Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 2. august 2021

Mer om min tipptipptippoldefar Didrik Galtrup Gjedde. (Fra Minneapolis Tidende 21. februar 1929)

mer om tipptipptipp

https://www.nb.no/items/37ee47f8453b3c38e8be0598d2ef5877?page=7&searchText=%22didrik%20gjedde%22~1

PS.

Petra Gjedde, det var lillesøstera, til min mormor Ingeborg sin oldemor Maren Gjedde.

Og Petra Gjedde døde visst ung, (står det overfor).

(Hu levde visst fra 1845 til 1873, står det på Ancestry.com.

Så hu ble visst bare 27-28 år gammel.

Så man kan kanskje lure på, hva hu døde av.

For å si det sånn).

Og det står også, at hennes ektemann Carl Steensen-Leth fikk sparken, som rittmester, i militæret (i Danmark).

(Noe sånt).

Så her var det en del ting, å lure på.

(Må man vel si).

Og Petra Gjedde var moren til Sophie Steensen-Leth (født i 1870).

Og Sophie Steensen-Leth var mora til Jørgen Castenskiold, som gifta seg med prinsesse Dagmar (av Danmark).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

petra døde ung

https://www.ancestry.com/genealogy/records/petra-steensen-de-leth-24-6nkw78

PS 3.

Min tipptippoldemor Maren Gjedde sin lillesøster Petra Gjedde.

Hu fikk også en annen datter, (nevnt i PS-et overfor), som het Petra Steensen-Leth, (som visst ble født det året moren døde).

Og hu ble gift, med Frederik Zytphen-Adeler, (som eide Dragsholm/Adelersborg slott).

Så jeg er visst i slekt med Adeler, på to måter.

For min mormors tante/moster Magna 'Meme' Nyholm.

Hu gifta seg jo, med den siste baron Adeler, (i Danmark), nemlig Holger Adeler.

En gang etter krigen, (var det vel).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Mer om min tipptippoldemor Maren Gjedde sin niese Petra Zytphen-Adeler f. Steensen-Leth:

tipptippoldemor sin niese

https://arkiv.dk/vis/447003

PS 5.

Siden at hu Petra Steensen-Leth, ble født, det året, som mora, (min tipptippoldemors lillesøster), Petra Gjedde døde.

Så kan man kanskje tippe på, at min tipptippoldemors lillesøster Petra Gjedde, døde i barselseng, (som det vel heter).

(Det vil si i forbindelse med hu Petra Steensen-Leth, (den yngre), sin fødsel.

For å si det sånn).

Isåfall så er jo da det ene mysteriet, (fra det øverste PS-et), løst.

Da er det eneste 'rare'/'mystiske', som er igjen, det at han Carl Steensen-Leth fikk sparken, (som rittmester), i militæret.

(For å si det sånn).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter