Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 10. januar 2021

Nå har jeg begynt å ta bort del-knappene til Facebook og Twitter, (samt å oppdatere copyright-footeren), på johncons-web

oppdatere footer mm

https://johncons.angelfire.com/arkiv.html

PS.

Grunnen til at de del-knappene må bort.

Det er fordi at de visst sender ip-adresser til USA.

Og det er ikke lov ifølge EU.

Da blir visst ikke nettstedet 'EU-godkjent', (ifølge GDPR, heter det vel).

Men jeg skal seinere se om det er mulig å lage sine egne Facebook og Twitter-knapper, med bra resultat.

Men først hadde jeg tenkt å få lastet opp noen av bøkene mine, (i Min Bok-serien), på nettstedet mitt, (i DOC-fil-utgaver, eller noe lignende).

Men det blir etter at jeg er ferdig med å fjerne del-knotter og å oppdatere footere.

Og det kan ta litt tid, for det må gjøres på alle nettsidene på johncons-web, mirror-nettstedet, mobil-nettstedet og mirror-nettstedet sin mobil-versjon.

Og webdesign er bare noe jeg driver med innimellom, liksom.

Når jeg ikke driver med mobilbilder/skildringer eller å forsvare meg, mot troll-post/troll-mailer.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Når det gjelder webdesign for mobil.

Så er visst 360 en ganske vanlig bredde.

(Og de andre mobilene er visst bare litt breiere ofte).

Så det kan virke som, at mobil-nettstedet, må gjennom, en slankeoperasjon, sånn at det blir 360 pixler bredt.

Så det får jeg prøve å få ordna, etter at jeg har lagt ut for eksempel den første boka, i Min Bok-serien, (seinere i år).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

360 pixler ganske mye brukt

http://mobiletest.me/htc_one_emulator/?u=http://www.johncons.net/mobil.html

PS 4.

Enda mer om dette:

mer om 360

https://www.designrush.com/trends/website-dimensions

PS 5.

Det ser forresten dumt ut, at det mobil-nettstedet, er for bredt.

Så det er mulig at jeg tar den 'slankeoperasjonen' først.

Og så bøkene etterpå.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

På min mobil, så blir nettstedet skalert, både av Chrome og Opera, (men det er mulig, at for eksempel Safari, ikke skalerer, på samme måte):

Screenshot_2021-01-10-21-43-30

PS 6.

Min 500/600-kroners mobil, (som Elkjøp Slependen prakket på meg, for 5-6 år siden), har visst 480, i pixel-bredde, så det er mulig, at man ikke kan stole helt, på tallene, i PS 4:

Screenshot_2021-01-10-22-01-50 paint

PS 7.

Disse mener visst at 320 pixler, er riktig bredde, for smarttelefoner:

320 pixler sier disse

https://www.metabits.no/tjenester/mobile-nettsider/

PS 8.

Da må jeg nok slanke mobil-nettstedet litt.

(For eksempel sånn at det ser greit ut på den emulatoren i PS 3).

Da kan jeg se litt på det, før bøkene.

I PS-et overfor, så kan man se, at disse, har fire forskjellige nettsteder.

(Et for smarttelefoner, et for nettbrett, et for bærbare og et for stasjonære).

Men jeg har valgt å bare ha to versjoner.

(En versjon for mobiler/nettbrett.

Og en versjon for bærebare/stasjonære).

Men jeg har vel blogget om, at jeg muligens også skulle ha, en versjon, for nettbrett.

Men med fire forskjellige versjoner, så blir det jo fire ganger så mange nettsider, å holde styr på.

Så jeg kommer nok ikke til å lage egne nettsider, for nettbrett osv., med det første.

Jeg har jo også mirror-nettsted, så jeg har uansett fire nettsteder liksom, å oppdatere.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Hvis jeg slanker mobil-nettstedet til 380/400 pixler.

Så vil det se greit/lesbart ut på mobiler med (så lite som) 360 i bredde.

(Det blir vel da bare 'paddingen', (på høyre side), som de ikke få sett, på skjermen.

For å si det sånn).

For mobiler med 320 i bredde, er visst så vanlig lenger, (kan det virke som).

(Så de mobilene kan man muligens se litt bort fra.

Selv om jeg også har tenkt å teste nettstedet på en sånn mobil/emulator.

For å si det sånn).

Men dette får jeg se mer på når jeg er ferdig med det jeg egentlig holder på med, (for tida).

(Nemlig å ta bort Facebook/Twitter-knapper.

Og å oppdatere footere).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Jeg tenkte litt mer på dette nå.

Og det jeg kan gjøre.

Det er å redusere 'paddingen' på sidene, på menyen, på toppen.

Og så gjøre flagget/logoen og hovedvinduet, like smalt, som menyen da blir.

Da blir det nok nettstedet bedre, på små mobiler.

Og menyen skal da ikke bli noe vanskeligere, å treffe riktig på heller.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter