Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 4. mars 2022

Tiril (med rødlig hår) er min bonusbror Jan sin datter, og hu til venstre er visst Jan sin eks Nina Aune Mikkelsen

IMG_20220303_110311

PS.

Jeg flytta til Oslo for å studere høsten 1989.

Og etter det så har jeg hatt ganske lite med min far og de å gjøre.

Så jeg faktisk aldri møtt hu Tiril.

(Jeg har bare lest om henne på Facebook, osv.

For å si det sånn).

Og som jeg skrev i en av de forrige blogg-postene.

Så ble jeg tvunget til å bo aleine under oppveksten, (av min far og hans samboer Haldis).

Men på julaften, (dette var på 80-tallet), så nærmest tvang de meg, til å være hos de.

Og en eller to ganger, (på midten av 80-tallet), så var Jan sin eks Nina der.

Men det var ikke hu Nina på bildet.

Dette var ei annen Nina, (som var cirka like pen/attraktiv, må man vel si).

Og hu het muligens Nina Djærff f. Gundersen.

(Hvis jeg ikke tar helt feil).

Så Jan har hatt to kjærester/samboere ved navn Nina, (sånn som jeg har forstått det).

(I tillegg til en del andre damer/kjærester/koner, (som sin tidligere nabo Line Gjelseth, forfatteren Anita Berglund og Hege Snoghøj f. Lund).

For å si det sånn).

Og det var også sånn, at ei blond jente ved navn Nina Monsen, mer eller mindre bodde hos Haldis og de.

(På begynnelsen av 80-tallet).

Men hu Nina Monsen bodde der, som Haldis sin datter Christell sin venninne, (og de var nesten ti år yngre enn Jan).

(Nina Monsen bodde egentlig hos sin onkel i Ulvikveien, (av en eller annen grunn), mens moren bodde på Romsås, (cirka ti mil unna).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Nina Gundersen var visst modell, (fra DT/BB 21. mars 1985):

modell


Så var hu Nina Gundersen minst en gang, hos Haldis og feira jul.

Og jeg syntes nok, at det ble litt hyklerisk, at vi skulle late som at alt var fryd og gammen, på julaften.

For resten av året, så måtte jeg jo bo aleine.

Så jeg gikk ganske tidlig hjem, en julaften.

(Det kan kanskje ha vært julaften 1982.

Svensk TV viste TV-programmet: 'The Price is Right', (som dokumentar), husker jeg).

Og da sendte hu Nina Mikkelsen min far opp, for å hente meg.

Så jeg måtte gå ned igjen til Haldis.

For jeg fikk ikke lov å gå hjem så tidlig, (mente hu Nina).

Uten at jeg veit hvorfor hu brydde seg om det.

Det var jo Jan som hu var sammen med.

(For å si det sånn).

Så jeg trodde ikke at hu Nina Gundersen hadde noen interesse av, hva jeg, (som var noen år yngre enn henne, og som ikke hadde vært i stemmeskiftet ennå), dreiv med.

Og en annen gang, så dro hu med min lillesøster Pia, min stesøster Christell og meg, på kino, i Drammen.

Hu/de ville se filmen Tootsie.

(Den filmen hadde premiere i 1983.

Ifølge DT/BB).

Men jeg 'skulka', (når vi kom til Drammen).

For jeg syntes at det ble litt rart, å se en film, om en avviker, (en mann som lot som at han var dame).

Sammen med tre jenter/damer.

Det var det noe ukarslig ved.

(Syntes jeg).

Og når jeg ser at hu Nina Gundersen var seksten, i 1985.

Så var vel hu muligens ikke myndig, da hu dro oss med på kino, (i 1983).

Men hu kjørte, (i en gammel konebil liksom), fra Bergeråsen til Drammen, (med Pia, Christell og meg i bilen), husker jeg.

Men jeg husker at det ble sagt, (av Christell vel), at hu Nina var fra Åmot.

(For å si det sånn).

Og jeg har også møtt hu Nina Gundersen, et par ganger seinere.

For eksempel den gangen min søsters venninne Cecilie Hyde dro meg med på russekro, (som egentlig var for 'bonde-russ' vel), på Vestfossen, i _min_ russetid.

Da var hu Nina der, når vi dukka opp, før åpningstid, (mer eller mindre), på diskoteket Dirty Dancing.

Og Cecilie Hyde og Nina Gundersen slo av en prat, (i 5-10 minutter kanskje), husker jeg.

(Hu Nina Gundersen var på vei hjem.

Jeg vet ikke hvorfor hu var innom der.

Men Vestfossen ligger ikke så langt unna hennes hjemsted Åmot.

Så det er mulig at hu Nina kjente noen som jobba der, eller noe lignende. 

Hva vet jeg).

Og jeg møtte også Nina Gundersen en gang, nederst i Karl Johan, rundt 1990.

Og da lurte hu på hvordan det gikk med meg.

Og hu fikk sjokk av at jeg ikke lenger hata Jan.

Og hu ropte til meg, at jeg hadde hørt på 'kvakksalveren' Jan sin babling/svada, da.

(Noe sånt).

Og etter det så har jeg vel ikke sett henne.

(Jeg må ha sagt, på Vestfossen-russekroa.

At jeg prøvde å kutte ut min far og de.

Og da var hu helt med.

Og så har jeg da snakka med Jan i juleferien på Highland Hotel, (på Geilo), i jula 1989.

Og så har jeg møtt hu Nina Gundersen i Karl Johan, etter det igjen.

Og så ble hu forbanna/hysterisk, fordi at jeg da sa noe litt annet, enn det jeg hadde sagt i russetida, (om Jan og min far og de), da.

Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er Jan på slektsstevne, i slekta til Nina Aune Mikkelsen:

IMG_20220303_110414 jan

PS 5.

Mer om Jan og Nina Aune Mikkelsen:

IMG_20220303_110234

PS 6.

Her er hu ene Nina på fylla, (fra DT/BB 11. november 1998):

fylla


PS 7.

Det var visst jula 1983 som hu Nina Djærff f. Gundersen hersja med meg, (fra Romerikes Blad 23. desember 1983):

jula 1983

https://www.nb.no/items/62e5dd3b7ab89380faca6a57402a5353?page=27&searchText="tv-program"

PS 8.

Nina Bottegård Djærff f. Gundersen er visst født i 1969:

1969


PS 9.

Hvis hu Nina Djærff f. Gundersen er født i 1969.

Så fylte hu fjorten år, i 1983.

(Det året hu hersja med meg, på julaften).

Så hu var da bare 14-15 år gammel.

(Noe jeg ikke visste.

For jeg kjente henne ikke.

Må jeg si.

Jeg var bare hos min far og Haldis en kveld i året, (nemlig julaften).

For å si det sånn).

Så Jan og/eller min far, er pedoer, da.

(Kan det virke som).

Og så har de, (eller noen andre voksne), lært hu Nina å kjøre bil, som 14-15-åring.

Og hu kjørte da, (i 1983 eller 1984), med Pia, Christell og meg i bilen, inn til Drammen, (for å se en døv film, (nemlig Tootsie), på kino).

Da kan man lure litt.

(Må man vel si).

Er det noe jeg har blanda her, tro.

Hm.

Nå har jeg drevet med slektsforskning siden min mormor døde i 2009.

Men jeg kan jo ha surra med noe likevel.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Kan det ha vært denne karen, (feltarbeider Kjetil Ruud), som lærte hu Nina Djærff f. Gundersen å kjøre bil, (fra DT/BB 22. desember 1983):

kjørelærer

https://www.nb.no/items/b8f9447861f2bce93031d24be9d14e29?page=15&searchText="nina%20gundersen"~1

PS 11.

Kjetil Ruud gikk visst for å være jente, (fra Bygdeposten 23. mars 1985):

jente

https://www.nb.no/items/d052a33aa0e1ded7bfc948989188d7d1?page=9&searchText="kjetil%20ruud"~1

PS 12.

Kjetil Ruud ble seinere kjent som elektrikeren som ble irritert, (fra DT/BB 13. september 1989):

irritert

https://www.nb.no/items/cb0a0cca5c93dd6cafd75c7489c9375d?page=31&searchText="kjetil%20ruud"~1

PS 13.

Kjetil Ruud har visst tatt kvelden, (fra Drammens Tidende 28. april 2015):

kvelden

PS 14.

Nå for tiden er Nina Djærff f. Gundersen en kjent fotograf, som tar bilder av rockeband, osv.:

kjent

https://www.mynewsdesk.com/no/wmgno/images/cc-cowboys-fotograf-nina-djaerff-407952

PS 15.

Dattera er som snytt ut av nesa på mora, (må man vel si):

snytt

https://www.bygdeposten.no/sarah-17-larte-elgitar-ved-a-se-live-videoer-med-led-zeppelin-na-tilby-hun-privattimer-i-eget-hjemmestudio/s/5-10-314046

PS 16.

Disse har visst adoptert en etiopier, (nesten som min lillesøster Pia, som er samboer med Negib fra Etiopia):

nesten

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter