Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 26. mars 2022

'Onkel Per' vokste visst opp i bydelen Eiganes, (like ved Stavanger sentrum). Fra Stavanger Aftenblad 11. desember er 2001

søstre

PS.

Min far ble samboer med Haldis Humblen våren 1980.

(Med det resultatet, at jeg ble boende alene, (fra jeg var ni år), i min fars leilighet.

For å si det sånn).

Og Per er ektemannen til Haldis sin storesøster Anne Margrethe aka. Lete.

(Noe sånt).

Og Haldis sin datter Christell, pleide ganske ofte å besøke: 'Onkel Per og tante Lete', (som min søster Pia sa, etter at hu flytta fra vår mor i Larvik til Haldis, (noe hu gjorde sommeren 1982 deromkring)).

Og Christell kom en sommer, (muligens sommeren 1981), tilbake fra Stavanger/Vestlandet.

Og da sang hu på Stavanger-bandet Mods sin sang: 'Tore Tang', (før alle andre), husker jeg.

Så den hadde hu muligens lært av onkel Per.

(Noe sånt).

Det var også sånn, at Haldis var mye på sykehus, (på grunn av at Christell sin far mer eller mindre rev av Haldis armen), da Christell var liten.

Og da måtte Christell bo, (som sine eldre halvbrødre Jan og Viggo), hos noen venner/slektninger.

Så det er mulig at Christell da, (i X antall måneder/år), bodde i Stavanger.

Hu kalte jo sin tante Anne Margrethe for 'Lete', (ifølge Pia).

Så Christell har antagelig hatt en del med Anne Margrethe, (og Per), å gjøre, da hu var baby/småjente.

(For å si det sånn).

Og jeg var etterhvert med to helger, til Stavanger.

Den første helgen var i juni 1982, (noe jeg ganske nylig har blogget om).

Og den andre helgen var en gang i 1983 eller 1984.

(Da tok vi fly dit fra Fornebu.

Husker jeg).

Og da var min yngre søster Pia også med.

Og da kjente Christell noen jenter/unger der, som hadde trampoline.

(Husker jeg).

Så Christell er litt fra Stokka, (utafor Stavanger), da.

(Må man vel nesten si).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Arild I., (som skriver om de mystiske Ribsskov-Lederhosen), er også fra Eigenes/Egenes:

mystiske

https://johncons-mirror.blogspot.com/2020/08/jeg-sendte-en-e-post-til-pfu.html

PS 3.

Min far fikk visst ikke lov til å stå ved siden av Haldis, i tante Lete sin dødsannonse, (og Haldis sin storebror Lars, er heller ikke nevnt med navn):

far

PS 4.

'Onkel Per' er tilhenger av å bruke moderne teknologi, for å forbedre arkitekturen, (fra Stavanger Aftenblad 6. september 1994):

teknologi

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter