Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 14. oktober 2021

Stridigheter i Løff-slekten

Nå fikk jeg flashback til 80-tallet.

Og min farmor Ågot, (fra Rollag), fortalte meg, at min filletante Tone, (som er kona til min fars yngre bror Håkon), hadde blitt forbaska, for hu hadde blitt lurt i et arveoppgjør.

Hennes søster, (det må vel ha vært Lise, som er/var Arbeiderparti-politiker i Drammen), hadde begynt å syte, på et møte, (om arv), angående en klokke, (en veggklokke eller bestefar-klokke).

(Noe sånt).

Lise sa, at den klokka pleide hu og se mye på, da hu var lita.

Så den ville hu ha.

Og det vekte visst sterke følelser, hos Tone og Håkon, (noe som ikke var et ukjent fenomen, når det gjaldt Håkon og Tone, for de er nesten som sydlandske, (de var liksom litt ville/rabiate), begge to, vil jeg si).

Og jeg har sett på MyHeritage.

Og Tone og Lise sin far Thorolf døde visst, på 60-tallet.

Men de hadde en farfar, (Otto Gulbrand Adolf Løff), som døde, i 1985.

Og selv om Lise og Tone var bitre uvenner, (kunne det virke som), på 80-tallet.

Så var de som venninner, (og satt pent ved siden av hverandre), i min fetter Tommy, (Tone og Håkon sin sønn), sitt bryllup, i 2002.

(I Fredrikstad).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Nå var det sånn, at onkel Håkon, ikke var i sin sønn Tommy sitt bryllup, i 2002.

Brudens far, (som var toastmaster), sa at Håkon hadde hjerteproblemer.

Og Tone, (som jeg snakka litt med utpå kvelden), sa at Håkon var som Ågot, (hva hu nå mente med det).

Og at han derfor ikke var i bryllupet.

Men det er mulig, at Håkon ikke ville møte Lise, (etter det nevnte arveoppgjøret).

Hm.

Eller, Tone sa vel forresten, av Håkon hadde nerveproblemer, (og at Ågot også hadde hatt dette).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg kan ikke huske å ha sett Lise sin sønn Robert, (som var Tommy sin fetter), i Tommy sitt bryllup, og Robert døde forresten, (i en bilulykke), noen år seinere, (fra Østlands-Posten 12. mars 2008):

døde noen år etterpå

https://eavis.op.no/titles/op_no/984/publications/1639/pages/36

PS 3.

Det kan kanskje ha vært sånn, at Robert kjørte seg ihjel.

Fordi at dama hans forlot han.

(Emma Louise er visst dattera.

Dama, (Cecilie Anvik), er visst ikke nevnt i dødsannonsen.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Min filletante Tone blir forresten pensjonist neste måned, (hvis hu følger skikken for sånt):

tone pensjonist

PS 5.

Farfaren til Tone og Lise, (han med den populære klokka), har visst drevet hotell ved Hokksund, (fra Drammens Tidende 29. september 2002):

farfar hotell

https://www.nb.no/items/644d4420680c6742b40f18f98f81f05a?page=25&searchText="otto%20løff"

PS 6.

Otto Løff sin oldefar, (Tone og Lise sin tipptippoldefar), var visst fra 'Dalom', som noen sier, (fra Bygdeposten 4. desember 1971):

fra dalom

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter