Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 8. oktober 2021

Min søster og stesøster sin klassekamerat Jan Stadheim, er onkelen/morbroren, til hu Veronica Jansen, som er med i Paradise Hotel

jan stadheim onkel

https://bergerhistorie.no/bilder/1985-6-klasse-a/

PS.

Da jeg jobba på Matland/OBS Triaden.

(Hvor jeg jobba heltid og ved siden av NHI, fra høsten 1990 til sommeren 1992).

Så var det ofte sånn, at siden at jeg var fadderen, til min tremenning Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen, (og hans skolekamerat Glenn Hesler), sitt spilleautomat-firma Action Arcade/Arcade Action.

Så hang jeg ofte, på en biljardhall, (med gatekjøkken og en liten spillehall), som lå over veien, for Triaden-senteret, om kveldene og i helgene.

(Også etter stengetid.

Og jeg spilte en del biljard der, (nier-ball, som Glenn og Øystein likte), husker jeg.

Og det fikk vi spille gratis, (sammen med Romerike sin biljard-elite).

Sånn som jeg husker det).

For der hadde Øystein og Glenn spilleautomater.

Og Øystein ville at vi skulle være mer som brødre/fettere, enn som tremenninger.

(Noe sånt).

Og en gang, når jeg kom fra jobb, på Matland/OBS Triaden.

Så var Jan Stadheim der.

Enda han bodde på Sand, cirka ti mil unna.

Og jeg likte egentlig ikke Jan.

For han var i Sand-gjengen, som jeg hadde kjegla/slåss med, i en del år, på begynnelsen av 80-tallet.

(Før vi ble litt mer voksne.

Og vi hadde en litt roligere periode, (uten så mye slåssing/kriging), på andre halvdel av 80-tallet.

Dette begynte med at min far sa at en i Sand-gjengen, (Geir Arne Jørgensen), var fra en dårlig familie, (noe jeg har blogget om tidligere).

Dette sa min far, rett etter at jeg flytta fra min mor i Larvik, til min far og de på Berger/Sand, høsten 1979).

Men Øystein hadde blitt kamerat med Jan Stadheim da, (viste det seg).

Øystein hadde, (som jeg har blogget om tidligere), veldig mange video-filmer og data-spill, (fra et slags pirat-nettverk).

Og han brukte muligens disse spillene/filmene, til å bli kjent med alle, (hadde jeg nær sagt), på Sand/Berger/Bergeråsen.

Så det var nesten som at Øystein tok over disse stedene, noen ganger.

(For å si det sånn).

Etter at hans adoptiv-bestefar døde, (var det vel), og hans adoptiv-foreldre, (min fars kusine Reidun og hennes ektemann Kai), begynte å dra, til Sand/Bergeråsen/Ulvika, i helger/ferier, (rundt 1986, kan det vel ha vært).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

De som drev Biljardhallen i Lørenskog, begynte etterhvert å istedet drive pub i Strømmen, (fra Romerikes Blad 30. august 1996):

pub i strømmen

https://www.nb.no/items/c334261f1021d98ef6cddf6cdd76a28e?page=39&searchText="bengt%20rune%20holm"

PS 3.

Det var vel forresten sånn.

At min tremenning Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen.

Han begynte å bo, hos Bengt Rune, (og faren Kurt), på Rasta.

(Hvis jeg har forstått det riktig.

Fra Glenn Hesler).

Dette var noen år etter at Øystein ville avslutte vårt kameratskap/slektskap, sommeren 1993.

(Da han var på besøk hos meg, på Ungbo Skansen Terrasse.

Like etter at min lillesøster Pia, hadde flytta inn, på rommet mitt der, siden at hu var hjemløs, på den tida).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Biljardhallen på Skårer, (som lå over veien for Triaden-senteret), åpnet visst på rundt den samme tida, som jeg begynte å jobbe, på Matland/OBS Triaden, (fra Romerikes Blad 25. juni 1990):

cirka samtidig

https://www.nb.no/items/63358e479ad49894b8a045ea74ac8888?page=3&searchText="biljardhallen%20lørenskog"~9

PS 5.

Jeg begynte jo på Matland, (som rett etter skiftet navn til OBS Triaden), høsten 1990.

Og Biljardhallen åpnet vel, sommeren 1990, (kan det virke som fra artikkelen overfor).

Og som jeg nevnte i det øverste PS-et.

Så var jeg ofte i Biljardhallen, (dratt med av Glenn og Øystein), etter jobb på OBS Triaden.

(Dette var spesielt den siste tida, mens jeg leide et rom, hos min tidligere stefar Arne Thomassen og Mette Holter, (på Furuset).

Noe jeg gjorde i cirka et år fra august 1990).

Og da var det sånn, (som sagt), at jeg, (og Glenn og Øystein og den lokale biljard-eliten), ofte var, i Biljardhallen, og spilte biljard osv., omtrent hele natta, natt til søndag, (og vel også natt til lørdag).

Og det lurte jeg litt på, (noen ganger), hvorfor jeg/vi fikk lov til.

Men når jeg ser artikkelen overfor.

Så tenker jeg, at vi muligens egentlig var sikkerhets-folk.

Som liksom passa på, at Biljardhallen ikke skulle bli utsatt for mer innbrudd/hærverk.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Mer om Biljardhallen, (fra Romerikes Blad 16. august 1992):

mer om biljardhall

https://www.nb.no/items/c66d50ff3e72f3878b2e39c0ab10ce97?page=3&searchText="biljardhallen%20skårersletta"~9

PS 7.

Jeg bodde jo på Ungbo Skansen Terrasse, fra sommeren 1991 til januar 1996.

Og jeg avtjente førstegangstjenesten, fra sommeren 1992 til sommeren 1993.

Og en gang, noen måneder etter det.

Så var Bengt Rune og de andre fra Biljardhallen, på besøk, hos Glenn Hesler, (som jeg skaffa et rom til, på Ungbo, noen måneder etter at jeg dimma).

Og de hang i Ungbo-stua, (som var felles for alle som bodde der).

(De spilte Axis & Allies.

Var det vel muligens).

Og så kom min yngre halvbror Axel på besøk.

(Noe han pleide å gjøre, på søndagene, på den tida.

Han bodde på Vestre Haugen, noen kilometer unna.

Og han pleide å gå tur med sin hund Trixie, (til Ellingsrudåsen), på søndagene).

Og Axel, (som da kanskje var i seksten års-alderen).

Han begynte å hersje, med hele biljard-gjengen.

Og sa at de måtte begynne å gå mer ut, (på byen), eller noe lignende, (og møte kvinnfolk).

(Noe sånt).

Og hverken Bengt Rune, Glenn eller Kalle (en lav kar fra biljard-eliten), sa noe.

(Og det var vel også et par andre 'biljard-karer' der, (sånn som jeg husker det).

Som heller ikke sa noe).

Så Axel var en bølle, (må man vel si), allerede som seksten-åring.

(Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det var vel muligens sånn.

At når Glenn og de, satt og spilte Axis, (som de kalte det), i Ungbo-stua.

Så flytta jeg stereo-anlegget mitt, inn på rommet mitt, (fra stua).

(Glenn og de satt ved spisestue-bordet, og spilte.

Mens stereo-anlegget stod ovenfor en hjørnesofa, (av skinn).

Lenger inn i stua).

For jeg var ikke så fan av å meditere liksom, (inne på rommet mitt, hvor jeg ellers sjelden pleide å være, siden at jeg hadde satt stereoanlegget, TV-en og videospilleren min, ut i stua).

For i stua, så gikk det nesten ikke an å være.

(Denne dagen).

Siden at det var sånn Arcon der, liksom.

For disse biljard-folka, var i sin egen 'Axes-boble', (med masse adrenalin, 'fekting', støy, skriking og skråling), når de spilte.

Og dette spillet, (Axis), kunne ta mange timer.

Så det var plutselig som en slags fritidsklubb der, da.

(For å si det sånn).

Og Axel, (som vel var inne på vår søster Pia sitt rom, mens jeg flytta stereo-anlegget).

Han syntes kanskje, at det var kulere der, med stereo-anlegg i stua.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Det var forresten sånn.

At før Rimi Nylænde sitt julebord, i 1993.

Så skulle jeg kjøpe meg en ny skjorte.

(For jeg hadde vel bare smoking-skjorte, (Magne Winnem prakka på meg en billig smoking, i forbindelse med at jeg var forlover for han, sommeren 1993).

Og smoking-skjorte på julebord, var ikke det helt store.

Tenkte jeg vel).

Og da var det sånn, at Glenn Hesler, (som jeg på et tidspunkt skaffa rom, på Ungbo Skansen Terrasse, ved å snakke for han, med ei Ungbo-dame).

Han fikk da Bengt Rune, (som hadde bilen full), til å kjøre meg ned, til Oslo sentrum, (en lørdag vel).

(Selv om jeg vel hadde månedskort osv., på den tida.

Så det hadde ikke vært noe problem for meg, å tatt t-banen.

Må jeg si.

Men Glenn ville kanskje, at jeg skulle bli med på, å spille badminton, tennis eller fotball, (eller noe lignende), som vi ofte gjorde.

Og derfor ville han kanskje, at handlerunden min, skulle ta kortest mulig tid.

Noe sånt).

Og så kjøpte jeg en skjorte, (muligens på H&M).

Og en cd-singel vel, på Akers Mic.

(Noe sånt).

Men hva Bengt Rune egentlig skulle nede i Oslo.

(Siden at han kjørte meg ned dit).

Det fikk jeg ikke helt med meg.

(Må jeg innrømme).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Bengt Rune er visst nå en 'brille-slange':

brille slange

https://www.linkedin.com/in/bengt-rune-holm-b00b8136/

PS 11.

På Matland/OBS Triaden, så hadde de fleste kundene handlevogn.

Så de uten, (det var kanskje to-tre i kassa, hver dag), stakk seg ut litt.

Og jeg lurer på om jeg så Bengt Rune, (som Øystein kalte Benk-ern), inne på OBS Triaden, i en slags 'Elvis-aktig' smoking/trikot, (muligens et biljard-konkurranse-antrekk), en gang.

(Før Øystein begynte å vanke på Biljardhallen).

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Bengt Rune kaller Biljardhallen for 'Lørenskog Poolhall', på LinkedIn, (og slektsfirmaet heter visst ESN A/S):

lørenskog poolhall

(Samme link som overfor).

PS 13.

Jeg tror at det her må være han Kalle, fra biljardeliten/Lørenskog Biljardhall, (som Glenn Hesler sa om, (på midten av 90-tallet), at hadde flytta til Larvik, for å drive fiskebutikken i Nansetgata):

kalle fiskebutikk

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10154536070270100&set=picfp.753095099

PS 14.

Kalle var forresten den første jeg så, som åt tortilla-chips.

Det var på en av de 'vakt-nettene', hos Biljardhallen.

Og jeg hadde vel kjøpt noen poser, med Doritos, (var det vel), i butikken til Odmund Larsen, (på Sand), på 80-tallet.

Men jeg hadde ikke sett at noen andre åt disse snacksene.

Og etter det, så fikk jeg litt dilla, på disse tortilla chipsene selv.

(Dette var vel mens jeg gikk det andre året på NHI.

Studieåret 1991/92).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter