Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 14. mars 2022

Min tidligere kamerat Jørn Winters (sønnen til Joakim 'Namibia' Winters) har seilt jorda rundt i et år. (Fra Østlands-Posten 2. juli 2005)

jorda rundt

https://web.archive.org/web/20050306040838/http://www.lacucaracha.no/personer/

PS 2.

Det var jo sånn, at min mor, rømte fra min far, (på Berger), og kidnappet min lillesøster Pia og meg, i 1973.

Og så tvang hu oss, til å bo hos seg, i Larvik-distriktet istedet.

Og så flytta jeg tilbake til Berger, (og min far), høsten 1979.

Og da kjente jeg nesten ingen på Berger.

Bortsett fra min yngre fetter Tommy.

Og gjennom Tommy så ble jeg kjent med blant annet Jørn.

Og Jørn, Stefan Berger, Daniel Berger, Richard Mikalsen, Kjetil Carlin og Tommy.

De pleide å henge hos meg, (min far tvang meg til å bo aleine fra jeg var ni år), i Leirfaret, og spille fotball osv., (og bomme Soda Stream-brus).

Men den dagen min farfar ble begravet, (sommeren 1984), så dukka min far opp hjemme hos meg, (i Leirfaret), og kjefta.

Og etter dette, så slutta disse guttene å henge hos meg.

Så at Jørn flytta til Helgeroa.

(I 1986).

Det fikk ikke jeg med meg.

(Må jeg innrømme).

Og da var Jørn litt hermegås.

(Må man vel si).

Siden at han også ville bo i Brunlanes/Larvik, (som meg selv, på 70-tallet).

Eller, Jørn sin mor, (Inger Helene Seljeseth Winters), var kanskje hermegåsa.

Hu rømte fra sin mann, (Joakim 'Namibia' Winters), og ned til Larviks-distriktet, noe sånt som 12-13 år etter min mor.

(For å si det sånn).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Året etter flukten/skilsmissen så ble Jørns mor leder for Vestfold SV, (fra Tønsbergs Blad 9. februar 1987):

seljeseth

https://www.nb.no/items/ad23c0e46e3483ec9cf223978810f350?page=1&searchText="inger%20helene%20seljeseth"

PS 4.

Jørn sin mor heiv visst ut Namibia-Winters rundt 1983, og så flykta hu muligens fra Jørn sin stefar, (Kim Peter Henschien Holtan), i 1985:

1983

https://www.nb.no/items/5c3bf5b53f7a8eee6598a0e9ecb13314?page=89&searchText="jørn%20winters"~1

PS 5.

Det er mulig at Joakim Winters hadde ei i Namibia og.

Og så likte ikke kona det, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter