Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 2. oktober 2021

Her er hu 'Pene Lene', (som jeg har kalt henne), fra OBS Triaden. (Fra Romerikes Blad 4. desember 1999)

pene lene

https://www.nb.no/items/f8452d6344d3f59307e2b35a4ca4b164?page=51&searchText=%22lene%20christin%20larsen%22

PS.

'Pene Lene' begynte på OBS Triaden etter meg.

(Hu dukka opp fra ingensteder, liksom.

Må jeg si).

Og vi jobba ofte i team, på lørdagene, som pause-avløsere, (OBS Triaden var en helge-butikk, og det var noen ganger 'Ikea-lignende' køer der, på lørdagene).

Dette kan vel ha vært våren/sommeren 1991.

(Noe sånt).

Før jeg begynte å jobbe i ferskvareavdelingen, på lørdager.

Og hu Lene ble sammen med disponent Skjalg Nakkim.

Og damene fra ferskvare-avdelingen.

De satt ut noen rykter, om Skjalg og Lene.

De hadde visst stått og omfavnet hverandre, inne på spiserommet.

Og så hadde Skjalg snakket om hvor mye han lengter etter Lene.

(Noe sånt).

Mens han klappet henne på rumpa.

(Var det vel).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var også en lignende romanse.

Mellom butikksjef John Ellingsen og Brit Gagnås, (som hadde vært på samme skift, som meg, i kassa, det første halvåret, som jeg jobba der).

De ble også et par.

Og John Ellingsen stjal liksom Brit fra meg.

For før julebordet i 1991.

Så sa Brit, inne på spiserommet, (foran noen av gutta på gølvet), at på julebordet, så skulle hu og jeg, sitte i en krok, og kline.

(Noe Beate og jeg, forresten hadde drivi med, på julebordet, året før.

For å si det sånn).

Men det ble ikke noe av noe sånn klining.

(Beate og jeg kjente ikke hverandre, da vi begynte å rote, i fylla, på julebordet.

Men Brit og jeg, hadde jobbet sammen, i et år, (mye på samme skift).

Så det hadde blitt litt rart, å også kline, med Brit.

Må jeg si.

Og hu er visst muligens lesbisk/bifil, kan det se ut som, fra hennes Facebook-konto.

Så hva den bablinga hennes skulle bety.

Det kan man kanskje lure på.

For å si det sånn).

Og etter det julebordet, (i 1991), så prata folk om, at Brit og John Ellingsen, hadde blitt et par.

Så det var jo nesten som å jobbe på et horehus etterhvert, (når man jobba på OBS Triaden).

(For å overdrive litt.

Men likevel).

Så sånn var nesten det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men. 

PS 3.

Hu 'Pene Lene' var forresten brille-slange, (sånn som jeg husker det).

(Noe man ikke ser på bildet, øverst i bloggposten.

For å si det sånn).

Og hu var også veldig sprek/tynn/slank.

Og hu var også ganske høy, (til å være dame).

Så hu kunne muligens ha vært modell.

(Eller noe lignende).

Selv om folk i våre dager, kanskje hadde sagt, at hu var litt for mager, til å være modell.

(Noe sånt).

Hu virka kanskje litt nedtonet.

Men det kan kanskje ha vært på grunn av, at hu var en av de nyeste der.

Og det var også sånn, at jappetida var over.

(Hu rakk nok ikke å få med seg 'jappe-julebordet', (med gratis bar, sigaretter og strippedame), på Triaden sitt hotell.

Jula 1990.

For å si det sånn).

Så det var nedgangstider over alt.

(Inkludert på Matland/OBS Triaden.

Som hadde så store økonomiske problemer, (noe senteret også hadde).

At avisene skrev, fra tid til annen).

Så folk var kanskje generelt litt nedstemte/alvorlige, på den tida.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter