Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 2. november 2021

Full filletante

Som jeg chattet om på Facebook, tidligere i dag.

Så hadde Ragnhild fra Stovner, (Ragnhild Von Harling), flere eventyr, (som veldig ung), med voksne herrer, på et cruiseskip, hvor hennes far var kaptein.

(Fortalte hu meg i 1990).

Og tidligere i dag, (like etter at jeg dreiv med denne chattinga), så kom jeg til å tenke på en gang, på Bergeråsen.

Da min filletante Tone, (min fars yngre bror Håkon sin kone), begynte å klå på meg.

Mens jeg lå i vannsenga, i Leirfaret 4B, (hvor jeg bodde fra 1981 til 1989).

Og Tone hadde med seg ei venninne.

Det var vel Lillen Stenberg, (som hadde vært med å selge Leirfaret 4B til min far, (og også til onkel Håkon, har jeg seinere funnet ut)).

(Noe sånt).

Og da sa plutselig Lillen eller Tone, at: 'Det er Erik'.

Og jeg var da kanskje 12-13 år gammel.

Og Tone var i slutten av 20-åra.

(Og Lillen var kanskje 5-10 år eldre.

Noe sånt).

Tone trodde visst først, at det var min far, som lå i vannsenga, (på det største soverommet i Leirfaret 4B).

Men det soverommet hadde jeg tatt over.

For min far sov aldri der.

(Han sov vel maks et par netter der.

Fra de kjøpte leiligheten i 1981.

Og fram til de solgte leiligheten i 1989).

For min far sov 'alltid' nede hos sin kjæreste/samboer Haldis Humblen, (i Havnehagen).

(For å si det sånn).

Og det må vel Tone ha visst om.

(Hvis jeg skulle tippe).

Men det er mulig at onkel Håkon hadde vært utro.

(Han var på Hege Stenberg, (Lillen sin datter, som var et par år eldre enn meg), en gang, husker jeg.

Dette fortalte Stefan og Daniel Berger meg.

De var på døra mi, (i Leirfaret), mens Håkon og Hege gikk og leide, (eller noe lignende), ned Havnehagen.

På vei fra Håkon sitt tomme hus, (var det vel), og ned til en fest, (hos min onde stemor Haldis), hvor cirka alle unntatt jeg var.

Noe sånt).

Og at Tone da liksom skulle hevne seg, ved å være utro med min far.

Og at Tone da nesten var på vei opp i vannsenga, (etter å ha tatt litt på meg), før hu skjønte at det var jeg som lå der, (og ikke min far).

Så Tone hadde kanskje hatt noen eventyr med min far, i fortida.

For hu virka nesten ikke nervøs.

Men hva Lillen gjorde der, kunne man kanskje lure på, (hvis ikke det var Tone sin søster Lise).

(De var vel litt pussa.

For å si det sånn).

Men om Tone og Håkon sin døve datter Lene da er min halvsøster, (min far og Tone sin datter).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det var også sånn, en gang, et par år seinere kanskje.

At Tone skulle danse slow-dans med meg.

En gang jeg var oppe hos Tone og Håkon, i Havnehagen.

Så Tone er kanskje en 'femme fatale', som de sier.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Min farmor Ågot fortalte meg også, på 80-tallet.

At Tone led valgets kvaler, (i mange år).

For Håkon og Tone pleide å feriere i Danmark, (på kysten av Jylland, var det vel), om sommerne, (på 80-tallet).

Og Tone hadde, (antagelig der), forelsket seg i en danske.

Så i mange år, (på 80-tallet), så var det visst sånn, at Tone lurte fælt på, om hu skulle forlate Håkon, for han dansken, da.

(For å si det sånn).

Og min mor Karen sa, (på 70-tallet), at Tone var for ung, (hu var vel 15-16 år), da hu ble i lag med Håkon.

(Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Min far sa en gang, (på slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet).

(Uten at jeg hadde sagt noe først).

At en gang, (på 60-tallet), så hadde han og Håkon vært og råna/ragga, i Sverige.

Og så hadde min far latt Håkon kjøre, selv om Håkon ikke hadde fått lappen enda.

Og så hadde politiet kommet kjørende etter de, (Håkon hadde antagelig kjørt litt for fort).

Og da hadde min far og Håkon bytta plass, mens de kjørte.

Sånn at når politiet stoppa bilen, så satt min far i førersetet.

(For å si det sånn).

Men det er mulig, at min far kanskje tulla litt, og at han egentlig prata om Tone.

(Selv om det høres rart ut det og.

Må jeg si).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter