Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 7. mai 2021

Jeg sendte en e-post til Forsvaret

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. mai 2021 kl. 11:32
Til: Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>
Kopi: lhuynh@mil.no
Hei,

nå har jeg gått på handel og kontor i sin tid.

Og det tror jeg er deres jobb, å sende dette videre.

Dessuten sa han Lydersen at det var til dere dette skulle.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette, (fra Facebook):

'Tillitsvalgtordningen i Forsvaret
Statlig organisasjon
to. 09:09
Tillitsvalgtordningen i Forsvaret svarer på et innlegg du har publisert på siden deres. Se innlegg.

Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I går kl. 09:09
Hei Erik,

Det er ikke så lett å finne navn på tillitsvalgte så langt tilbake i tid. Men jeg kan gjerne se på saken om du ønsker det?

Mvh
Anette Hyldmo, landstillitsvalgt
to. 11:24
Tillitsvalgtordningen i Forsvaret svarer på et innlegg du har publisert på siden deres. Se innlegg.

Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I går kl. 11:24
Hei Erik,

Det er vanskelig å få tak i tillitsvalgte så langt tilbake i tid, men jeg kan se på saken din om du ønsker det?

Mvh
Anette Hyldmo, landstillitsvalgt
to. 23:20
Du sendte I går kl. 23:20
Hei,

ja landstillitsvalgt er kanskje bedre enn hovedtillitsvalgt igjen.

Det hadde vært bra hvis dere kunne sett på det, og funnet en brukbar løsning.

Det er vel ingen som liker å krige mot Forsvaret liksom.

Men jeg tror at Forsvaret tjener på det, (i det lange løp), hvis de behandler folk på en real måte.

Det var jo ikke sånn at jeg ville i militæret heller, men det var snakk om verneplikt, som de fleste måtte igjen, på den tida.

Jeg har prøvd å forklare om denne frostskade-saken i en perm-link.

Og den nettsiden linket jeg til, i min Facebook-post, på siden deres.

Men det innlegget er visst borte nå.

Så jeg kan prøve å linke til den saken igjen, (på nettstedet mitt).

Jeg trodde kanskje at dere hadde noe slags arkiv, hvor dere oppbevarte navnene, på de tillits-folka, som har vært i Forsvaret, i årenes løp.

Takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er en link til den nevnte frostskade-saken:

https://johncons.net/frostskadesak.html
10:04

Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I dag kl. 10:04
Hei Erik,

Vi har tatt en titt på saken, men har dessverre ikke kunne finne arkiver på tillitsvalgte så langt tilbake i tid. 

Vi tror det beste for deg ville være å kontakte Forsvarets Personell og Vernepliktsservice. De håndterer slike saker og har kanskje arkiver på vernepliktige. Du kan nå de på nummeret: 915 03 003.

Ønsker deg en god helg! 

Med vennlig hilsen,
Ola Lydersen, Vernepliktsrådet
11:04
Du sendte I dag kl. 11:04
Hei,

jeg har nå sendt en mail til Forsvaret om dette.

Så får vi se om de finner ut noe.

Men jeg syntes din kollega Anette sa, at hu skulle se på sjølve saken.

Så man kan kanskje lure på litt hva dere driver med der.

Erik Ribsskog

Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I dag kl. 11:26
Hei igjen, 

Vi har sett på saken og det går ikke innenfor vårt ansvarsområde. Saker som dreier seg om erstatning for skader påført i tjeneste er opp til Forsvaret å avgjøre. 

Mvh, 
Ola Tollnes Lydersen, Vernepliktsrådet
Du sendte I dag kl. 11:30
Hei,

da skjønner jeg ikke hvorfor hu Anette sa dere skulle se på saken.

Min tidligere nevnte kamerat Magne Winnem ville at soldatene skulle få billigere øl, når han var hoved-tillitsvalgt, så jeg skjønner at dere bare er opptatt av sånne russe-greier.

Det virker også litt som at dere er et russe-styre når dere svarer to ganger (som hu Anette gjorde), og bare bytter saksbehandlere osv.

Erik Ribsskog'.


fre. 7. mai 2021 kl. 11:12 skrev Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>:
Hei

Kan du sende dette til:  postmottak@mil.no



Vennlig hilsen



Forsvarets personell- og vernepliktssenter (FPVS)

forsvaret.no

Telefon: 915 03 003




 

 

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 07. mai 2021 10:56
Til:
Emne: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann

Hei,

jeg har vært i kontakt med Tillitsvalgtordningen i Forsvaret, (Ola Lydersen blant annet).

Og de sier at de ikke har arkiver over hvem som var min tillitsmann under førstegangstjenesten.

(Jeg har en gammel frostskade-sak, (jeg fikk frostskade på vinterøvelsen), som jeg lurte på om troppens tillitsmann kunne hjelpe meg med.

For jeg har tidligere kontaktet Forsvaret, Forsvarets Ombudsmann og veteran-organisasjoner uten å komme noen vei).

Ola Lydersen mente at dere hadde oversikt over hvem troppens tillitsmann var.

Jeg husker at han het Bakke (eller Bache), og at han var fra Lillehammer-traktene.

Men hva fornavet var, det husker jeg ikke.

Så da er det ikke så lett å finne han.

Så om dere har noe kontakt-informasjon for han.

(10 Torp var den første tillitsmannen, (han fikk sparken som tillitsmann for å ha tulla med vaktlistene), og han svarer ikke på Facebook).

Hvis dere har kontakt-informasjon for hovedtillitsvalgt, så er det også bra.

Jeg var i infanteriet under førstegangstjenesten.

Jeg var i tropp 1, i geværkompaniet, på Terningmoen, (IR 5).

Og jeg var juli 1992-kontingent.

På forhånd takk for hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter