Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 24. desember 2021

Mer fra Bærum

På tirsdag 12. oktober, så gikk jeg ned til Sandvika, med et brev, til Nav.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Extra Sandvika hadde vært slappe med å tømme søpla si, (for å si det sånn):

IMG_20211012_184312

PS 2.

Noen synes kanskje at denne hvite lappen, (som noen har teipet på selvbetjeningskassa), er fin.

Men det står jo ikke Extra sin logo på den, (for eksempel).

(Og denne lappen har også blitt veldig møkkete.

Der hvor man ikke har teipet).

Så dette tyder på, at denne regelen, er noe, som et 'lokalt geni', har begynt med.

Da er det ikke noe som hovedkontoret til Coop/Extra har bestemt.

(Hvis jeg skulle tippe).

Men her er det en lokal 'gnom'/'rødruss', som har fått en fiks ide, (kan det virke som).

Og dette med handling av matvarer, går mye på kutymer/sedvaner, (som det heter), mener å huske, fra handel og kontor.

Så denne lappen gir et uprofesjonelt inntrykk, av flere grunner.

For det første så er den hjemmelaget liksom, (og mangler Extra-kjeden sin logo/profilering).

Og for det andre, så er den møkkete.

(Han/hun som hengte opp lappen, har kanskje fått sparken.

Siden at ingen bytter ut lappen, når den begynner å bli møkkete.

For å si det sånn).

Og for det tredje, så får man inntrykk av, at lederne i butikken, ikke er skolert, når det gjelder merkantil utdannelse, (som handelsskole).

(For da hadde de vel skjønt, at sånne regler, (for selvbetjeningskasser), nok er ment, å være like overalt.

Og lover/regler som involverer handel, pleier å se på kunden/forbrukeren, som den lille part, (husker jeg fra handel og kontor), og det er ikke sånn, at kunder/forbrukere pleier å ugle-sees, på denne måten, (i lover som gjelder forbrukere og handel).

Sånn som jeg husker det).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

IMG_20211012_184424

PS 4.

Det var også sånn, på Matland/OBS Triaden.

(Hvor jeg jobba, (både heltid og ved siden av studier), fra 1990 til 1992).

At det ved stengetid, (på travle dager), pleide å stå igjen X antall handlevogner, (med varer), her og der, i butikken, (som regel i nærheten av kassene).

Og de handlevognene tilhørte kunder, som bare hadde gått ut av butikken.

(Dette var muligens før noen kom på, (jeg vet ikke om det kan ha vært 'Dverge-Lene'), at man skulle sette handlevogner mellom kassene, og tre kjettinger gjennom dem.

Noe sånt).

Så det er/var en vanlig måte, å klage på, i Norge, (ihvertfall på hypermarkedene i Lørenskog), å sette fra seg handlevogna.

Og det var vel på grunn av, at det var lang kø.

(Hvis jeg skulle tippe).

Eller at kunden hadde glemt lommeboka.

(Noe sånt).

Så å gå fra varene sine, er greit, (og noe kunder må lov til), må man vel si.

Og at man da liksom må si fra, til noen 'Stasi-folk'.

Sånn var det ikke på Matland/OBS Triaden ihvertfall, (på 90-tallet).

(Sånn som jeg husker det).

Det var ikke sånn, at kassalederne, (Helene, Carmen, Annie og Liss), pleide å si fra, på callinga, at: 'Kunder som har tenkt til å gå fra handlevogna si, må si fra i informasjonen'.

Så der hadde de kanskje mer finfølelse, for sånt.

(Muligens fordi at vi møtte hard konkurranse, fra Maxi Skårer, osv.

For å si det sånn.

Så det handlevognene, (i kjetting), mellom kassene, var kanskje ikke det helt store, det heller.

Kundene fikk da kanskje et grimt inntrykk, av butikken.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter