Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 5. september 2021

Min mors tremenning Kjell-Arild 'KARisma' Ribsskog sin mor Marie Kristine Amundsen Ribsskog, var visst fra Vallset/Stange, (så det er nok derfor, at den Ribsskog-linjen trives så godt, i Innlandet). Fra Hamar Arbeiderblad 9. februar 2002

mor fra stange

https://eavis.h-a.no/titles/hamararbeiderblad/11793/publications/23127/pages/58

PS.

Her er mer om dette, (fra Hamar Arbeiderblad 26. mars 1938):

mer om vallset

https://eavis.h-a.no/titles/hamararbeiderblad/11793/publications/3980/pages/4

PS 2.

Min firemenning Kari-Anne 'Sula' Ribsskog, (som visst også blir kalt Goiljklumpen), skrev et Ravi-aktig minneord, (fra Hamar Arbeiderblad 13. februar 2002):

ravi 1

https://eavis.h-a.no/titles/hamararbeiderblad/11793/publications/23130/pages/60

PS 3.

Her er mer om dette:

ravi 2

(Samme link som overfor).

PS 4.

Kjell-Arild Ribsskog sin far Bjarne Magnus Ribsskog, (min morfars fetter), flytta visst ned til Brumunddal, fra Trøndelag, (fra Ringsaker Blad 15. desember 1979):

flytta ned til brumunddal

https://www.nb.no/items/b9081932354370578676b72f90639d8c?page=1&searchText=ribsskog~1

PS 5.

Bjørn Ribsskog, (som døde for noen år siden), mente at Bjarne Magnus Ribsskog drev slektsgården i Trøndelag, til sin død.

Men det er mulig at Bjarne Magnus Ribsskog har bodd i Brumunddal, den siste tiden.

Bjarne Magnus Ribsskog var visst lærer.

Men om han var lærer i Brumunddal, (eller oppe i Trøndelag), det veit jeg ikke.

Hm.

Og Bjarne Magnus Ribsskog var visst skilt, (ifølge Bjørn Ribsskog).

Det er mulig at Bjarne Magnus Ribsskog bodde i Brumunddal, (og jobbet som lærer der), og at han fikk noen, (for eksempel sønnen Olav Martin), til å drive slektsgården, (og nabo-gården).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

skilt lærer

https://johncons-mirror.blogspot.com/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

PS 7.

Det var visst sånn, at min morfars fetter, ikke ville være bonde lenger, da han var i 40/50-åra, (fra Hadeland 2. oktober 1979):

ville ikke være bonde lenger

https://www.nb.no/items/f11db97fd37c3b1f2e0476f3e80e31cf?page=1&searchText=%22bjarne%20ribsskog%22

PS 8.

Det er forresten sånn.

At min morfar også hadde, en annen fetter, som het Bjarne Ribsskog.

Nemlig han skips-kapteinen nede i Melsomvik.

(Som jeg har blogget en del om.

Etter at hans oldebarn Sophie Ribsskog Johansson kontakta meg på Facebook, for noen år tilbake.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter