Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 22. mai 2021

Jeg lurer på om dette er fra da Thomassen, (fra Min Bok 3/Terningmoen), ble slått ned. Hm

thomassen hm 2

PS.

Etter dette, så ble de på lag 1 helt gærne.

Jeg husker, (fra våren/sommeren 1993).

At lagfører Qvigstad sa, at de pleide å fly rundt, i Oslo sentrum, i helgene, og slå ned folk.

(Jeg hørte at de på lag 1 prata om dette.

En gang jeg tok en røyk, på gangen, (på brakka).

Siden at det ikke var lov å røyke på lag 2 sitt rom, (på grunn av den humørsyke Skjellum).

Men det var lov å røyke ellers på brakka.

Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Hvis jeg skulle tippe, hvem de tre som var med Thommasen, (på utestedet Alexis), var.

Så var det antagelig Qvigstad, Brisner og Bøe.

(Alle over gjennomsnitt høye.

For å si det sånn).

Haraldsen, (fra Bærum), var litt antisosial sånn sett, tror jeg.

(Han var visst sammen med ei fra lærerhøyskolen også.

Og de fleste syntes vel, at han var, en klyse.

Noe sånt).

Og Arvesen, (fra lag1), han var så lav.

Så 'linselusa', (som han ble kalt), Thomassen.

Han ville kanskje ikke ble sett sammen med Arvesen.

(For å si det sånn).

Og Pettersen fra Fredrikstad, han ble kalt Raymond, (en komiker-karakter fra Fredrikstad), av vår første tillitsmann Torp.

Så Haraldsen, Pettersen og Arvesen ble kanskje litt, som noen raringer, (sammenlignet med Qvigstad, Brisner, Thomassen og Bøe).

(For å si det sånn).

Og også den åttende soldaten på lag 1.

Nemlig Bekklund, (het han vel).

(Bekklund er han 'mygg-splætteren', fra Min Bok 3).

Han var også litt som en raring, (må man vel si).

Han så litt ut som at han var resultat av langvarig innavl, (i et slags avsidesliggende dalstrøk), må man vel nesten si.

(Noe sånt).

Lag 1 hadde vel også en soldat, som het Grønning.

Og han var judo-ekspert, (husker jeg).

Jeg så at han lå seg oppå en lokal Elverum-kar, (som hadde stjålet jakka hans), utafor diskoteket Alexis, en gang.

(Soldatene pleide å gå ut på byen, på torsdagskveldene.

Og jeg var kanskje på Alexis, en eller to ganger i måneden, da.

Noe sånt).

Men det kan kanskje ha vært sånn, at Grønning, (som mente at man skulle ta tannpasta på kviser, for å ikke få arr), dimma.

Og at Pettersen, (må det vel ha vært), ble overført, fra reservelaget til lag 1.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

6-7 år etter dimme-dagen, (som var sommeren 1993).

Så var jeg og min yngre halvbror Axel, på utestedet Studenten, (som var Axel sitt favoritt-sted, må man vel si), en natt til søndag.

Og Axel og jeg pleide å kjøpe øl, annenhver gang.

(Det er mulig at dette var en vane, som Axel hadde lært, fra sine kokke-kolleger.

Noe sånt).

Og mens Axel var i baren, (for å kjøpe øl).

Så satt jeg og venta på ølen.

(Det var kanskje litt mindre folk der, enn vanlig.

Så jeg hadde sitteplass der

Sånn som jeg husker det).

Og så så jeg pluteselig Qvigstad, Grønning og Thomassen, (var det vel), rundt Axel.

(I baren).

Og de prøvde å starte en slåsskamp, (mot Axel), kunne det virke som.

Men de turte ikke siden at jeg satt og fulgte med.

(Var det kanskje).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg tørr ikke å si sikkert om dette er Qvigstad, (Qvigstad var en kjempesvær kar fra hovedstaden vel):

quigstad hm

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter