Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Deres brev fra 4. november/Fwd: Deres brev fra 12. november/Fwd: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 677440]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. november 2021 kl. 19:22
Til: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
Kopi: kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Hei,
jeg viser til Deres brev/varsel fra 4. november, (se vedlegg).
Som jeg nevnte i min forrige mail, så virker det nå som at Nav endelig har begynt å betale mine strøm-regninger igjen, (som har hopet seg opp hos dem).
Og siden at det som nevnt flere ganger tidligere foreligger en avtale om at Nav skal betale mine strøm-regninger, for tida, (siden at jeg er sosial-klient).
Så tror jeg at det er enklest hvis dere kontakter Nav, om dette kravet.
Jeg har som sagt levert alle strøm-regningene i tide, til Nav.
Og at det er kaos hos dem, under Corona-en, (på mandag var det ingen i 'inngangs-resepsjonen', en vekter gjemte seg noen meter inn i lokalet og bjeffa på alle som prøvde å skjønne systemet, og det var fler folk, (jihadister eller noe fra den tredje verden), utafor køen, enn i køen, må jeg si).
Det er ikke min feil.
Men hvis dere gjør som Narverud i 2015 som sagt, og kontakter Nav, og får pengene direkte.
Så hadde det vært bra.
Det er Nav som har pengene, (og ikke jeg), så jeg skjønner ikke hvorfor dere sender så mange brev til meg, (og ingen til Nav).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 18. nov. 2021 kl. 17:40
Subject: Deres brev fra 12. november/Fwd: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 677440]
To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
Cc: kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Hei,
jeg viser til Deres brev/krav fra 12. november, (se vedlegg).
Som jeg tidligere har opplyst om, så foreligger det en avtale, om at Nav betaler mine strøm-regninger, (og husleie-regninger), siden at jeg er sosial-klient, for tida.
Og dette siste brevet deres tolker jeg som, at Nav nå har betalt den aktuelle strøm-regninga.
Men at de har somla fælt, og at dette derfor ble sendt til inkasso.
Så dette er Nav sin feil, at dette har endt sånn.
Men jeg skal ned til Nav i Sandvika, med den nye strøm-regninga, en av de neste dagene, (før 24. november).
Og da leverer jeg deres restoppgjør-krav samtidig.
For når det er Nav som har somla/tulla, så må de rydde opp, mener jeg.
Det er ikke riktig at jeg skal straffes for deres surr/'dårskap', mener jeg.
(Jeg var hos Nav Sandvika, på mandag, (som tidligere opplyst).
Og da spurte jeg de om hva som egentlig har foregått der, (siden at de liksom har fått 'mensen', og nektet å betale mine strøm-regninger, som avtalt).
Og da sa ei Anita der, at de skulle ringe meg tilbake.
Men nå er det torsdag, og de har fortsatt ikke ringt.
Så det er bare kaos der, kan det virker som.
Noe sånt).
Så det må jeg klage på.
Dere kan sikkert også bare kontakte Nav direkte, og få de til å betale dette, som andre firmaer gjør, (mener jeg å huske, fra noen år tilbake, da min husvert Narverud, fikk husleia rett fra Nav, uten ta jeg måtte levere noen bilag, eller noe lignende, hver måned).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 16. nov. 2021 kl. 11:25
Subject: Re: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 677440]
To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
Cc: kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Hei,
som jeg har informert dere om tidligere, så har jeg tatt identitetstyveri-sakene med Datatilsynet i alle år.
Dere har også sendte meg nye brev.
Og jeg var på Nav Bærum i går, og viste de disse varslene.
(Jeg snakka med ei Anita, i resepsjonen der).
Men de har ikke ringt tilbake enda.
(Jeg har bedt om å få vite hva som har foregått der.
Siden at jeg får disse rare purringene/varslene.
Selv om jeg har levert alle de avtalte strøm-regningene der, i tide.
I Nav sine spesielle skjema-konvolutter, som avtalt der).
Nå har jeg vist det (til dere) at det egentlig er Nav som er ansvarlig, for å betale.
Og det er rart, at dere ikke tar hensyn til det, må jeg si.
(Dere kunne bare kontaktet Nav og fått pengene).
Så jeg ønsker derfor svar fra daglig leder om dette.
For dette ligner ikke grisen, må jeg si.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Jeg ønsker også at dere kontakter deres oppdragsgiver Norgesenergi.
Og at dere finner navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker også å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
Skjerpings!
tir. 9. nov. 2021 kl. 10:30 skrev Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>:
Hei,
Dersom du mistenker id-tyveri så anbefaler vi at du kontakter politiet og anmelder dette. Vi ber om at du tar denne saken med dem. Dersom dette er et tilfelle av id-tyveri så vet vi ikke hvem som står bak dette, da kundeforholdet står i ditt navn. Det er derfor best at du tar dette opp i din henvendelse til politiet.
Om du har spørsmål rundt hvordan NorgesEnergi AS kontrollerer strøm bestillinger for å unngå id-tyveri så må du ta kontakt med dem, vi kan ikke snakke på vegne av dem rundt dette.
Som vi har nevnt i tidligere dialog så er din avtale med NAV om dekning av strømutgifter et anliggende mellom deg og NAV, og ikke noe vi kommer til å legge oss opp i. Dere er selv ansvarlige for å bli enige om hvordan dere skal løse fakturering og betaling slik at alle strømfakturaer blir betalt til rett tid. Dersom disse ikke betales til forfall så er det registrert kunde som er juridisk ansvarlig for kravet, og som eventuell inkassopågang vil bli rettet mot.
Med vennlig hilsen
Sebastian Andresen
Fagansvarlig Customer Operations
From: eribsskog@gmail.com
Sent: 02.11.21 22:04
To: svc.no.nova@lowell.com
Cc: kundeservice@renroros.no;juridisk@datatilsynet.no;kundeservice@norgesenergi.no;strom.no@lowell.com;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;kundesenter@los.no;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;lbf@lbf.no;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;phso.enquiries@ombudsman.org.uk;info@tpas.org.uk;postmottak@asd.dep.no;runcornoffice@taroe.org;postkasse@datatilsynet.no
Subject: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1
Hei,
i min forrige mail så skriver jeg at jeg ønsker at en _overordnet_ skal svare om dette.
Jeg kan ikke se at dette har skjedd.
Så det må jeg klage på.
Jeg skjønner at dere vanlige medarbeiderne der gjerne vil ha bonus osv., og derfor skriver mange mailer.
Men nå er det sånn, at jeg har gått mange år på handel og kontor osv., og lært om sånt, i sin tid.
Og dere skal tjene borgerne/kundene, (og ikke være som primadonnaer), vil jeg si.
Så dere vennligst kan sende dette til en overordnet nå.
(For jeg skjønner at dette ikke er en A4-sak for dere, (siden at det foreligger en avtale om at Nav skal betale, mens det er mitt navn som står på regningen).
Jeg ønsker derfor å få svar fra en av de overordnede hos dere, som kanskje er vant til saker som denne.
Dere sender også svar fra to forskjellige avdelinger, så det må jeg også klage på.
Og jeg har også sendt om dette, (kopi-mailer), til Nav sin 'moder-organisasjon', som er Arbeids og Sosial-departmentet.
Så jeg får håpe at de får ut fingeren, (som min stesøster Christell pleide å si på 80-tallet)).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
Jeg sender derfor om dette, til Nav sin 'moder-organisasjon', som er
man. 1. nov. 2021 kl. 16:16 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei,
Hvis en strøm avtale står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis du vill/ hvis NAV skal betale dine regninger, må du selv levere de riktige dokumentene til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør. Du kan også be NAV ta direkte kontakt med oss hvis det gjelder utestående saker du har med Lowell Norge, etter du har levert oss en Avtale Fullmakt for NAV.
Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
Rest sum : 3 018,03
KID Nummer : 0136169524052410063
Kontonummer : 63180520351
IBAN: NO1563180520351
BIC : NDEANOKK
------------------------------------
Med vennlig hilsen
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171010
------------------------------------
>Hei,
>
>dette har jeg nettopp forklart om.
>
>'Strøm avtalen', (som dere skriver), er i mitt navn.
>
>Men Nav har forpliktet seg til å betale.
>
>(Noe jeg har sendt dere dokumentasjon om).
>
>Dette virker som at dette er noe sludder, som dere bare har skrevet, for å få akkord-lønnen deres, eller noe lignende.
>
>Så jeg vil gjerne heller ha svar fra en overordnet om dette.
>
>Som jeg også har opplyst, så er jeg også sosial-klient, og eier ikke nåla i veggen.
>
>Jeg får kun til livsopphold.
>
>Så dette blir som en vits.
>
>Når Narverud klarer å få Nav til å betale dem direkte, så burde dere også klare det, vil jeg si.
>
>Her er dere unødvendig vrange.
>
>Dette må jeg klage på.
>
>Vennligst send dette til en overordnet nå.
>
>Erik Ribsskog
>
>
>tor. 28. okt. 2021 kl. 10:34 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>:
>Hei,
>
>Da strøm avtalen står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis NAV skal betale regningene dine, så må du levere til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør.
>
>Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
>Rest sum : 3 015,43
>KID Nummer : 0136169524052410063
>Kontonummer : 63180520351
>
>IBAN: NO1563180520351
>BIC : NDEANOKK
>
>------------------------------------
>Med vennlig hilsen
>Lowell Norge AS
>Telefonnummer: 23171010
>
>------------------------------------
>KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013616952405241006144
>KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303453479393
>NB: Oppgi alltid saksnummer 36169524 ved henvendelse til oss.
>
2 vedlegg
IMG_20211118_0003 paint.jpg
664K
IMG_20211118_0005.jpg
407K
PS.
Her er vedleggene:
PS.
Her er vedleggene: