Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 30. mars 2021

Mer fra Bekkestua

I dag gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Ved Nadderud stadion, så møtte jeg, en gubbe, som liksom brukte hele fortauet, (og som kanskje kunne minne litt, om en zombie, ettersom at jeg måtte gå ut i busslomma, siden at denne gubben, liksom brukte hele fortauet da):

IMG_20210330_090847

PS 2.

På Extra Bekkestua så var det veldig tomt nederst i kjøttdisken, (og når det gjaldt svine-kjøttdeigen, så var en pakke deformert):

IMG_20210330_091742

PS 3.

På Extra, så var det en utenlandsk vasker, som fløy rundt, (som en gal), med en gulv-vaskemaskin, (midt i åpningstiden), og som holdt på å kjøre meg ned, (minst en gang), for å si det sånn:

IMG_20210330_092156

PS 4.

Like før jeg skulle betale.

Så gikk/løp han utenlanske vaskeren rundt, cirka der hvor jeg tok bildet fra, i PS-et overfor.

Og jeg gikk derfor en annen vei, til selvbetjeningskassene.

Og da kasta en Extra-medarbeider seg over meg.

(Muligens den samme som i forrige uke, (var det vel), da jeg måtte bytte selvbetjeningskasse, på grunn av 'gremlins'.

For å si det sånn).

Og så lurte han på, om jeg skulle, i kassa.

(Istedet for å si: 'Ledig kasse her', (noe som ikke blir like klamt/nærgående).

Som vi sa, på OBS Triaden, (som har samme eier som Extra).

Og på OBS så var også Eivind Thorstad veldig nøye med, (husker jeg), at de utenlandske vaskerne, ikke skulle begynne å vaske, før alle kundene var ute av butikken.

For å si det sånn).

Men jeg skulle i selvbetjeningskassa, (jeg har handla i denne butikken, kanskje 50 ganger, og jeg har aldri brukt noe annet enn selvbetjeningskassene).

(Og jeg var ikke helt ferdig med å handle).

Og da ble jeg nesten gjort narr av, (av han 'gremlinsen'), må jeg si.

Så de kunne kanskje heller hatt en person, i kassa der, (som på Extra Pilestredet Park vel).

(Istedet for å fly rundt, som 'signøynere' der.

For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Når jeg skulle gå til Meny, så lagde noen gamle kjærringer helvete, ved å bruke mest mulig plass, (for å si det sånn):

IMG_20210330_092641

PS 6.

Lite nudler, (av det billige slaget), på Meny:

IMG_20210330_093604

PS 7.

Lite bæreposer i selvbetjenings-kassa, (på Meny):

IMG_20210330_093953

PS 8.

Da jeg skulle gå bort, til 'selvbetjenings-jungelen', på Meny.

Så svirra ei lubben brunette, (som ikke bar på noe vel), foran meg.

(Dette var ei i 30/40-åra.

Som ikke hadde jakke på seg, (sånn som jeg husker det).

Så hu kunne like gjerne gått naken.

For å si det sånn).

På teatralsk vis.

(Hu gikk først inn i selvbetjenings-jungelen.

Og så ut igjen, og bort til kassadama, (på smidig/teatralsk vis).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

IMG_20210330_094629

PS 10.

Da jeg skulle ta bæreposene, (og bagen), opp fra handlevogna.

(Der man setter fra seg handlevognene.

Utafor kassene).

Så kom kassadama, (ei ung blondinne), etter meg, med en handlevogn, (som hadde stått, foran en selvbetjeningskasse, (på 'merksnodig' vis, foran den selvbetjeningskassa, som hadde lite bæreposer)).

Så hu 'elga', må jeg si.

(Noe sånt).

Så jeg måtte flytte meg, (bort til den stengte Sunkost-butikken), mens jeg tok opp handleposene av handlevogna.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

På Extra så var vaskefolka fortsatt ikke ferdige, (etter at jeg hadde vært på Meny):

IMG_20210330_094945

PS 12.

King Kong hadde visst også vært ute og handla, (eller om det var apen Julius):

IMG_20210330_095206

PS 13.

Det er forresten sånn, at min tidligere Rimi-butikksjef-kollega Anders Hilton, (fra Min Bok 5), er/var franchise-tager/eier, på Extra Lysehagan, et par kilometer unna, (i retning Oslo sentrum), så det er kanskje han som tuller:

anders hilton extra lysehagan 2

https://johncons-mirror.blogspot.com/2016/11/mer-fra-facebook_27.html

PS 14.

Som jeg vel har nevnt, i Min Bok 5, så jobbet Anders Hilton en del, (blant annet i Afrika), sammen med Pål Anders Ullevålsæter, (fra Aftenposten 1. oktober 2001):

hilton for ullevålseter

https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/79169/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter