Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 22. september 2021

Dette var Øystein og Glenn sine spilleautomater (hvis jeg har forstått det riktig)

glenn og øystein sine automater


PS.

Som jeg har blogget om, så var det min ide, at min tremening Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen, skulle gjøre sin hobby, (å bygge spilleautomater), om til en virksomhet.

Men Øystein ville heller ha Glenn med på laget.

Siden at Glenn fikk noen hundre tusen, (var det vel), i erstatning, etter en moped-ulykke, (på 80-tallet).

(Det var på begynnelsen av 90-tallet, at Glenn og Øystein begynte sitt spilleautomat-firma Action Arcade.

For å si det sånn).

Og enkelte ganger, (når jeg hadde fri fra Rimi-jobbing), så shanghai-et Glenn og Øystein meg.

Jeg har kalt Glenn og Øystein for: 'To rare småttinger fra Romerike'.

Og begge er kortvokste.

Øystein er jo adoptert fra Korea, så han regnes muligens som høy der, men i Norge så er han en korting, (må jeg si).

Og det samme med Glenn.

Selv om han ikke er fra Korea.

Men med sitt mørke hår så er han kanskje av same eller tater-slekt.

(Noe sånt).

Jeg leste et sted, at tatere ofte arbeidet som blikkenslagere.

Og Glenn jobber for sin onkels blikkenslager-firma, (som Glenns farfar startet).

Så det kan kanskje være sånn, at Glenn er av tater-slekt.

(Selv om jeg aldri har spurt han om, hvorfor han er litt lav, og har mørkt hår.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var jo egentlig Øystein og jeg, som var 'radar-paret'.

Jeg møtte tilfeldigvis Øystein, på Oslo City, en gang studieåret 1989/90, (mens jeg bodde på Abildsø).

Og Øystein ville at jeg skulle besøke han oftere, ute i Lørenskog.

Han ville heller at vi skulle være som brødre eller fettere, enn som tremenninger.

(Kunne det virke som).

Og da jeg tilfeldigvis fikk meg jobb, i Lørenskog, (gjennom min en kamerat av min tidligere stefar Arne Thomassen).

Så var Øystein innom, mer eller mindre hver dag, (på Matland/OBS Triaden), og ville avtale at vi skulle finne på noe, etter at jeg var ferdig med arbeidsdagen.

Og det var en ting.

Men plutselig en dag, så var Glenn også med.

Glenn var en ganske ny skole-kamerat av Øystein.

(Fra Skedsmo videregående.

Var det vel muligens).

Så Øystein hadde funnet seg enda en bror/fetter, (kunne det virke som).

Så vi ble etterhvert nesten som tre brødre eller fettere, da.

(For å si det sånn).

Eller som tre kamerater/'radar-gjengen', da.

(Noe sånt).

Og Glenn var først litt uspiselig for meg, siden at han liksom hadde dukket opp fra ingensteder, (sett fra mitt synspunkt), og blitt en i 'radar-gjengen'.

Men han likte å spille fotball.

Og det var ikke noe som Øystein og jeg vanligvis pleide å spille.

Så Glenn var litt artigere/norskere/sporty-ere enn Øystein, (som var veldig amerikanisert/'vest-tysk'/dimmi/gotisk), kunne man kanskje si.

Så da var det også litt 'morosamt', med en ny bror/fetter/kamerat, (kan man kanskje si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Glenn er jo fra en håndverker-slekt.

Og det ble vel sånn til slutt, at Glenn pleide å stå i kjelleren på Spider-Man, (i Kirkegata), og mekke på spilleautomater.

(Eller om det var omvendt.

At det var Øystein som stod og snekret, på kabinettene, i kjelleren, hos Spider-Man.

Og så kjørte Glenn rundt omkring, (og tømte automater).

Hm).

Arcade Action samarbeidet med Spider-Man.

(Kunne det virke som).

Og Arcade Action hadde verksted i kjelleren til Spider-Man, i Kirkegata.

(For å si det sånn).

Og jeg var vel og så på at Glenn, (eller om det var Øystein), jobba der, en eller to ganger.

(Noe sånt).

Og så ble jeg dratt med, (den nevnte gangen), på en tømme-runde, til Follo.

Glenn og Øystein ville kanskje vise fram, at de kjente en 'norsking', (nemlig meg).

Siden at de selv var en koreaner og en tater/same, (eller noe lignende).

(For å si det sånn).

Så jeg ble kanskje brukt som en slags 'trustee', (som britene sier), av Glenn og Øystein sitt firma Arcade Action, (eller om de bytta navn til Action Arcade).

Og jeg husker også at jeg ble dratt med, til en video-utleie-sjappe, på Bislett.

Hvor Glenn og Øystein hadde spilleautomater.

(Det var en ung nordmann, (som jeg lurer på om het Henning), som hadde ei slank asiatisk samboer-dame/kjæreste.

Som drev den video-sjappa.

Sånn som jeg husker det).

Og jeg ble også dratt med til Spiderman, og TG 93, (hvor Øystein var film/kino-ansvarlig), og til TG 94, (hvor jeg jobba noen økter, som pengeveksler for dem, de dagene jeg hadde fri fra Rimi, den påsken).

Og før jeg dro i militæret, (noe jeg gjorde i juli 1992).

Så ville Glenn og Øystein at jeg skulle la de bruke navnet mitt, for å stå som ansvarlig, for noen ulovlige poker-automater, ute i Lillestrøm, (mot et lite vederlag).

(Noe sånt).

Men det takket jeg nei til.

Men de ga seg ikke.

De ville vite hva grunnen var.

Og grunnen var vel åpenbar, at dette var noe kriminelt.

Men det ville de ikke høre på.

De mente at det var pysete, å være redd for å gjøre noe ulovlig.

(Noe sånt).

Så jeg måtte også si noen gloser, om at jeg ikke ville ha noe på rullebladet, i tilfelle at jeg en dag ønsket å reise til USA.

(For jeg hadde vel lest et sted, at man måtte ha reint rulleblad.

For å dra på ferie til USA.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Om Øystein er dimmi, (som jeg er inne på overfor).

Det har jeg tenkt litt mer på.

Og han, (sånn som jeg husker det), å ha ost og skinke, på brødskiva.

Og skinke det spiser vel ikke muslimer.

Men han drikker ikke.

Og han dro meg med på en kebab-sjappe, (i Brighton, muligens den andre sommeren vi var der, (sommeren 1990), da vi besøkte vår tidligere vertsfamilie), før jeg hadde hørt om kebab omtrent.

Men akkurat denne kebab-sjappa, hadde unge/attraktive, hvite kvinnfolk, bak disken.

Og de hadde noen fantastisk gode/mettende kebaber, som jeg ikke har smakt noe lignende av der seinere.

(Selv om jeg har bodd i England, i ti år, fra 2004 til 2014.

Og når jeg selv da, (i Newcastle og Liverpool), har prøvd å kjøpe kebab, (de hvite damene var da bytta ut med kjedelige pakistanere).

Så fikk jeg bare noen tørre remser, med kebab-kjøtt, i et isopor-beger.

(Sånn som jeg husker det).

Og ikke noe lignende av de digge fristelsene, fra Brighton.

(For å si det sånn).

Disse kebabene, (fra 1990), var i pita-brød, og med rikelig mengder delikat saus over, (man kunne velge mellom hvit og oransje saus, (og mange andre slag, som helt over, med en slags øse), og sausen var helt fersk virka det som, for det var en veldig populær kebab-sjappe, som lå mellom togstasjonen og Churchill Square), og muligens noe lignende fyll av 'Oslo-kebab', da.

Noe sånt).

Og Øystein drikker ikke, (noe heller ikke Glenn gjør).

Og det er jo unorskt, (må man vel si), å ikke drikke.

Så da kan man kanskje lure, om det er noe dimmi/jihadist-greier.

Hm.

Og Øystein var også veldig glad i Maliks sine burger-sjapper, (Maliks var bygget opp penger, fra den pakistanske heroin-handelen, har jeg seinere hørt rykter om), på andre halvdel av 80-tallet.

Og Øystein likte også å dra på automat-haller, i Oslo, (RA4 og en i Skippergata muligens, som lå ved siden av Maliks nederst i Karl Johan), som var drevet av innvandrere, (på 80-tallet), sånn som jeg husker det.

(En gang Øystein dro meg med til Maliks i Karl Johan, på slutten av 80-tallet.

Så kjøpte han to burgere.

Og så åt han en.

Og så forsvant han til spillehallen, (som hadde inngang fra både Skippergata og Maliks).

Og så ble han borte, i en halvtime.

Og jeg åt da den andre burgeren hans, for skøy, (for jeg var veldig glad i burgere, og skulle liksom tulle), da.

Jeg lurer på om Øystein sin Lørenskog-kamerat Are var med.

Og muligens min Berger/Sande-kamerat Kjetil Holshagen.

Noe sånt.

Og vi tre satt pent ved et bord, (inne på Maliks), mens Øystein bare forsvant, i en 'evighet'.

For å si det sånn).

Så Øystein er/var muligens litt luguber.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Den Maliks-en som Øystein dro med Kjetil, Are og meg på, (en gang rundt 1988), nederst i Karl Johan.

Den er nå en Synsam-butikk, (så det ut som fra Google Maps).

Og spillehallen er visst nå en Subway-restaurant.

(Noe sånt).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Min 'trustee-virksomhet' er visst fortsatt oppe og kjører, (selv om Øystein kuttet meg ut, på teatralsk vis, sommeren/høsten 1993, (og all min befatning, med dette foretaket, etter den tid, har vært gjennom Glenn Hesler)):

min trustee virksomhet

https://www.purehelp.no/m/company/details/arcadeactionysteinandersen/965351825

PS 7.

Glenn og Øystein tilbydde meg, (eller om de egentlig spottet meg), å kjøpe aksjer, i dette foretaket, på begynnelsen av 90-tallet, (da dette firmaet var i oppstart-fasen).

Så Arcade Action skulle egentlig være et aksjeselskap, (sånn som jeg husker det).

Men hvis jeg ikke tar feil.

Så stokket de noen ganger om på navnet.

Sånn at firmaet het Arcade Action, det ene året.

Og så Action Arcade, det andre.

(Noe sånt).

Så det kan kanskje være sånn, at de har hatt flere organisasjonsnummer.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her nevnes kjelleren under Spider-Man-butikken, men ikke et ord om Glenn og Øystein, (de hadde forresten bare, et lite kott der nærmest, sånn som jeg husker det):

ikke et ord om glenn og øystein

https://www.pressfire.no/artikkel/I-en-kjeller-i-Oslo-finner-du-n-dette

PS 9.

Spider Man-butikken holdt til i Kirkegata 32, (fra Dagbladet 23. september 1993):

kirkegata 32

http://www.e-pages.dk/dagbladet/22212/14/

PS 10.

Her har visst andre interesser tatt over:

blitt hotellrom

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter