Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 26. oktober 2021

Mer om min tidligere klassekamerat Andre Willassen fra russeåret på Gjerdes handelsskole. (Fra Drammens Tidende 3. mars 2010)

IMG_20211020_114853

PS.

Her er mer om dette:

IMG_20211020_114905 paint

PS 2.

Marianne og Stefan.

Det er nok Andre sin lillebror, (som også gikk på Gjerdes handelskole), og hans kone.

Stefan gikk vel antagelig på andre-året, (mens Andre gikk på tredje-året).

(Skoleåret 1988/89).

For jeg husker at jeg minst en gang så Stefan i/ved klasserommet vårt, (i Drammen sentrum).

Og de fleste førsteklassene, (til Gjerde), holdt til i utkanten, av byen.

(Førsteklassingene dukket omtrent bare opp, på 'hoved-skolen', i forbindelse med eksamener.

Var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Det var forresten noe skummelt, med han Stefan.

(Sa Magne Winnem, (som også var fra Røyken, som Andre og Stefan), i et friminutt, (det nevnte russe-året).

Sånn som jeg husker det).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var forresten sånn.

Et par år seinere.

At Magne Winnem rista på huet, over min lillesøster Pia.

Han mente at det var noe gæernt med henne og.

(Dette var mens Magne Winnem bodde i Rimi-leilighetene aka. 'Rugekassa', (i Waldemar Thranes gate 5), på St. Hanshaugen.

Hvor han bodde i noen måneder, fra våren/sommeren 1991.

Var det vel).

Men Magne Winnem kom bare med noen halvkvedede viser, (og knapt nok det), om Pia.

Og jeg hadde aldri hørt noe lignende om Pia før.

(Selv om min farmor Ågot, (som Pia bodde hos i et par år, på Sand/i Svelvik), klagde over, (på rundt den samme tida), at Pia brøyt henne ned, med all flyinga si.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det med Ågot og Pia.

Det var sånn, at Ågot sa: 'Jeg orker ikke mer av all den flyinga til Pia'.

(Noe sånt).

Mens Ågot så/hørtes ut som, at hu var på sammenbruddets rand, da.

(For å si det sånn).

Dette må ha vært en gang studieåret 1991/92.

(Mens jeg gikk det andre året på NHI.

Og jeg var på helgebesøk, (for å komme meg litt bort fra storbyens mas og kjas), på Sand, (mitt gromgutt-sted), en helg, da.

Noe sånt).

Og Pia var ute og fløy, som de sier, (hele helga), den gangen som Ågot sa dette, da.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Hu Sunee var visst ei, som Andre møtte, nede i Thailand.

Andre hadde en periode et avstandsforhold til Sunee.

(Sånn som jeg forstod det).

Det kan kanskje ha vært etter at han var sammen med ei CC Matsenter-kollega, (ei ung, norsk ei).

(Disse var på innflyttingsfesten min, på St. Hanshaugen, (i de nevnte Rimi-leilighetene).

I januar 1996.

Var det vel).

Og det var vel sånn, at jeg også hadde et vorspiel, på St. Hanshaugen, en gang i 1997, (eller 1998).

Og da dro Andre, Magne og jeg på utestedet Strauss, (i Kirkegata), husker jeg.

(En annen gang, (muligens litt seinere), dro vi forresten på Head On og So What.

For å si det sånn).

Og på det vorspielet, (eller om det var et annet vorspiel), så fortalte vel Andre, om hu Sunee, (som da fortsatt bodde i Thailand).

(Noe sånt).

Andre hadde en onkel.

(Andre viste meg i en avis, (det året vi gikk i samme klasse, på Gjerdes videregående), at onkelen hadde redda mange liv, etter en bensins-stasjon-eksplosjon, i Norge-Norge.

Noe sånt).

Og han onkelen, (som i en periode på midten av 90-tallet bodde litt hos Andre i Drammen), var det vel, som først begynte å dra til Thailand.

Og så ble etterhvert Andre med, da.

Og etter å ha ligget med Sunee hele natta.

Så hadde Andre lurt på, om han skulle betale, (eller ikke), husker jeg at han fortalte.

Så dette var muligens noen slags gledespiker, som Andre og onkelen hadde rota seg borti, nede i Thailand, da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Nå lurer jeg forresten på, om Andre og Magne kan ha tulla, (på midten av 90-tallet).

Og at det var Stefan som bodde hos Andre, (på Strømsø i Drammen), og ikke en onkel.

(For å si det sånn).

Andre bodde på den tida ved den nordre åpningen av Kleivenetunnelen.

(Blir det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det var forresten sånn.

At Sunee hadde med seg en sønn fra et tidligere ekteskap, til Norge.

Men at han druknet, i en bilulykke, (på Strømsø/Tangen), for noen år tilbake.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

sunee sønn

https://www.dt.no/nyheter/dode-av-drukning/s/2-2.1748-1.3077528

PS 10.

Det er forresten sånn, (som jeg har blogget om tidligere), at begge foreldrene til Andre, (Eileen og Arne), er fra Vesterålen.

(Fra en av nabokommunene til Hadsel.

Hvor min morfar jobbet som rådmann, på 50/60-tallet).

Så det er mulig at Andre liksom er en nordlending, som snakker østlandsdialekt.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter