Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 10. desember 2021

Det er disse som har bygget på et jorde, (som min farmor kalte: 'Jordet til Lersbryggen'), som jeg mener at jeg har bruksretten til, (eller hevd på)

bygget på jorde

https://www.dt.no/jensen-helt-uforstaelig/s/5-57-1804974

PS.

Denne utbyggingen, fant jeg ut om, da jeg kikka på Google Maps, mens jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).

Og det er ikke bare det jordet, som jeg har hevd på.

Det er også huset til min farmor, og min farfars møbel-fabrikk.

Og muligens også jordet på nordsida av de nevnte bygningene, (hvor min farmor mente at jeg burde gå på ski, på begynnelsen av 80-tallet).

Jeg disponerte noen skuffer, i reolen, (som stod i stua), til min farmor.

Og da mener jeg at jeg har bruksretten, til det huset.

Og verkstedet og de nevnte jordene, (hvor min farmor mente at min lillesøster Pia og jeg burde fange humler, på midten av 70-tallet), følger med, (må man vel si)).

(Humlene lot seg gladelig fange, av Pia og meg, (sånn som jeg husker det).

Og fuglene på hele Sand/Krok/Baskomti/Kjelleråsen, (inkludert noen flotte ugler), lot seg gladelig skyte/fange, av meg, (og Ulf Havmo), på 80-tallet, (husker jeg).

Og det sammen med noen ekorn, osv.

Så disse dyrene/fuglene/insektene, skjønte kanskje, at dette stedet var mitt/vårt.

For å si det sånn.

Det var blant annet sånn, at den siste fuglen jeg fanga, (en linerle), var helt rolig, når jeg tok den ut av fella.

(Dette var vel høsten 1988.

Noe sånt).

Og den linerla fløy rundt på rommet mitt, (på Bergeråsen), i et par dager, (og kvitra muligens).

Og den prøvde ikke å rømme, (eller noe lignende).

Sånn som jeg husker det).

Jeg har prøvd å klage, til Svelvik kommune, på dette.

Men de har bare lagt ned, og blitt del av Drammen.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Det er også sånn, at min farfar, hadde en enerett, på å produsere innmaten, (treverket), til Jensen sine madrasser.

Og disse madrassene har nå blitt verdenskjente.

(De selges blant annet på Harrods, i London.

Hvis jeg har forstått det riktig).

Så en sånn rettighet, kan være verdt mange penger.

Så hva har skjedd her, lurer jeg.

Jeg har ihvertfall ikke fått noen kompansasjon, for denne rettigheten.

Og jeg er eldste sønn av eldste sønn, etter min farfar.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette, (Jensen holdt tidligere ikke til på Berger/Sand, men de holdt til i sjølve Svelvik, en snau mil lenger nord, (før de ble naboer med min farmor og farfar, på 80-tallet)):

eneleverandør

https://johncons-mirror.blogspot.com/2020/03/mer-om-min-farfar-ivind-olsen-fra-dtbb.html

PS 4.

Det var også sånn.

At min farmor Ågot, hu klagde på sin nye nabo Jensen, på 80/90-tallet.

For Jensen hadde en alarm, (på sin fabrikk, som ble bygget ut, cirka hvert skuddår, eller noe i den duren).

Og den alarmen starta bortimot hver natt da, (og skapte søvn-problemer for min farmor).

(Fortalte hu meg.

En gang jeg var på helgebesøk på Sand, etter at jeg hadde flytta til Oslo for å studere/jobbe, høsten 1989).

Og Jensen sjøl, bodde kanskje en mil unna, (i tettstedet/byen Svelvik).

Så han ga visst fanken i, at det ulte, (i mange timer).

(For å si det sånn).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter