Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 11. juni 2021

Mer fra Bærum

På tirsdag kveld, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog 

PS.

Ved Nadderud Stadion så lå det fortsatt masse greiner i veien:

IMG_20210608_213452

PS 2.

Det var det samme, som på en av de forrige handleturene.

At jeg møtte noen, (ei dame), akkurat der hvor de nevnte greinene, gjorde veien smalere.

Så det var kanskje litt merkelig.

(For å si det sånn).

Og jeg måtte jo da stoppe opp.

For hu dama hadde kanskje trodd, at jeg prøvde å være nærgående.

Hvis jeg hadde gått i en ring, rundt de nevnte greinene.

(For å si det sånn).

For de greinene lå så lavt.

At man kanskje ikke kunne ta det for gitt, at alle la merke til de.

(Noe sånt).

Og for folk som står et stykke unna.

Så ser man jo da dum ut, (må man vel si), hvis man stopper opp sånn, (uten at de skjønner, hva som er grunnen).

(For å si det sånn).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

IMG_20210608_213507

PS 4.

Møkka på bakken, (fra den forrige handlerunden), lå der fortsatt:

IMG_20210608_213800

PS 5.

Quorn er en slags sopp, som man har dyrket fram, i laboratorium.

Dette solgte de på Tesco osv., da jeg bodde i Liverpool sentrum.

(Hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).

Men jeg fikk meg aldri til å kjøpe noen Quorn-varer, (husker jeg).

For det var ikke sånn at det fristet, med denne rare 'Mars-maten'.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

IMG_20210608_214814

PS 7.

Enda mer om dette:

mer om rar engelsk mat

https://johncons-mirror.blogspot.com/2009/10/matnyhetene-fra-england.html

PS 8.

Bærum kommue er slappe når det gjelder å rydde opp rot på fortauet, (kan det virke som):

IMG_20210608_214846

PS 9.

Bekkestua Senter hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

IMG_20210608_214950

PS 10.

Nå har jeg handla, på Meny Bekkestua, i mer enn et år.

(Siden Corona-unntakstilstanden begynte).

Og likevel, så ble jeg litt overrasket, da jeg skulle handle der, på tirsdag.

For på plassen utafor hovedinngangen, til senteret.

Så satt det 'plutselig', masse middelaldrende par.

Og disse satt på Egon sin uteservering.

Og det ble som noe påtrengende, (som kræsjet med det å handle på senteret/Meny), synes jeg.

Selv om det satt folk, ved kanskje ti bord, utafor senter-inngangen.

Så kunne man likevel nesten høre, at en knappenål falt.

Så det var ikke noe særlig lystige selskap.

(Som man vel må si, at 'utepils-utestedet' Onkel Blaa, på Coop-Torget har fler av.

For å si det sånn).

Det var som at dette var snakk om, en samling, med frigide damer, i overgangsalderen, og deres 'tøfler'.

(Må man vel si).

Og at disse hadde kontinentale 'snobbe-vaner'.

Som å spise/drikke ute, om kvelden, på en tirsdag.

Det var så ekkelt, å gå forbi disse.

At jeg nesten tenkte inni meg, at forbannet være Corona-vaksinene.

Det var nesten bedre ifjor sommer.

(Når man kunne gå til butikken.

Uten å bli beglodd, av snobbete folk, som man liksom fikk i trynet, når man skulle hande 'vanlig' mat.

For å si det sånn).

Dette ble nesten som noe slags mobbing, (må jeg si).

At de som har god råd, liksom sitter oppå, de som skal handle, (på mer 'norsk' måte), i butikken.

(For å si det sånn).

Jeg begynte å søke på nettet, da jeg kom hjem.

Og Bekkestua Senter er visst eiet av Gjelsten.

Og han tror visst, at folk som spiser middag ute, liker å sitte, like ved der folk går, når de skal handle på senteret.

Og at folk som skal handle, liker å liksom havne mitt oppi, X antall middagsselskaper.

Jeg synes at dette kræsja veldig.

At restaurant-gjester og 'handle-folk', liksom fikk hverandre i trynet, for mye.

Så her lurer jeg litt på, om hva man har tenkt på, når man planla denne uteserveringen.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:

gjelsten sitt senter

https://www.budstikka.no/nyheter/vi-er-opptatt-av-helheten-pa-bekkestua/518235!/

PS 12.

Disse brødskjære-maskinene er noe uhygieniske greier, (må man vel si).

En gang fant jeg en kost, oppi en av disse.

(På Kiwi St. Olavs plass).

Noe jeg vel blogget om.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette, (fra Meny Bekkestua):

IMG_20210608_215130

PS 14.

First Price dusjgel har fått større pakning, men den har ikke fått mer plass i hylla, så da jeg løftet en vare, så falt en håndsåpe-flaske, ned på gulvet:

IMG_20210608_215536

PS 15.

Her, (på Extra Bekkestua), var det tomt, for billig kylling-kjøttdeig, (blant annet):

IMG_20210608_220453

PS 16.

Det var også mye rot, (på gulvet), rundt omkring i butikken:

IMG_20210608_220756

PS 17.

Ved selvbetjenings-kassene var det også rot:

IMG_20210608_220952

PS 18.

Dagen etter, så var jeg på Extra Bekkestua igjen, og dette er fra en plakat utafor butikken:

IMG_20210609_224430

PS 19.

3 for 2 på burgere, (som det står om på plakaten overfor), er et godt tilbud.

Siden at kjøttdeig-prisene, (i Norge), er så høye, for tida.

(Noe jeg har blogget om tidligere).

Før corona-unntakstilstanden begynte, så pleide jeg noen ganger, å kjøpe lignende tilbud, på Rema.

Og så brukte jeg de burgerne som kjøttdeig, (i taco-retter).

For da ble det kanskje halv pris, (eller litt mer), for taco, (med ordentlig oksekjøtt).

Men på Extra så hadde de kun en pakke, med oksekjøtt-burgere, i burger-disken.

Selv om de skryter av disse 3 for 2-tilbudene, både på radio, TV og på plakater utafor butikken.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 20.

Her er mer om dette:

IMG_20210609_224603

PS 21.

Da jeg gikk inn i butikken.

Så var det en kar der, (som kom inn i butikken rett etter meg).

Som ligna litt, på han Nazi-Tarzan, (fra Russland), som det var om i norske aviser, for noen år tilbake.

Og han begynte å slå, (på teatralsk vis, må man vel si), på noen esker, som står på gulvet, ved siden av brusmaskinene der.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 22.

Her er mer om dette:

IMG_20210609_224524

PS 23.

Her var det rot:

IMG_20210609_224545

PS 24.

Mens jeg slo inn varene mine, i selvbetjenings-kassa.

Så var det en scene, i den vanlige kassa.

En albaner, (eller hva det kan ha vært).

Han spurte kassamannen, om hva han trengte, for å bake brød.

Og kassamannen fant fram en pakke mel, (ute i butikken).

(Må det vel ha vært).

Og så sa han til kunden, at han kunne søke om på nettet, angående hvordan man bakte brød.

(Noe sånt).

Men at de som skal bake brød, ikke veit hva man lager brød av.

Det synes jeg, at virker litt rart.

Jeg har jo jobbet en mannsalder, i matbutikker, (fra 1988 til 2004).

Og at noen spør om hva man trenger, for å bake brød.

Det kan jeg ikke huske å ha vært borti tidligere.

(De spørr kanskje, om hvor gjær ligger, (og sånne ting).

Men de veit godt, hva man trenger, for å bake brød.

Vil jeg si.

Og de som skal bake brød, pleier som regel å handle, sånn at de rakk butikken, i 1960, liksom.

Så de handler på formiddagen eller ettermiddagen, (vil jeg si)).

Så dette var muligens noe slags gate-teater, (fra noen gjenger eller noe lignende), hvis jeg skulle tippe.

(Noe sånt).

Hvis ikke kunden skulle gjøre narr av butikken, fordi at de hadde lagt brødene i en sekk, (et kvarter før stengetid).

(Noe man kan se på bildet overfor).

Folk flest liker kanskje ikke, så stå med huet, oppi en sånn sekk.

(For å si det sånn).

Og brødet blir vel varmt og ekkelt og, (av å ligge i en sånn sekk).

(Hvis jeg skulle tippe).

Den sekken har ikke noe i butikken å gjøre, (mens butikken er åpen).

(Må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 25.

På veien hjem.

Så stod det, en svær kar, ved igloene, (som man sa før).

Og han kasta noe skrot.

Og han hadde muligens stått der en stund, (i skumringen), når jeg kom rundt hjørnet der, liksom.

(For jeg så ikke at han gikk mot igloene.

Han stod ved igloene, da jeg fikk øye på han.

For å si det sånn).

Så det virka litt rart, at noen står der, i mørket, ved siden av noen sånne igloer, (midt på natta).

(Klokka var vel cirka 23.30).

Og vedkommende var også svær/veltrent, som en purk, (eller noe lignende).

Og jeg hadde tenkt til å sjekke posten.

Men det ble litt sånn 'intimidating', (som de sier i England), med han svære karen.

(Som kona til, muligens hadde sendt ut, midt på natta, med noe skrot.

Selv om det vel høres rart ut, det og.

For å si det sånn).

Så jeg begynte å gå en omvei, (og ga søren i postkassa).

Men så begynte han 'skumrings-tøffelen', plutselig å gå, den samme veien/omveien, som meg.

Og da tenkte jeg, at da går jeg heller 'postkasse-veien'.

(Nå som han ekle 'skumrings-fyren', ikke skal stå der, og breie seg.

Foran igloene).

Og det rare var, at han 'skumrings-tøffelen' hadde med seg, tre poser med skrot, tilbake til kona.

(Kunne det se ut som).

Så hva det skulle bety.

Det kunne man kanskje lure på.

Men det kan kanskje ha vært sånn, at et 'raddis-firma', hadde glemt, å tømme/bytte igloene sine.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter