Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 7. desember 2021

Min morfars fetter Arne Dørumsgaard tok visst til seg en liten pjokk, nede i Italia, (hvor han bodde sammen med sin tredje kone Nella Valenza)

pjokk i italia

https://arnedorumsgaard.com/2021/arne-dorumsgaard-100-ar/?fbclid=IwAR1F1W7m9c3bCCyxxBsMEjxtXlKiJ7jrhv9XtKMhSpYC9B-qcb8ve2ejHr4

PS.

Min morfars fetter Arne Dørumsgaard og operasangerinnen Kirsten Flagstad, er visst de to kunstnerne, som har blitt dårligst behandlet, av nasjonen Norge:

morfars fetter behandlet dårlig

https://www.nrk.no/rogaland/fotograf-krogvold-opprort-over-strid-rundt-musikksamling-1.15238121

PS 2.

Jeg så litt på et gammelt TV-program, om Arne Dørumsgaard, tidligere i dag.

(På NRK sitt nettsted).

Og det var visst sånn, at Arne Dørumsgaard, måtte leve av mat, som han fant i søpla.

Da han flytta til Paris, i 1950.

(For å si det sånn).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her er mer om dette:

nrk dørumsgaard


PS 4.

Det er noen oppe i Trøndelag, (John H. Stamnes), som har skrevet bøker, om min morfars onkler, (Bernhof Ribsskog og Ole Konrad Ribsskog).

Men Arne Dørumsgaard, (og min morfars onkel/morbror Asbjørn Dørumsgaard), har vel ingen skrevet bøker om.

(Selv om de også, er veldig kjente).

Men dette TV-programmet er vel nesten, som en slags biografi, (som det vel heter), om min morfars fetter Arne Dørumsgaard.

Men vesle Sobar klarte jeg ikke å finne noe om, i det TV-programmet.

Men jeg så ikke på hele programmet.

Så det er mulig at han Sobar er nevnt, i en program-del, som jeg ikke har sett på enda.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Nå har jeg sett på hele TV-programmet, (som varte en drøy time).

Og Arne Dørumsgaard, (som var min morfars fetter), hadde svensk mor, sa han.

Men hu het Kitty Hassel Kristoffersen, (ifølge min MyHeritage-konto).

Så det var kanskje litt rart.

Men det er mulig at Arne Dørumsgaard sin far Peder hadde flere koner.

Og at det ikke var hu Kitty som var Arne Dørumsgaard sin mor.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Vesle Sobar ble ikke nevnt i TV-programmet.

Men Arne Dørumsgaard sa at etterkrigsoppgjøret, (mot kunstnere), var urettferdig, og en grunn til at han ikke ville bo i Norge.

(Selv om han vel ikke var nazist, eller noe lignende.

Såvidt meg bekjent).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Arne Dørumsgaard sin tredje kone, (Nelly Valenza), var forresten naturmedisiner, (som min bonusbror Jan Snoghøj).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det virka også litt rart, (må man vel si), at min morfars fetter Arne Dørumsgaard, oversatte Østens poesi, (på en slags 'maskin-aktig' Petter Smart-måte delvis), uten å kunne kinesisk, (for eksempel).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Når det gjelder den plate/musikk-samlingen som Arne Dørumsgaard solgte til Stavanger kommune, (for en krone), og som så ble Norsk Lydinstitutt.

Så ønsker nå Stavanger kommune, å bruke mindre penger, på den samlingen.

Men det naturlige, i våre dager, ville kanskje vært, å gjøre som Nasjonalbiblioteket gjør, med bøker og aviser, osv.

Nemlig å digitalisere dette, (og så lagt det ut på YouTube og/eller et eget nettsted).

(For å si det sånn).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Arne Dørumsgaard fortalte også, at han en vinter, holdt varmen, ved å sove i lag med en hund, (som vel het Lea, eller noe lignende).

For han og naturmedisiner-konen, (som hadde en egen restaurant).

De hadde ikke råd til å fyre.

(Noe sånt).

Men når Arne Dørumsgaard hadde så mange plater og kassetter, osv.

(Det var snakk om hele vegger/rom, fulle av dette.

For å si det sånn).

Og når han hadde så mange dyre båndopptagere osv., (som også dekket en vegg).

(Som visst ingen plateselskaper hadde klaget på opptakene fra).

Og når han lagde kjempedyr mat, med sprit/vin i, og gikk i forskjellige dresser og røkte sigarer hele tida.

Så høres det kanskje litt rart ut, at de ikke hadde råd til varme opp boligen.

(For å si det sånn).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Mer om min morfars fetter Arne Dørumsgaard sine teorier angående oversettelse av dikt, fra asiatisk:

mer om arne dørumsgaard teori

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter