Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 16. april 2022

Min tidligere kamerater Petter og Christian Grønli, rakk å komme i avisa, før de måtte flytte til sin far i Mexico, (da deres mor Tove døde, vinteren 1981). Fra DT/BB 9. august 1978

avisa


Petter og Christian, de hadde en slags 'hemmelig' plass/eng.

Hvor det var tørt og komfortabelt, husker jeg.

(Fra sommeren 1980.

Må det vel ha vært).

Og fra den lille enga dems.

Så kunne man se opp, mot dette brannstedet, (husker jeg).

Man kunne ikke se noen rester etter brannen.

Men Petter og Christian fortalte om denne brannen.

(Noe jeg vel har skrevet om, i Min Bok).

Og det de fortalte, var at denne hytta, var veldig gammel/fin.

Og nesten som noe hellig.

(Sånn som jeg husker det).

Så jeg har lurt litt på, om det var et gammelt hov, (eller noe lignende), som de brente ned.

Hm.

Og disse brødrene, (Petter og Christian), er kanskje noen rakkerunger.

Deres kamerat Thor Furuheim døde, i 1980, (var det vel).

Og deres mor Tove døde, i 1981, (var det vel).

Thor døde i en snøhule-ulykke, i hagen dems, (mens Petter og Christian var inne og spiste middag).

Og vinteren etter.

Så bygde Petter og Christian, en lignende snøhule, på nordsida, av min farmors hus, på Sand.

Og så prøvde Petter, å få meg til å krype, med hue først, inn i den trange snøhula.

(Husker jeg).

Så det er mulig at Petter er gal.

Og at han har drept Thor og/eller Tove.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Petter og Christian, (som jeg egentlig bare kjente fra våren/sommeren 1980 til vinteren 1981, da deres mor Tove døde).

De snakket forresten, på en lignende måte, om Drammenfjorden, (en gang de var med meg, for å besøke min fars foreldre på Sand, (hvor jeg hadde mitt TV-spill stående, i perioder)).

(Sånn som jeg husker det).

Man hadde funnet så mange gamle/fine/sjeldne ting, uti fjorden der, mente Petter og Christian.

(De fikk Drammensfjorden til å høres ut som Atlantis.

Må man vel nesten si).

Men sånn snakka de, om den hytta de brant ned og.

Så det kan jo ha vært noe tull.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter