidligere het Conecto.
Og dere, (deres avdeling på Kolsås), har jeg tidligere hatt problemer med.
Jeg fortalte de gjentatte ganger, at det var noen troll, som hadde bestilt noe dritt, i mitt navn.
Men dere, (dere hadde en islandsk ansatt), ville ikke høre på meg.
Og Asker og Bærum Tingrett var like åndssvake.
(Og jeg fikk kredittanmerkning.
På grunn av noe jeg ikke har bestilt.
Uansett hvor mye klagde/forklarte).
Så dere lager helvete for meg, med jevne mellomrom, (på grunn av deres inkompetanse/dåraktighet), kan det virke som.
Så dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog