Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 11. oktober 2021

Det må ha vært på grunn av det innbruddet her, at Kurt Holm ville, at det skulle være folk, i biljardhallen hans, om nettene, i helgene. (Fra Romerikes Blad 19. november 1990)

sosialt

https://www.nb.no/items/954d32b4dd3fbe0c2077e2650ed33e53?page=3&searchText="lørenskog%20biljardhall"

PS.

Det var jo sånn, (som jeg har blogget om tidligere), at min tremenning Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen og hans skolekamerat Glenn Hesler, hadde spilleautomater, (som Øystein lagde selv i begynnelsen), som stod i 'spillehall-rommet', på biljardhallen.

(Dette kan ha vært fra vinteren/våren 1991.

Noe sånt).

Den biljardhallen var vel det første stedet, som Glenn og Øystein sitt spilleautomat-firma Arcade Action/Action Arcade, hadde automater.

(Et firma som var min ide, å starte.

Noe jeg prata om, (som noe slags small-talk, må jeg si), med Øystein, på slutten av studieåret 1989/90.

Etter at Øystein hadde tigget meg om, (på Oslo City), å besøke han mer.

For å si det sånn).

Og både Øystein og Glenn var hyper-sosiale.

(Glenn sitt varemerke, var å si: 'Ikke vær anti'.

Og det tolket jeg som å bety: 'Ikke vær anti-sosial'.

Noe sånt).

Så Øystein og Glenn dro meg med, en del titalls kvelder/netter, (var det vel), til biljardhallen, (i helgene).

(Dette var mens jeg jobba fast på OBS Triaden.

Noe jeg gjorde fra høsten 1990 til sommeren 1992).

Og dette trodde jeg at var på grunn av, at Glenn og Øystein, var så sosiale/selskapssyke.

Men nå tror jeg at det kan ha vært på grunn av, at biljardhallens eier Kurt Holm, ønsket å ha en del folk, i biljardhallen, om nettene, i helgene.

For å motvirke ran, osv.

Og at det kan ha vært grunnen til, at Øystein, Glenn og meg, fikk lov til, å spille biljard mye, (gratis), om kveldene/nettene, i helgene, på den tida.

Glenn og Øystein hadde mer penger enn meg.

(Øystein var kanskje litt bortskjemt.

Og Glenn hadde fått en fet erstatning, etter en mopedulykke, på 80-tallet).

Så de hadde dyre køer, som de hadde kjøpt selv.

Jeg var egentlig ikke så fan, av biljard.

Men jeg syntes det var ok.

Jeg var heller ikke så fan av Øystein sin spilleautomat: 'Street Fighter'.

Men jeg syntes at flipper, (det stod et Teenage Mutant Ninja Turtles pinball-spill der), var ok.

Selv om jeg likte Terminator 2-flipper-spillet mye bedre.

(For å si det sånn).

Selv om min ting, vel egentlig var, å gå på nattklubb-runder, i Oslo sentrum, (sammen med Magne Wnnem, eller aleine), i helgene.

Men dette satt Glenn og Øystein en stopper for.

(Selv om jeg husker at jeg var på en del byturer, på den tida også.

Jeg husker blant annet at jeg var på Hit House, dagen før julebordet, (til OBS Triaden), høsten 1991.

For å si det sånn).

Og burgerne der, (på biljardhallen), var jeg fan av, (husker jeg).

(Og det var jo sånn, at jeg jobba, på Norges største senter, (i areal), Triaden.

Og i en av Norges største mat-butikker, (OBS Triaden, som var noe sånt som Norges tiende største matbutikk, på den tida).

Så det var alltid mye som hadde skjedd, på jobb.

Og som jeg pleide å prate, med Glenn og Øystein om, (til de ble lei av å høre på meg), husker jeg.

Og jeg hadde også en hyperaktiv 'spesialskole-lillebror', (Axel), som bodde, i den leiligheten, hvor jeg leide et rom, på den tida.

Og jeg hadde også som jobb, å passe på han, på fritida.

Men etter at den dyre skinnsofaen ble ødelagt, samt at en maleri-ramme på veggen, ble knust.

Så måtte jeg bare innrømme, (overfor Axel sin far Arne Thomassen og stemor Mette Holter), at jeg ikke klarte, å passe på denne degenererte lillebroren min.

Uten at alt i huset, ble ødelagt, liksom.

For å si det sånn.

Så sånn sett, så passa det vel bra, å heller henge på biljardhallen en del, i helgene.

Istedetfor å sitte i stua, til Arne og Mette, og se på TV, mens de prata, med sine familievenner, i den andre sofaen.

Noe som noen ganger kunne skje.

Og etterhvert så ble også Mette kjent, med en sigøynerkvinne, som pleide å sitte i stua hennes, (og prate om tarot-kort osv.), om kveldene).

Men at jeg muligens har jobba gratis, som vakt, på Lørenskog Biljardhall, (i noe sånt som et år, kan det vel ha vært).

Det har jeg ikke forstått tidligere.

(Må jeg innrømme).

For sånn presenterte ikke Glenn og Øystein dette.

(Må jeg si).

De nevnte ikke noe om disse innbruddene i det hele tatt.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter