Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 4. desember 2021

Her kan man se min yngre fetter Ove som fotballspiller. (Fra Vestby Avis 19. september 1985)

ove fotball

https://www.nb.no/items/015b434741cd6e4824aced960da307e4?page=5&searchText="ove%20olsen"~1

PS.

Ove og jeg var nesten som brødre, på slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet.

(Ove sin mor Inger er i Jehovas Vitner.

Og muligens derfor, så ble jeg litt som en storebror, (eller far), for mine yngre søskenbarn.

Må man vel si).

Jeg var borte hos min farmor Ågot, (og farfar Øivind), hver dag etter skolen, for å spise middag, (og jobbe for vår slektsbedrift Strømm Trevare).

Og i helger og ferier så pleide Ove også å være der.

(Samt hans yngre søsken Heidi, Susanne og Øistein.

Pluss hans foreldre Inger og Runar).

Og vi pleide å spille mye fotball, i hagen til Ågot.

Og en gang så dro jeg med Ove, på fotball-trening, med Berger IL.

Det var vel den siste treninga, før sommerferien.

(Muligens sommeren 1985.

Noe sånt).

Og Ove, Thomas Jebsen og jeg, spilte på samme lag, på den treninga, (husker jeg).

Men man kunne merke at Ove var noen år yngre.

For laget vårt, (på den treninga), gjorde det ikke så bra.

(Sånn som jeg husker det).

Men det var bare fire folk på treninga, (i tillegg til Ove og meg).

Så det var greit å ha med en fra Son/Follo.

(Må man vel si).

Og Ove har også drevet med mye annen organisert idrett.

Han har NM-titler i både amerikansk fotball og aerobic.

Og han har også drevet med friidrett/løping.

Pluss at vi spilte mye badminton, en sommer, i hagen til Ågot.

(Dette var muligens sommeren 1990.

Noe sånt).

Og Ove, (og Heidi), er også habile langrenns-løpere.

(Sånn som jeg husker det, fra første halvdel av 80-tallet.

De dro meg en gang med på skitur, til Blindvann, (på Berger).

Men jeg hadde noen veldig tråe glassfiber-ski, (som jeg hadde fått i gave fra min tidligere stefar Arne Thomassen, rett etter at jeg flytta til min far på Berger, høsten 1979), som var smørefrie, og med 'klumper'/mønster under skia, for å liksom erstatte klister.

(Noe sånt).

Så jeg sleit litt.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her har Ove løpt 60 meter, men han drev også, og trente en del langdistanse-løping, på en bane, som lå, like ved huset deres, (i Isdamveien, i Son), på begynnelsen av 90-tallet, husker jeg, (fra Moss Avis 16. mars 1988):

ove 60 meter

https://www.nb.no/items/b0de941c3da9fb1a7f9232a0503b723d?page=13&searchText="ove%20olsen"~1

PS 3.

Jeg lurer på om det var disse skiene jeg hadde, (på 80-tallet):

disse skiene hm

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter