Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 21. mars 2021

Hva min tidligere klassekamerat Odd Einar Pettersen, (fra Svelvik ungdomsskole), driver og sier om meg, har vært tema, på irc, ganske nylig, og her kan man se hva han skrev til meg, på Facebook, for drøye tretten år siden

odd einar facebook tretten år siden

https://johncons-mirror.blogspot.com/2011/07/jeg-sendte-en-ny-facebook-melding-til_2890.html

PS.

Odd Einar skriver at jeg skjenket han, på sats, på 16. mai, (i 1985 eller 1986).

Men det kjenner jeg ikke igjen.

Min far hadde vin-laging, som hobby.

(Jeg fant om på 'Bokhylla', at han har hatt en virksomhet, som solgte kosmetikk og vin, på første halvdel av 70-tallet.

Så det kan være, at han hadde noen rester, fra den tida, liggende strødd her og der, på 80-tallet.

Noe sånt).

Og jeg ble jo tvunget til å bo aleine, fra jeg var ni år gammel.

Og Sten Rune Nilsen, (var det vel), lurte på om jeg skulle være på å feste, (utafor/ved ungdomsskolen), dagen før 17. mai, i 1984.

(Noe sånt).

Dette sa han i klasserommet, (på Svelvik ungdomsskole), i et friminutt.

(For å si det sånn).

Og året etter, (var det vel muligens).

Så prøvde jeg å få et av min fars gjenglemte vinsett, til å funke.

Men jeg hadde tulla med de vinsettene, da jeg var noen år yngre.

Og pose 6 og pose 9, så like ut.

(For jeg hadde revet de fra hverandre, noen år tidligere.

Tre og tre 'vinsett-pulver-poser' hang egentlig sammen.

Sånn som jeg husker det).

Og så stoppa muligens ikke den vinen, å gjære.

(Jeg vaska vel heller ikke vinballongen, (som stod i en av 'mine' tre boder, så nøye).

For å si det sånn).

Så den vinen gjorde folk veldig drita.

Og Halvor Tuv, kjøpte en flaske, (jeg helte vinen på tomflasker, sammen med min klassekamerat Espen Melheim), av meg.

Og jeg solgte egentlig ikke vin.

(For jeg fikk husholdningspenger.

Så jeg hadde egentlig ikke dårlig råd.

For å si det sånn).

Men noen, (muligens Espen Melheim), hadde spredd rykte, om at jeg hadde mye vin, (på 16. mai, utafor Svelvik ungdomsskole), da.

Men at jeg skjenka sats, til Odd Einar Pettersen.

Det er en slags røverhistorie/skrøne, må jeg si.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Høsten 2014.

Så dro jeg jo en tur innom Sande videregående.

(For å prøve å få tak i noe dokumentasjon, om at jeg 'vant' en plass, på en utvekslingselev-samarbeidsavtale-ordning, i Drammen, skoleåret 1988/89).

Og på veien tilbake til Oslo/Bærum.

Så dro jeg innom Bergeråsen.

(For å ta noen bilder, sånn at bloggleserne, kunne se, hvordan det var der, osv.

For å si det sånn).

Og da gikk jeg forbi min far og Haldis sitt hus, i Havnehagen.

Og det så helt falleferdig ut, (spesielt verandaen).

(Må jeg si).

Så at noen bruker det huset, som feriebolig.

Det høres litt rart ut, (må jeg si).

Og jeg har ikke sett min far, siden sommeren år 2000.

Men at han bor i Sandefjord, det høres litt rart ut.

For hvis man søker, på Gule Sider, så ser man, at min far bor, i Drammen.

Og da jeg arvet noen grandonkler, i Holmsbu, i 2017.

Så fikk jeg vel et brev, fra Drammen tingrett, hvor det stod, at min far bodde, i Drammen.

(For å si det sånn).

Så Odd Einar har røyka sokka sine, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe tenkte på.

Men men.

PS 3.

De folka som Odd Einar nevner.

Nemlig Frode Vidar Holm, Sten Rune Nilsen og Ronald Lund.

De pleide jeg bare, å ha noe med, på skolen.

Det er mulig at Odd Einar, hadde en del med disse å gjøre, på fritida.

Men jeg var enkelte ganger, på besøk, hos klassekamerater, som Ole Christian Skjelsbek, Erland Borgen, Espen Melheim, Carl Fredrik Fallan og Ulf Havmo.

(Samt Odd Einar og Ole Tonny.

Og en mørkhåret gutt på Øvre, som kun gikk i vår klasse, i noen få måneder.

Mens jeg gikk på Berger skole).

Men de tre Odd Einar nevner, var jeg aldri på besøk hos.

(For å si det sånn).

Så hvorfor Odd Einar nevner de.

Det kan man kanskje lure på.

(Må jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter