Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 24. april 2022

Her var det mange kjente. (Fra Fremtiden 21. desember 1988)

IMG_20220422_112316

PS.

Stig Melling gikk i klassen min, på Berger skole og Svelvik ungdomsskole.

Og jeg husker fra Berger skole, at jeg som regel klarte, å holde følge med han, under oppvarmingen, i gym-timene.

Det var vel ikke sånn, at han satt på turboen da, kanskje.

Men jeg kunne kanskje blitt idrettsmann jeg og, (i en større grad).

Hvis jeg ikke hadde drevet så mye med data, osv.

Men det gjorde også Stig, (han hadde Commodore 64), husker jeg.

Og Stig var også flink på skolen, (vi var vel de to beste i klassen muligens, etter at vi begynte å få karakterer på ungdomsskolen, (selv om jeg begynte å cruise inn til cirka 'm' i snitt, i niende klasse)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg bodde jo i England, fra 2004 til 2014.

Og fra 2012 til 2014, så bodde jeg, (i en Liverpool Housing Trust-leilighet), i Keith Court, i Walton.

Og en dag, så gikk jeg en søndagstur, (husker jeg).

(Det var muligens sånn, at jeg leita etter mynter, på gata.

Siden at the Jobcenter tulla med meg.

Noe som var grunnen til at jeg etterhvert måtte flytte tilbake igjen til Norge, (høsten 2014).

For å si det sånn).

Og da var jeg plutselig i Melling, (som ligger like ved Aintree, hvor mitt jobcenter lå), husker jeg.

Men jeg vet ikke om Stig og de, egentlig er briter.

(Berger er kjent for å ha mange folk, av blant annet britisk avstamming.

Siden at Jebsen-familien, ansatte en del briter, som var eksperter på tekstil-produksjon, i sin tid.

Noe sånt).

Eller om Stig og de, er fra et sted som heter Melling, i Trøndelag, (for eksempel).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

De andre britene som ble ansatt av Jebsen, (som Bullen og Eastwood-slekten), var visst fra Cheshire/Lancashire, så det er mulig at Stig og de, er fra Melling i Lancashire, (og ikke fra Melling i Merseyside eller Melling i Norge/Trøndelag), hm:

melling 2

https://en.wikipedia.org/wiki/Melling

PS 4.

Når det gjelder jentene på bildet.

Så er Anne Uglum storesøstera til min yngre fetter Tommy sin kamerat Ola.

(Noe sånt).

Og de to jentene til høyre, (Anette og Trine Melheim).

Det er lillesøstrene, til Espen Melheim, som gikk i samme klassse som meg, (og Stig), på Berger skole og Svelvik ungdomsskole.

Merethe Ekroll er vel antagelig lillesøstera til David Ekroll.

Men han David Ekroll, (som vel er et år ellet to yngre enn meg), kjente jeg egentlig ikke.

(Jeg bare veit såvidt hvem det er.

Muligens fordi at jeg pleide å spille fotball, sammen med min yngre fetter Tommy sine kamerater, (som Jørn Winters og Stefan Berger).

Det første året, som jeg gikk, på Berger skole, (etter å ha flytta til min far på Berger, (fra min mor i Larvik), mens jeg gikk i tredje klasse).

For å si det sånn).

Ekroll-familien bodde muligens på Øvre, (jeg bodde på Nedre), på Bergeråsen.

(Hvis jeg skulle tippe).

Han David Ekroll gikk visst forresten i samme klasse, som min lillesøster Pia og yngre stesøster Christell.

(Fant jeg ut, på Bergerhistorie.no nå.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Mer om denne artikkelen:

IMG_20220422_112350

PS 6.

Kan Stig være den mystiske irc-eren, som begynte å bable om Kubernetes, for noen måneder siden:

mystisk hm


Det var visst Trelane som nevnte Kubernetes, (og han har jeg jo kontaktet mammaen til, og hu het ikke noe med Melling, for å si det sånn):

trelane 2

https://johncons-mirror.blogspot.com/2021/03/mer-fra-irc_33.html

PS 8.

Stig sin storebror er forresten Arve Melling, så Stig er vel da onkel til et av Norges nye langrennshåp (Maria Hartz Melling):

onkel til

https://www.vtb.no/sport/verdsmeister-med-roter-i-nordbygdi/

PS 11.

Stig sin far har visst vært jager-flyver, noe Øystein Andersen, (som min fars kusine Reidun adopterte fra et oppsamlingshjem i Seoul), mente at jeg også burde bli, på andre halvdel av 80-tallet (fra Lofotposten 24. juli 1971):

jagerflyver


PS 12.

Etter å ha søkt litt på 'Bokhylla', så virker det som at disse er fra gården Melling i Skaun i Trøndelag:

melling skaun

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter