Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Kassakreditt
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. april 2022 kl. 13:32
Til: BN Bank <post@bnbank.no>
Kopi: kundeservice@sbanken.no, post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, skattsor@skatteetaten.no, sfovpost@statsforvalteren.no
Hei,
dette har jeg svart på i en tidligere mail.
Så dette går i sirkler, må jeg si.
Så dette må jeg klage på.
Jeg ønsker derfor å si opp mitt 'medlemskap' hos dere.
Erik Ribsskog
ons. 27. apr. 2022 kl. 08:08 skrev BN Bank <post@bnbank.no>:
Hei.
Vi kan legge inn en søknad på kredittkort for deg. Da behøver vi svar på følgende:
Ønsket kredittgrense: (Beløp)
Ønsket forfallsdato: (01, 10, 15 eller 20)
Sivilstatus: (Gift, samboer, ugift, etc)
Boforhold: (Selveier, aksjeleilighet, borettslag, leier, etc)
Evt. egen andel felleskostnader/leiekostnader pr mnd (Beløp)
Inntektsgrunnlag: (Fast ansatt, pensjonist, vikar, ufør, etc)
Årsinntekt før skatt: (Beløp)
Arbeidsgiver: (Navn)
Totalt utbetalt pr mnd etter skatt: (Beløp)
Andre inntekter i løpet av et år: (Beløp leieinntekter, kapitalinntekter, etc)
Egen andel av bolig-/hyttelån: (Beløp)
Studielån: (Beløp)
Lån til bil/båt/MC: (Beløp):
Hører fra deg.
Vennlig hilsen Jørgen Heggen
Kundekonsulent
Telefon 73892000 • www.bnbank.no
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: Tuesday, April 26, 2022 1:11 PM
To: BN Bank <post@bnbank.no>
Cc: kundeservice@sbanken.no; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; skattsor@skatteetaten.no; sfovpost@statsforvalteren.no
Subject: Re: Klage/Fwd: Kassakreditt
Hei,
det synes jeg at høres helt åndssvakt ut.
(At dere forkorter mellomnavn på den måten).
Så det må jeg klage på.
Jeg synes også at de røde Visa-kortene deres er rimelig grimme.
Så hvis dere ikke kan tilby meg en kassakreditt (eller et kredittkort) så tror jeg at jeg kutter ut dette kundeforholdet.
(Jeg har også kontoer hos Nordea og S'Banken.
Som virker mer seriøse.
Må jeg si).
Erik Ribsskog
tir. 19. apr. 2022 kl. 17:59 skrev BN Bank <post@bnbank.no>:
Hei.
Beklager. Det er begrenset antall tegn på bankkortet og da blir ofte mellomnavnet forkortet. Om ønskelig kan vi fornye bankkortet slik at du får nytt med pregenavn Erik Ribsskog.
Hører fra deg om det er ønskelig.
Vennlig hilsen Jørgen Heggen
Kundekonsulent
Telefon 73892000 • www.bnbank.no
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: Thursday, April 14, 2022 6:59 AM
To: BN Bank <post@bnbank.no>
Cc: kundeservice@sbanken.no; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; skattsor@skatteetaten.no; sfovpost@statsforvalteren.no
Subject: Klage/Fwd: Kassakreditt
Hei,
jeg driver og går gjennom posten fra i går.
Og så stusser jeg litt, over det røde Visa-kortet deres.
Det står: 'Erik Løven Ribsskog'.
Og det er feil.
Jeg heter egentlig Erik Ribsskog.
Og så søkte jeg, om å bytte til Erik Løvenbalk Ribsskog, rundt 2010.
Og det var etter at jeg begynte med slektsforskning, og fant ut, at min danskfødte mormor, delvis hadde arvet baron Adeler, og at hu var etterkommer av adelslektene Gjedde og Løvenbalk.
Da tenkte jeg, at dette burde jeg kanskje vise litt, ved å ta et av disse fine navnene, som et mellomnavn.
Men søknaden havnet hos Skatt Sør.
(Jeg var hjemme på en slags ferie, i Norge, (hos en onkel i Kvelde), det første året jeg bodde i England, hvor jeg bodde fra 2004 til 2014.
Og han shanghai-et meg liksom, og fikk meg til å endre adresse til Kvelde.
Og de sorterer visst skattemessig under Skatt Sør.
For å si det sånn).
Og da har de sendt svaret på søknaden, til min Kvelde-onkel.
Og så har jeg purret, og bedt om kopi av svar-brev.
Men de nekter å sende.
Så jeg har ikke begynt å bruke Løvenbalk som mellomnavn selv, (før jeg får det nevnte dokumentet).
Men staten har begynt med dette.
Men Løven er ihvertfall helt feil.
Så det må jeg klage på.
Da lurer jeg på hva dere driver med.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 9. apr. 2022 kl. 18:58
Subject: Re: Kassakreditt
To: BN Bank <post@bnbank.no>
Cc: <kundeservice@sbanken.no>, post <post@finkn.no>
Hei,
jeg er sosial-klient for tida.
Men det var jeg i England og, under finanskrisen.
Og da fikk jeg et kredittkort, fra et firma, som het Vanquis, (eller noe), i 2014, (var det vel).
Så jeg tenkte jeg kunne prøve her og, siden at vaskemaskinen har gått i stykker.
Hvis jeg kun søker om 5.000, så er det kanskje høyere sjanse.
(Selv om 10.000 hadde vært bra det og.
For jeg trenger også en ny sofa, blant annet.
Siden at den gamle røk).
Jeg får husbank-støtte den tjuende, så den datoen passer bra.
(Eller kanskje den tjuefemte.
For da har jeg noen dager til å sende pengene).
Jeg er ungkar.
Jeg leier og husleia er 10.400, men den betaler Nav, (og de betaler også strøm).
Jeg får cirka 6.500 netto hver måned, i livsopphold-støtte, og noen måneder så får jeg også strøm-støtte, så man kan godt plusse på en tusenlapp, for å si det sånn.
Jeg har gjeld fra før, (fra 90-tallet, (da jeg jobbet som Rimi-butikksjef), før jeg flytta til England, i 2004).
Men jeg har en avtale, med kreditorene, om at jeg skal begynne å betale de, når jeg får en ny jobb.
Så dette nye kredittkortet får første-prioritet.
Mvh.
Erik Ribsskog
fre. 8. apr. 2022 kl. 08:19 skrev BN Bank <post@bnbank.no>:
Hei.
Hehe artig melding!
Vi kan søke om kredittkort for deg, da behøver vi svar på følgende:
Ønsket kredittgrense: (Beløp: 5000-75000)
Ønsket forfallsdato: (01, 10, 15 eller 20)
Sivilstatus: (Gift, samboer, ugift, etc)
Boforhold: (Selveier, aksjeleilighet, borettslag, leier, etc)
Evt. egen andel felleskostnader/leiekostnader pr mnd (Beløp)
Inntektsgrunnlag: (Fast ansatt, pensjonist, vikar, ufør, etc)
Årsinntekt før skatt: (Beløp)
Arbeidsgiver: (Navn)
Totalt utbetalt pr mnd etter skatt: (Beløp)
Andre inntekter i løpet av et år: (Leieinntekter, kapitalinntekter, etc)
Egen andel av bolig-/hyttelån: (Beløp)
Studielån: (Beløp)
Lån til bil/båt/MC: (Beløp):
Hører fra deg.
Vennlig hilsen Jørgen Heggen
Kundekonsulent
Telefon 73892000 • www.bnbank.no
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: Thursday, April 7, 2022 8:54 AM
To: BN Bank <post@bnbank.no>
Cc: kundeservice@sbanken.no; post <post@finkn.no>
Subject: Re: Kassakreditt
Skjønner,
men det jeg tenkte på, var at det bank-kortet deres, så skrekkelig stygt ut, med sine signal-røde fremtoning.
Så om jeg kunne ha fått et sånt svart kort også, (sånn credit-kort vel).
Så kunne jeg har brukt det, i nattklubben, på Kiel-ferja, osv.
For der er det så ampert fra før, (med 'pingvin-kledde' folk osv., som går ned andre osv.).
Så jeg er litt redd for hva som vil skje, hvis jeg har et rødt bankkort, som jeg betaler med, i baren der.
Da smeller det vel, tenker jeg.
Så det må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
tor. 7. apr. 2022 kl. 08:17 skrev BN Bank <post@bnbank.no>:
Hei.
Beklager. Vi tilbyr dessverre ikke kassakreditt i BN Bank pr i dag.
Ønsker deg en god dag.
Vennlig hilsen Jørgen Heggen
Kundekonsulent
Telefon 73892000 • www.bnbank.no
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: Wednesday, April 6, 2022 6:37 PM
To: BN Bank <post@bnbank.no>
Cc: kundeservice@sbanken.no
Subject: Fwd: Kassakreditt
Hei,
jeg sender om det samme til dere.
Jeg har tenkt til å bytte 'hoved-bank' fra Nordea, (som jeg er misfornøyd med, etter mange år).
Men da skulle jeg gjerne hatt en liten kassakreditt, eller lån, fram til den tjuende.
For Nav har lurt meg litt, med et vedtak.
Jeg trodde jeg skulle få penger, den første april.
Men det skjedde ikke, (og de svarer ikke på klagen).
Husker at jeg hadde en sånn kassakreditt, på cirka 3.000, hos Kredittkassen, på midten/slutten av 90-tallet.
(Før jeg ble butikksjef, (på Rimi Nylænde), og bytta til DNB og hadde billån, stor kassakreditt og Mastercard osv., hos dem.
Så måtte jeg flytte/flykte til England, i 2004, og så bodde jeg der i ti år).
På forhånd takk for eventuell hjelp!
Mvh.
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 5. apr. 2022 kl. 22:29
Subject: Kassakreditt
To: <kundeservice@sbanken.no>
Hei,
jeg har hatt brukskonto hos Nordea siden 2014 (da jeg flytta tilbake fra England).
Men selv om jeg er en lojal kunde hos de, så har de nekta meg kassakreditt.
Nav har nemlig surra med et vedtak (og svarer ikke på klage).
Så jeg får ikke penger (til mat/husholdning) før jeg får bostøtten den tjuende.
Og vaskemaskinen har også røket.
Så jeg trenger egentlig en kassakreditt på cirka 2.000 til mat/husholdning, (fram til 20. april).
Pluss cirka 3.000 til ny vaskemaskin.
Og så overfører jeg da Husbanken-støtte og Nav-støtte gradvis til denne brukskontoen.
Håper dette er i orden!
Mvh.
Erik Ribsskog