Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 25. august 2021

Dette er visst min firemenning Kari Ribsskog Johansson. Hennes datter Sophie kontaktet meg på Facebook, mens jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011). Fra Sandefjords Blad 24. desember 1985

firemenning

https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog#!profile-1500814-info

PS 2.

Selv om denne Ribsskog-linjen, (linje II ifølge Bjørn Ribsskog sin slektsforskning), bodde i Vestfold, samtidig med at jeg vokste opp der.

Så hadde jeg ikke noe kjennskap, til disse Ribsskog (Johansson)-folka.

(Min mor nevnte de aldri.

For å si det sånn).

Og jeg hadde ikke noe kontakt med de, før hu Sophie Ribsskog Johansson kontaktet meg på Facebook, (uten noen ordentlig grunn vel, men hu hadde kanskje lest bloggen min, eller om hu hadde googlet etternavnet mitt/vårt), rundt 2010.

Og Bjørn Ribsskog fant bare navnet på Sophie sin oldefar Bjarne Ribsskog.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her er mer om dette:

fant bare navnet på bjarne

https://www.nb.no/items/f0ca7a8e30ead4d9b556d12337190107?page=25&searchText=ribsskog~1

PS 4.

Nå tror kanskje noen, at alle i Vestfold leser Sandefjords Blad.

Men det gjorde ikke de i slekta mi.

Den avisa er nok mest populær i Sandefjord og omegn.

I Larvik så leste man lokal-avisene Nybrott og Østlands-Posten.

(Min mor var forresten en 'radio/TV-person'.

Så hu holdt sjelden aviser.

Sånn som jeg husker det).

Og i Svelvik, (på Roksvoll), så abonnerte min far og de, på Svelvik-lokalavisa, (som bytta eier/navn, hvert skuddår liksom, på 80-tallet), DT/BB og Aftenposten.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Dukkene ble visst større og større, (fra Østlands-Posten 15. mars 1986):

dukkene ble større og større

https://www.nb.no/items/cc913892fc4b4eb65a497dc63850f24d?page=7&searchText=%22kari%20ribsskog%20johansson%22

PS 6.

I PS-et overfor.

Så kan man se, at min firemenning Kari Ribsskog Johansson, (og hennes lærer-ektemann Gøran), bodde på Vestfold landbruksskole.

Og det var vel der, som min onkel Martin, (min mors yngre bror), ble skogbruk-utdannet, på første halvdel av 70-tallet.

(Sånn som jeg husker det).

Så Martin må nok ha kjent disse.

(Kari sin far Tore var vel Martin sin tremenning.

Noe sånt).

Men min mor nevnte aldri noen Kari, (eller Tore).

(Sånn som jeg husker det).

Og selv om min mor, bodde i Larvik, på 70/80-tallet.

Så var hun som sagt en 'radio/TV-person'.

Og våren 1986, (da artikkelen overfor ble trykket), så bodde min mor, hos ei venninne i Svelvik, (moren til Tanja vel), som visst var gift med en neger.

(Av en eller annen grunn).

Og så fikk visst min lillesøster Pia, (som er født i 1971), min mor tvangsinnlagt, på et sinnsykehus, i midtre/indre Vestfold, (hvor vi besøkte min mor, sommeren 1987, på vei til bestemor Ingeborg sitt 70 års-selskap, på Hotel Wassilioff, i Stavern).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Etterhvert så dannet disse Kunstnergjengen Spor, (fra Tønsbergs Blad 23. november 2002):

kunstnergjengen spor

https://www.nb.no/items/d7a4193c4577a8d95da1dda8aad552cf?page=19&searchText=%22kari%20ribsskog%20johansson%22

PS 8.

Her er mer om dette, (fra Tønsbergs Blad 23. november 2001):

mer om flinkiser

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter