Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 11. januar 2021

Mer om hva jeg kjøpte på Amazon i 2012

mer om hva jeg kjøpte på amazon i 2012

PS.

Da jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool.

Så var det sånn, at jeg kontaktet min far, på tross av omsorgssvikt, under oppveksten.

Og det var fordi at politiet svek meg, (de ville ikke etterforske mordforsøk mot meg i Kvelde i 2005, osv.).

(For å si det sånn).

Men min far, begynte etterhvert, å bølle-ringe, til alle døgnets tider.

Og det var jeg ikke vant med, (noe lignende av).

(Fra da jeg bodde på St. Hanshaugen, (hvor jeg bodde fra 1996 til 2004).

For eksempel).

Og jeg lurte også på om det var noe galt, (hjemme hos min far, i Drammen).

Og jeg kjøpte derfor en billig mobil, i en mobil-butikk, (muligens O2), i Liverpool sentrum.

(Jeg kunne egentlig bare ha bytta sim-kort, (på min gamle mobil).

Det ville jeg nok gjort, i Norge.

Men det med å fjerne operatør-lås osv., kan være, litt lugubert.

En måte å gjøre dette på, er å gå til en liten bod/butikk, (med en ekspert, fra den tredje verden), hvor de fjerner operatørlåsen.

Men hvor ordentlig er det, liksom.

Det veit jeg ikke).

Og så sendte jeg kvitteringa, for mobilen, til politiet, i Drammen.

(Selv om de nekta å erstatte denne ekstra-utgiften.

For å si det sånn).

For jeg hadde anmeldt min far, for telefon-sjikane.

Men politiet gjorde ingen ting.

For telefon-sjikanen bare fortsatte og fortsatte.

(For å si det sånn).

Så derfor kjøpte jeg en ny mobil, (med et nytt mobil-nummer), for å slippe denne terroren, fra min far, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Og så var det sånn, at Merseyside-politiet.

De begynte, (rundt 2012), å arrestere meg, (hjemme), hele tida.

Av tulle-grunner.

Og de politi-folka, kunne være, rimelig hardhendte.

Og jeg lurer på om den O2-mobilen, (en Samsung vel), ble ødelagt, under en sånn tulle-arrestasjon.

Og da kjøpte jeg vel, en enda billigere Samsung-mobil.

(Hos Carphone Warehouse, i Liverpool sentrum).

Og den nye Samsung-mobilen, hadde ikke ledning, for å overføre bilder.

(Noe sånt).

Man måtte bruke Bluetooth.

Nå hadde jeg fortsatt det nevnte JVC-kameraet, (som jeg blogga om her om dagen), fra 2011.

Så det var sjelden jeg brukte mobilen for å ta bilder.

(Det var vel isåfall hvis batteriet på kameraet, ble tomt).

Men det var greit å ha, en sånn Bluetooth-adapter.

Sånn at jeg kunne overføre de 'Samsung-bildene', en gang i blant, ihvertfall.

(Det var ikke snakk om så mange bilder.

Men noen var det vel).

Og £1.12, for den Bluetooth-adapteren, var jo veldig billig.

Det er mulig at grunnen til dette var, at varen ble sendt, fra Kina.

(Ihvertfall så gjaldt vel det noen av Amazon-kjøpene mine.

At de ble sendt fra Asia.

Sånn som jeg husker det).

Og jeg har seinere lest et sted, at u-land, har en avtale, om at de ikke behøver å betale så mye porto, (som i-landene).

(Jeg vet ikke om det kan ha vært for eksempel FN, som har fått til denne avtalen.

Hm).

Og derfor er/var varer fra Kina, veldig billige, å kjøpe over nettet, (i en periode).

Noe de vel fortsatt er.

Selv om man i Norge har kåla fælt, med reglene, for netthandel, (fra utlandet), de siste årene.

(Må man vel si).

Man har nå et register, som heter VOEC.

Hvor de utenlandske nettbutikkene må registrere seg.

For at nordmenn skal kunne kjøpe varer derfra, uten å betale fortollingsbegyr.

(Noe sånt).

Etter at reglene, for netthandel, (fra utlandet), har blitt endret, et par ganger, de siste årene.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

O2 eies nå av det spanske firmaet Telefonica:

o2 eies nå av spanske telefonica

https://no.wikipedia.org/wiki/O2_(selskap)

PS 4.

Den mobilen, som jeg hadde, da min far bølle-ringa.

Den var det vel forresten ikke operatør-lås på.

For mens jeg fortsatt jobba på Arvato.

Så ringte min yngre søster Pia meg.

Og så var hu, som en sånn Dalek-robot, (fra TV-serien Doctor Who).

Og sa hu, at hennes halvt somaliske sønn Daniel, ville at jeg skulle kjøpe en Sony Ericsson-mobil til han, som kosta et par tusen.

Og det gjorde jeg.

(Jeg kjøpte også en Mio-smarttelefon.

Dette var rett etter at jeg arvet cirka 50.000 etter mine grandonkler Gunnar og Otto Bergstø.

Vinteren/våren 2006).

Men så tenkte jeg på det, at Pia liksom, var som en sånn Dalek.

Og da lurte jeg på, om det var riktig, at Pia, (og Daniel), bare skulle bestille ting av meg.

Sånn var også Pia, da hu og Daniel, (og Pia sin venninne Siv og hennes sønn Dennis), skulle besøke meg, i Sunderland, jula 2004.

Da sa Pia, på telefonen, at når de kom fram, så ville da ha vin, og appelsinmarmelade og te, osv., osv.

(Noe sånt).

Som om jeg drev et hotell i Weymouth, (som i TV-serien Fawlty Towers/Hotell i særklasse).

Eller som at de var som et rocke-band, som skrev en sånn 'raider', (heter det vel muligens), før en konsert.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Turboneger hadde en lignende raider av Pia sin, (for å skøye litt):

turboneger lignende raider

https://p3.no/kravstore-artister/

PS 6.

Det var forresten sånn, at jeg også hadde, en slankere Sony Ericsson-mobil, (som var billigere), mens jeg bodde, i Leather Lane.

(Mio-smarttelfonen solgte jeg på Ebay, (til en kar i Newcastle).

Var det vel.

For jeg hadde dårlig råd, etter at jeg begynte med arbeidssak, mot Arvato.

For å si det sånn).

Så det var muligens sånn, at den mobilen, som min far bølleringte til.

Det kan ha vært den nevnte slanke mobilen.

Men om den mobilen hadde operatørlås.

Det husker jeg ikke.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det var visst den slanke Sony Ericsson-mobilen, som jeg kjøpte, da faren min dreiv og bølleringte, (i 2009):

var visst den slanke sony ericsson mobilen jeg kjøpte

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter